Για τα χρήματα και την ευτυχία, την επιλογή του σωστού συντρόφου, τις οικογενειακές σχέσεις και τις ανθρώπινες αφηγήσεις, για τη μουσική και τον γραπτό λόγο αλλά και για την ψυχοθεραπεία μέσω skype μίλησε ο δημοφιλής αμερικανός ψυχοθεραπευτής Ίρβιν Γιάλομ την Τετάρτη 26 Νοεμβρίου στον κινηματογράφο «Δαναός» στην Αθήνα.
Είναι οι πρώτοι μήνες μετά τις εκλογές του Μαρτίου του 1946. Ο Ευάγγελος Αβέρωφ, εκλεγείς βουλευτής με το Λαϊκό Κόμμα του Κωνσταντίνου Τσαλδάρη, δεν έχει ούτε λεπτό περισσευούμενο.
Τα δύο πόδια επάνω στα οποία στηρίζεται ο δυτικός πολιτισμός, η αρχαιοελληνική και η ιουδαιοχριστιανική παράδοση, στην Ελλάδα είναι άνισα.
«Όσο μένει η ανωμαλία, τόσο προχωρεί το κακό». Η «ανωμαλία» στην οποία αναφερόταν ο πρώτος έλληνας νομπελίστας λογοτέχνης στη συνέντευξή του στο BBC στις 28 Μαρτίου του 1969 ήταν η απριλιανή δικτατορία.
To Future Library έχει ενταχθεί τόσο φυσικά στη ζωή μας που χρειάζεται να ανατρέξουμε στα ρεπορτάζ του «Βήματος» μία τετραετία πίσω για να θυμηθούμε πώς άρχισαν όλα το 2011
Βιβλιοθηκονόμοι, αρχειονόμοι, συντηρητές, ιστορικοί, λογιστές. Σε πρόσφατη προκήρυξη θέσεων του ΑΣΕΠ τριάντα οκτώ προσλήψεις αφορούν την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος (ΕΒΕ)
«Ο Ρισβάν, η Μαρία, η Εσμεράλντα, ο Γιάννης θα χαρούν πολύ που θα δανειστούν καινούρια βιβλία. Ευχαριστούμε θερμά» σημειώνει στο βιβλίο εντυπώσεων του Bookwave 2013 μια δασκάλα δημοτικού σχολείου της Αθήνας. Ήταν η πρώτη δράση του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Library4all με στόχο την κάλυψη των βιβλιακών αναγκών νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων και την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Πριν από 15 χρόνια το φέισμπουκ, το τουίτερ και το σκάιπ δεν υπήρχαν, το νταουνλόουντ ήταν υπόθεση ελαχίστων ειδημόνων που ασχολούνταν με μπλιμπλίκια και το Μνημόνιο καταγραφόταν στα λεξικά ως επίσημη λέξη
Μετά τα Χριστούγεννα θα έχουμε σαφέστατη εικόνα των επιπτώσεων των θεσμικών αλλαγών στον χώρο του βιβλίου
Το απόγευμα της Κυριακής 2 Νοεμβρίου, πλήρης ημερών, απεβίωσε ο κριτικός, μεταφραστής, λογοτέχνης και αγωνιστής Τάκης Μενδράκος. Ήταν 87 ετών.
Στη «Στάθμη Β», στο δεύτερο υπόγειο του σύγχρονου κτιρίου των Γενικών Αρχείων του Κράτους (ΓΑΚ) στο Ψυχικό το ψύχος είναι αισθητό.
«Η κόλαση είναι η θάλασσα γύρω από ένα νησί. Αυτή είναι η κόλαση». Ενα νησί κάπου στο Αιγαίο. Πάνω του ντόπιοι και ξένοι.
Παρίσι, Κατοχή, αρχές του 1943. Σε ένα πολυτελές διαμέρισμα της λεωφόρου Ντε Τερν ένας αντιστασιακός με ηρωικό παράστημα και το ψευδώνυμο Τανκρέδος εξηγεί στον εικοσάχρονο Χόρχε Σεμπρούν,
«Πρέπει να κάνετε περισσότερο θόρυβο με τον πολιτισμό σας» είπε μιλώντας στο vima.gr την περασμένη εβδομάδα ο δημοσιογράφος των «Irish Times» Ρίτσαρντ Πάιν.
«Υπάρχει ένα σημαντικό απόθεμα ελληνικής λογοτεχνίας που πρέπει να γίνει γνωστό στον κόσμο» μου λέει ο Ρίτσαρντ Πάιν στο τηλέφωνο. Συνομιλούμε με αφορμή το δημοσίευμά του «Η ελληνική λογοτεχνία κινδυνεύει να χαθεί στη μετάφραση» στους «Irish Times» την περασμένη εβδομάδα. Γεννημένος στην Αγγλία, ο Πάιν έζησε και εργάστηκε στην Ιρλανδία επί 30 χρόνια, στο Raidió Teilifís Éireann, την εθνική ραδιοφωνία της Ιρλανδίας, «κάτι σαν την παλιά δική σας ΕΡΑ», όπως εξηγεί. Από το 2001 ζει μόνιμα στην Κέρκυρα, όπου ίδρυσε και λειτουργούσε μέχρι φέτος το Durrell School of Corfu, ένα κέντρο που φιλοξενούσε σεμινάρια για τη λογοτεχνία και την προστασία του περιβάλλοντος, τους τομείς που απασχόλησαν τα αδέλφια Ντάρελ, τον λογοτέχνη Λόρενς και τον ζωολόγο Τζέραλντ.
Γιατί να διαβάζουμε λογοτεχνία στην εποχή του Internet; Ευαγγελίζεται ο ερχομός του Διαδικτύου το τέλος της λογοτεχνίας;
Τρεις άνδρες και τέσσερις γυναίκες, έξι πεζογράφοι και μία ποιήτρια. Επτά συγγραφείς στο πρώτο λογοτεχνικό τους φανέρωμα με βιβλίο αυτό το φθινόπωρο.
Τον Μάιο του 1948 ο Νίκος Καζαντζάκης παραιτείται από σύμβουλος σε θέματα λογοτεχνίας στην UNESCO και αφήνει το Παρίσι. Εκτοτε, το ζεύγος Νίκου και Ελένης Καζαντζάκη εγκαθίσταται στη Νότια Γαλλία, στην Αντίμπ, την παλιά αρχαιοελληνική αποικία της Αμφίπολης. Χάρη σε μια μικρή κληρονομιά της Ελένης από την Αίγυπτο, το 1954 μπορούν να αποκτήσουν το δικό […]
To 1992 διεξάγεται στο Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα ένα συνέδριο για την κριτική της λογοτεχνίας με τον υπαινικτικό και ταυτόχρονα επιθετικό τίτλο: «Ο βασιλιάς είναι ντυμένος ξανά».