Τιμημένη με διεθνή βραβεία, μεταξύ άλλων με τη διάκριση «Sailing Yacht of the Year» στα World Superyacht Awards που πραγματοποιήθηκαν στη Βενετία το 2024, η Sarissa είναι πολύ περισσότερα από άλλο ένα υψηλής απόδοσης ιστιοπλοϊκό σκάφος, από εκείνα που συχνά κάνουν την εμφάνισή τους και στα δικά μας λιμάνια.
Είναι ένας πλωτός κόσμος αμύθητου πλούτου. Ενα «συμπυκνωμένο» σύμπαν χλιδής και τεχνολογικής υπεροχής, όπου κάθε λεπτομέρεια – από την αεροδυναμική σχεδίαση των πανιών μέχρι την επιλογή των εξωτικών ξύλων στην επένδυση των καμπινών – μαρτυρεί μια εμμονική αφοσίωση στην τελειότητα. Τελικά η Sarissa δεν είναι ένα σκάφος που περιορίζεται στην απλή έννοια της μετακίνησης, αλλά επαναπροσδιορίζει το τι σημαίνει να «ζει» κανείς στη θάλασσα. Αρκεί να μπορεί να χρηματοδοτήσει αυτόν τον τρόπο ζωής…
Ο πιθανός ιδιοκτήτης
Το sailing yacht, που αυτές τις ημέρες έκανε ένα πέρασμα και από το Αιγαίο, φέρεται πως ανήκει (ο ίδιος δεν το έχει επιβεβαιώσει) στον Λάκλαν Μέρντοκ, κορυφαίο στέλεχος της διεθνούς μιντιακής αυτοκρατορίας και γιο, βεβαίως-βεβαίως, του αυστραλοαμερικανού παλαίμαχου μεγιστάνα των ΜΜΕ, ιδιοκτήτη δεκάδων εκδοτικών επιχειρήσεων και εφημερίδων, Ρούπερτ Μέρντοκ.
Γεννημένος στις 8 Σεπτεμβρίου 1971 στο Λονδίνο, ο Λάκλαν είναι γνωστός εκτός από την αγάπη του για τις επιχειρήσεις και για την αγάπη του για τη θάλασσα.
Οπως και για την αγάπη του για την Ωκεανία, καθώς αν και έχει τριπλή υπηκοότητα, βρετανική, αμερικανική και αυστραλιανή, έχει δηλώσει πως θεωρεί τον εαυτό του Αυστραλό. Η επαγγελματική του πορεία ξεκίνησε μετά τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Princeton, όταν εντάχθηκε στις οικογενειακές επιχειρήσεις.
Από τη δεκαετία του 1990 ανέλαβε διαφόρους διοικητικούς ρόλους στη News Corp, συμπεριλαμβανομένης της θέσης του αντιπροέδρου της εταιρείας, με αρμοδιότητες που περιλάμβαναν την εποπτεία τηλεοπτικών σταθμών και εκδοτικών επιχειρήσεων όπως η εφημερίδα «New York Post», την οποία αναμόρφωσε.
Το 2005 αποχώρησε από τη News Corp λόγω εσωτερικών διαφορών και διαφωνιών με τον πατέρα του και ίδρυσε τη δική του εταιρεία στην Αυστραλία, την Illyria, η οποία επένδυσε μεταξύ άλλων σε ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Επέστρεψε στο οικογενειακό επιχειρηματικό «οικοσύστημα» το 2014, αναλαμβάνοντας ρόλους συνδιοίκησης στη News Corp και στην 21st Century Fox, και το 2015 έγινε εκτελεστικός πρόεδρος της 21st Century Fox. Μετά την εξαγορά της από την Disney το 2019, ανέλαβε τη θέση του προέδρου και CEO της Fox Corporation.
Τον Σεπτέμβριο του 2023, με τη συνταξιοδότηση του πατέρα του, ανέλαβε την ηγεσία της εταιρείας παγκοσμίως, ως πρόεδρος τόσο της Fox Corp όσο και της News Corp. Παράλληλα, έχει διευθύνει και άλλες εταιρείες. Oσον αφορά την προσωπική του ζωή, από το 1999 είναι παντρεμένος με την τηλεπαρουσιάστρια και μοντέλο Σάρα Ο’Χερ Μέρντοκ, με την οποία έχει τρία παιδιά, δύο γιους και μία κόρη. Το ζεύγος διατηρεί σπίτια στο Σίδνεϊ, το Λος Αντζελες και το Ασπεν.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά
Ας αφήσουμε όμως τις πολυτελείς κατοικίες της οικογένειας και ας επικεντρώσουμε στο πλωτό μέγαρο που, όπως έχει γραφτεί, της ανήκει. Σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν κατά διαστήματα δημοσιευθεί στον διεθνή Τύπο, όλα ξεκίνησαν όταν πριν από μερικά χρόνια ο Μέρντοκ και η οικογένειά του αποφάσισαν να αντικαταστήσουν με ένα πιο σύγχρονο σκάφος το παλαιότερο γιοτ τους που είχε και πάλι την ονομασία Sarissa.
