Η τοποθέτηση του νέου C3 Aircross στα σημεία πώλησης των μοντέλων της γαλλικής μάρκας και στην Ελλάδα διευρύνει αριθμητικά αλλά κυρίως ποιοτικά τις επιλογές των υποψήφιων αγοραστών μοντέλων της συγκεκριμένης κατηγορίας (B-SUV), οι οποίοι προτάσσουν ως κριτήρια την ευρυχωρία, την άνεση και τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου που θέλουν να οδηγούν. Στη συγκεκριμένοι περίπτωση οι Γάλλοι μιλούν περί «επανεφεύρεσης» της ιδέας «C3 Aircross» και σε αυτή την κατεύθυνση επεδίωξαν να κερδίσουν τις οπτικές εντυπώσεις επενδύοντας στη στιβαρή σχεδίαση που παραπέμπει σε SUV με μυώδη χαρακτηριστικά, τονισμένα φτερά, μεγάλους τροχούς και σημαντική απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, που φτάνει στα 20 εκατοστά, εξασφαλίζοντας ευκολότερη πρόσβαση στον θάλαμο επιβατών και υπερυψωμένη θέση οδήγησης. Πέρα από τη σχεδίαση, ωστόσο, η ειδοποιός διαφορά βρίσκεται στις εξωτερικές διαστάσεις, με το μήκος των 4,39 μέτρων να είναι τόσο όσο επιβάλλει το ύφος ενός μοντέλου που δεν θα πάψει να κινείται πρωτίστως σε αστικές διαδρομές, ενώ το πλάτος των 1,79 μέτρων και το ύψος των 1,66 μέτρων συμβάλλουν στη μεταμόρφωση του αυτοκινήτου σε έναν εξαιρετικά εύχρηστο χώρο διαβίωσης στον δρόμο. Απόδειξη για αυτό αποτελεί ο τρόπος εκμετάλλευσης του μεταξονίου των 2,67 μέτρων που επέτρεψε όχι μόνο την ύπαρξη της αυτονόητης πενταθέσιας έκδοσης αλλά και μιας απόλυτα λειτουργικής επταθέσιας, η οποία εμφανίζεται για πρώτη φορά στην γκάμα του μοντέλου. 

Στη γλώσσα των αριθμών

Η πενταθέσια έκδοση προσφέρει τιμές-ρεκόρ χώρου για τους επιβάτες της δεύτερης σειράς καθισμάτων αλλά και πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα που φτάνει τα 460 λίτρα ενώ όσοι αναζητούν περισσότερες δυνατότητες ατομικής μετακίνησης θα εκτιμήσουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια τρίτη σειρά καθισμάτων αφού οι πίσω πόρτες ανοίγουν διάπλατα και οι πλάτες των καθισμάτων της δεύτερης σειράς, με εύκολη ανάκληση και ασύμμετρη αναδίπλωση (40/60), διευκολύνουν την πρόσβαση στην τρίτη σειρά η οποία διαθέτει δύο άνετα και αναδιπλούμενα καθίσματα που διατίθενται όποτε χρειάζεται και έχουν τη δυνατότητα ισομερούς αναδίπλωσης (50/50) παρέχοντας έτσι μια επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης. Σημειώστε δε ότι στην τρίτη σειρά τα καθίσματα έχουν ίδιες διαστάσεις με τα υπόλοιπα αλλά και προσκέφαλα, υποβραχιόνια, ποτηροθήκες, θύρα USB, χώρο για τα πόδια και κλιματισμό, ενώ και με τα επτά καθίσματα στην κανονική θέση τους η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 330 λίτρα, 130 λίτρα λιγότερα από εκείνα στην πενταθέσια έκδοση.

