Τις τελευταίες ημέρες ο ΛΕΞ βρίσκεται στο επίκεντρο της δημοσιότητας και η αλήθεια είναι ότι αυτή η φρενίτιδα με τον ράπερ γίνεται εν αγνοία του. Αιτία και αφορμή η συναυλία του στο OAKA (εξωτερικός χώρος) στις 28 Ιουνίου. Οι θαυμαστές του 41χρονου ράπερ σε λιγότερο από 24 ώρες εξάντλησαν τα «μαγικά χαρτάκια» της συναυλίας, η διοργανώτρια εταιρεία ανακοίνωσε sold out, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο ακόμα και για 70.000 εισιτήρια ενώ οι πληροφορίες μιλούν για δεύτερη και για τρίτη ημέρα συναυλίας, εφόσον υπολογίζεται ότι θέλουν να τον παρακολουθήσουν περισσότεροι από 150.000 θεατές.
Και όλα αυτά ενώ ο ΛΕΞ δεν «παίζει» το παιχνίδι των δημοσίων σχέσεων, δεν δίνει συνεντεύξεις, δεν μιλάει, δεν προκαλεί. Και όμως έγινε talk of the town από όσους ακούν χιπ χοπ, από όσους δεν ακούν χιπ χοπ, από όσους τον ξέρουν ή δεν τον ξέρουν. Εκατομμύρια λέξεις γράφτηκαν και θα γραφτούν ή θα ειπωθούν για το φαινόμενο ΛΕΞ, ο οποίος μάλλον δεν είχε στο μυαλό του κάτι τέτοιο όταν ξεκινούσε η διαδρομή του στη μουσική. Η οποία ομολογουμένως είναι άκρως ενδιαφέρουσα και αξίζει την προσοχή από όλους όσους αρέσει η μουσική, ανεξαρτήτως ειδών.
Ο ΛΕΞ δικαίως θεωρείται από τους επιδραστικούς καλλιτέχνες της γενιάς του. Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 25 Σεπτεμβρίου 1984 και μεγάλωσε στην περιοχή του Φαλήρου. Κατάγεται από τη Γαλάτιστα Χαλκιδικής. Ξεκίνησε αρχικά ως «γκραφιτάς» στους 2G (Golden Globes ή Good Guys) και το 1999 αποφάσισαν να ασχοληθούν με τη μουσική, δημιουργώντας τα «Βόρεια Αστέρια». Τα άλμπουμ τους «Χαλαρά» (2003) και «Χαλαρότερα» (2004) θεωρούνται κλασικά. Με τον Μικρό Κλέφτη, σχημάτισε τους «Ανάποδα Καπέλα», ραπ ντουέτο.
«Ταπεινοί και πεινασμένοι»
Το 2014 ο ΛΕΞ κυκλοφόρησε το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο σόλο άλμπουμ του «Ταπεινοί και πεινασμένοι». Και κάπου εκεί τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους. Εικόνες της αστικής πραγματικότητας συνδυάζονται με τη χαρακτηριστική αργή ροή του ΛΕΞ και τους ακατέργαστους στίχους του. Κάθε κομμάτι του άλμπουμ μετρά πάνω από ένα εκατομμύριο προβολές στις περισσότερες πλατφόρμες και μάλιστα χωρίς καμία προώθηση. Το επόμενο άλμπουμ του, «2XXX», κυκλοφόρησε το 2018, συνεχίζοντας την τεράστια επιτυχία του και μετρώντας πολλές sold out συναυλίες.
Το καλοκαίρι του 2019 πραγματοποίησε συναυλία στο Θέατρο Πέτρας της Αθήνας, όπου συγκεντρώθηκαν περίπου 10.000 θεατές και φάνηκε ότι κάθε «ζωντανή» εμφάνισή του ανεβάζει τον πήχη της εγχώριας ραπ σκηνής. Στις 21 Οκτωβρίου 2022 πραγματοποίησε συναυλία στο Καυτανζόγλειο Στάδιο της Θεσσαλονίκης, μπροστά σε 30.000 θεατές, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ για χιπ χοπ συναυλία στην Ελλάδα.

Στιγμιότυπο από τη συναυλία του στο Καυτανζόγλειο το 2022
Νωρίτερα, τον Ιούλιο, είχε γεμίσει το γήπεδο του Πανιωνίου, με 20.000 θεατές. Το 2022 κυκλοφόρησε το τρίτο του άλμπουμ «Μετρό», τον Φεβρουάριο του 2024 συνεργάστηκε με τη Χάρι Αλεξίου στο «Φύγε» ενώ τον Νοέμβριο της νέας χρονιάς κυκλοφόρησε το τελευταίο του άλμπουμ «G.T.K.».
Ο Αλέξης Λαναράς (το όνομά του) για ακόμη μία φορά τραγουδά για τον κόσμο του, στον οποίο ζει και δρα, αδιαφορώντας αν οι ρίμες του είναι αρεστές ή όχι. Αν και είναι αρεστές σε μεγάλη μερίδα του κοινού. Στα τραγούδια του νέου δίσκου είναι παρούσα η βία των ανηλίκων, η σχέση της με την τραπ και τη ραπ, η οικονομική δυσπραγία (ειδικά των νέων ανθρώπων), τα όνειρα, προδομένα και μη, οι οικογενειακές σχέσεις, η σεξουαλικότητα, ο ρόλος του πατέρα και της μητέρας…
Ο λόγος του ΛΕΞ δεν είναι ξύλινος, αλλά είναι σκληρός. Χωρίς όμως να κρίνει, κατακρίνει ή να έχει διάθεση να παρουσιάσει μανιφέστο. Ο καλλιτέχνης στο «G.T.K.» (παραλλάσσει το ακρωνύμιο «Τ.Γ.Κ.» (Τέχνη Για Κολλημένους) ως «Γ.Τ.Κ» (Για Την Κουλτούρα), είναι σκοτεινός και συνάμα φωτεινός. Η φωνή του σε κόντρα με τους στίχους του, οδηγεί – παράδοξα – στο φως και όχι στην κατάθλιψη. Το «G.T.K.» έγινε χρυσό και όπως είχε ενημερώσει η δισκογραφική του εταιρεία Stay Independent στο Instagram, αυτό συνέβη στο πιο σύντομο χρονικό διάστημα στην ιστορία της ελληνικής δισκογραφίας. Τα δε τραγούδια «Νυχτερίδες», «Αλήτικη αγάπη» και «Χειρότερη γενιά» είναι εκείνα που έχουν ξεχωρίσει με περισσότερες από 2,8 εκατομμύρια αναπαραγωγές το καθένα. Συνολικά, το άλμπουμ «G.T.K.» του ΛΕΞ είχε ξεπεράσει τα 25,5 εκατομμύρια streams στο Spotify.
Είναι πάντως απορίας άξιον πώς ο ΛΕΞ κατάφερε να δημιουργήσει τέτοιο ρεύμα γύρω από το όνομά του χωρίς ο ίδιος να κάνει τίποτα. Ή μάλλον, κάνοντας τη μουσική που του αρέσει. Το καλό σε όλη αυτή τη φρενίτιδα είναι ότι τον έμαθαν και όσοι δεν ακούν χιπ χοπ.