Η νέα Sarissa κατασκευάστηκε από το ολλανδικό ναυπηγείο Royal Huisman και παραδόθηκε στους ιδιοκτήτες της το 2023. Εχει σχεδιαστεί από τον Μάλκομ Μακ Κίον (εξωτερική σχεδίαση) και τον γαλλικό οίκο Liaigre (εσωτερική διαμόρφωση). Φέρει τη σημαία των Νήσων Κέιμαν, το μήκος της φθάνει τα 59,7 μέτρα (είναι περίπου 17 μέτρα μεγαλύτερη από την παλιά Sarissa) και μπορεί να φιλοξενήσει έως και 12 επισκέπτες και 10 μέλη πληρώματος.
Το κόστος κατασκευής της εκτιμάται στα 50 εκατομμύρια δολάρια (σύμφωνα με άλλες πηγές στα 25 εκατομμύρια δολάρια) και το κόστος λειτουργίας της περίπου στα 5 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.
Το σκάφος έχει κυρίως αλουμινένιο κύτος και υπερκατασκευή από ανθρακονήματα, ενώ διαθέτει κατάρτι ύψους 76 μέτρων από την ίσαλο γραμμή και (ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο) τετραγωνισμένο στην κορυφή του πανί (square-top mainsail) από 3Di RAW carbon – μια προηγμένη, ελαφριά και υψηλής απόδοσης τεχνολογία κατασκευής αγωνιστικών πανιών, προορισμένη να διατηρεί το αρχικό σχήμα του πανιού και υπό υψηλά φορτία.
Το εσωτερικό του είναι φωτεινό και άνετο, με μεγάλα παράθυρα που ενισχύουν την αίσθηση της ανοιχτωσιάς και που συνδέουν τους στεγασμένους χώρους με τη θάλασσα.
Οι διάδρομοι και οι σκάλες έχουν οργανικές καμπύλες που δίνουν μια αίσθηση κίνησης και κάνουν τα σαλόνια και τις σουίτες του σκάφους να μοιάζουν με χώρους ανάλαφρους, έτοιμους να πετάξουν πάνω στον αφρό της θάλασσας. Πολυτέλεια και πρακτικότητα συνδυάζονται ευφυώς σε κάθε γωνιά.
Στα χαρακτηριστικά του σκάφους περιλαμβάνονται επίσης η χαμηλή στάθμη θορύβου και κραδασμών, τα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα όπως ο πρωτοποριακός για sailing yacht ανασυρόμενος προς τα εμπρός προωθητήρας αζιμούθιου, δηλαδή ένας ειδικός τύπος συστήματος πρόωσης πλοίων που συνδυάζει τρεις τεχνολογίες σε μία – και οι πρωτότυπες οικολογικές λύσεις σε διάφορα θέματα της λειτουργίας του.
Ισχύς και υπεροψία
Με λίγα λόγια, η Sarissa είναι ένα ιστιοπλοϊκό γιοτ που συνδυάζει την κορυφαία απόδοση σε αγώνες με την απόλυτη άνεση. Που είναι ιδανικό και για οικογενειακές περιπέτειες σε απομακρυσμένους προορισμούς και που λειτουργεί πάντα με σεβασμό στο περιβάλλον.
Ενα γιοτ μοναδικό ανάμεσα στα πολυτελή ιστιοπλοϊκά σκάφη που οργώνουν τις θάλασσες, το οποίο, με την κομψή του σιλουέτα να σκίζει τα κύματα και με την αίσθηση ότι κάθε μίλι που διανύει είναι ένα ακόμη μικρό κομμάτι στη σαρωτική πορεία της οικογένειας Μέρντοκ, μοιάζει να μην πλέει απλώς, αλλά να πετάει προς το μέλλον.
Και δεν είναι μόνο οι ιδιότητες της Sarissa, το μέγεθος, η χρήση της τεχνολογίας ή η τιμή της που την κάνουν μοναδική· είναι το θελκτικό μήνυμα που στέλνει με τα ταξίδια της: Η υπόσχεση μιας ζωής όπου η περιπέτεια, η άνεση και η πολυτέλεια συμβιώνουν.
Τώρα, αν την ίδια στιγμή πίσω από το φινίρισμα των πανάκριβων εξωτικών ξύλων που επενδύουν το εσωτερικό της και την αεροδυναμική τελειότητα των πανιών της, διακρίνεται και το βλέμμα της υπεροψίας, η σιωπηλή δήλωση ότι εδώ δεν έχουμε απλώς ένα πλοίο αλλά το σύμβολο μιας εξουσίας που επιπλέει πάνω από τον κόσμο των κοινών θνητών… C’est la vie! Και καλά ταξίδια!