Η δύναμη της επιλογής

Το νέο C3 Aircross βασίζεται στην πλατφόρμα Smart Car, στοιχείο που του επιτρέπει να αξιοποιεί διαφορετικά κινητήρια σύνολα βενζίνης, υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό. Στη βάση της γκάμας του τοποθετείται η έκδοση με τον τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα Puretec, απόδοσης 100 ίππων, που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, συμμορφώνεται με τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6e και διατίθεται με τιμή εκκίνησης 18.900 ευρώ. Ενα σκαλί ψηλότερα τοποθετείται η έκδοση Hybrid 145 ίππων στην οποία χρησιμοποιείται αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-DCT διπλού συμπλέκτη. Εδώ το υβριδικό σύστημα κίνησης των 48V αξιοποιεί τον κινητήρα βενζίνης 1.2 Turbo νέας γενιάς που εξελίχθηκε ειδικά για υβριδικές λύσεις κίνησης και διαθέτει turbo μεταβλητής γεωμετρίας με καδένα χρονισμού που συμβάλλει στη ανθεκτικότητά του.

Ταυτόχρονα ο ηλεκτροκινητήρας βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης και παράλληλα δίνει τη δυνατότητα 100% ηλεκτρικής οδήγησης σε ποσοστό σχεδόν 50% της αστικής χρήσης, ενώ η επαναφόρτιση της μπαταρίας γίνεται αυτόματα κατά την επιβράδυνση. Η τιμή εκκίνησης για αυτή την έκδοση είναι 24.500 ευρώ. Παράλληλα με αυτά το νέο C3 Aircross είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV της Citroën καθώς διατίθεται ήδη η ηλεκτρική πενταθέσια έκδοση με κινητήρα 83 kW απόδοσης 113 ίππων που τροφοδοτείται από μπαταρία LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) χωρητικότητας 44 kWh η οποία εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης 306 χλμ., με τιμή εκκίνησης 27.400 ευρώ (που δεν περιλαμβάνει καμία μορφή κρατικής επιδότησης).

Σταθερές αξίες

Αναμενόμενα οι Γάλλοι αξιοποιούν και στο νέο C3 Aircross την παράδοση άνεσης και ασφάλειας που οι ίδιοι δημιούργησαν επιλέγοντας την προηγμένη ανάρτηση Advanced Comfort ως αναπόσπαστο στοιχείο του βασικού εξοπλισμού όλων των εκδόσεων του μοντέλου και παράλληλα τοποθετούν στο εσωτερικό τους τα νέας γενιάς καθίσματα Advanced Comfor με επιφάνεια που περιλαμβάνει επιπλέον αφρό πάχους 10-15 χλστ. και επανασχεδιασμένη πλευρική στήριξη. Στον θάλαμο επιβατών κυριαρχεί η φιλοσοφία Citroën C-Zen Lounge με νέα υλικά και χρώματα αλλά και μια πολύ πρακτική προσέγγιση για τον οδηγό καθώς το ταμπλό χωρίζεται σε δύο επίπεδα, με τις λειτουργικές πληροφορίες να εμφανίζονται στο επάνω μέρος και τα χειριστήρια άνεσης να βρίσκονται στο κάτω.

Οι βασικές πληροφορίες οδήγησης προβάλλονται στο οπτικό πεδίο του οδηγού μέσω head-up display ενώ το τιμόνι πολλαπλών λειτουργειών είναι συγκριτικά μικρότερο από άλλα. Σε επίπεδο συνδεσιμότητας η εισαγωγική έκδοση YOU διαθέτει το Smartphone Station, το οποίο περιλαμβάνει μια ενσωματωμένη βάση για smartphone ώστε μέσω του κινητού του ο οδηγός να έχει πρόσβαση σε συντομεύσεις υπηρεσιών, στο ραδιόφωνο, στις λίστες αναπαραγωγής και στην πλοήγηση.

Οι πληρέστερες εκδόσεις PLUS & MAX διαθέτουν έγχρωμη οθόνη infotainment 10,25 ιντσών με εικονικές συντομεύσεις που δίνουν πρόσβαση στις κύριες λειτουργίες πλοήγησης, τηλεφώνου, ραδιοφώνου, εφαρμογών και πολυμέσων. Τη hi-tech υπόσταση του νέου C3 Aircross τεκμηριώνουν επίσης οι τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης, όπως το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (Active Safety Brake), το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (Active Lane Keeping Assist), το σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού, το σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας (Speed Limit Information), η αυτόματη εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας φώτων, οι εμπρός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης, η παρακολούθηση τυφλών σημείων και άλλες.