Aν και το DNA της ΜΙΝΙ είναι προφανώς αστικό, ενώ ακόμα και το Countryman, από καταβολής του επεδίωξε σαφώς την σύνδεση με τη lifestyle πλευρά των οχημάτων ελεύθερου χρόνου παρά με τους σκληροτράχηλους εκπροσώπους του είδους, πλέον ήρθε η στιγμή να δοκιμαστεί σε κάτι λίγο διαφορετικό.

Ο λόγος για το «The Beast», όπως εύστοχα ονομάζεται, ένα πρωτότυπο Countryman για το οποίο συνεργάστηκαν η MINI και η delta4x4 η οποία ειδικεύεται στην κατασκευή εξαρτημάτων και οff-road kit για μοντέλα όπως το Jeep Wrangler και η Mercedes G-Class αλλά και στην προετοιμασία αυτοκινήτων για το ράλι Dakar με την γερμανική ομάδα X-raid η οποία σημειωτέον έχει φέρει έξι νίκες στον απαιτητικό αγώνα.
Το άγγιγμα της delta 4×4 είναι παραπάνω από προφανές στα χαρακτηριστικά του πρωτοτύπου που επίσης δείχνει να αντλεί τις επιρροές του από το ράλι Dakar και όσα χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να «επιβιώσει» εκεί, ενώ η ΜΙΝΙ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί ένας μικρός αριθμός Countryman με τα ίδια χαρακτηριστικά εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον.
Στο προκείμενο, αρχικά το πρωτότυπο Countryman διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά επιπλέον 5,0 εκατοστά κάτι που εκτός από τις επιπλέον ικανότητες που επιφυλάσσει σε ότι αφορά τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, επέτρεψε τον εξοπλισμό με ελαστικά all-terrain τα οποία «ντύνουν» τους τροχούς των 18,0 ιντσών.

Οι προφανώς διογκωμένοι θόλοι δεν αποκλείεται να κρύβουν μεγαλύτερα μετατρόχια τα οποία εξασφαλίζουν περισσότερη σταθερότητα σε εκτός δρόμου διαδρομές. Στο μπροστινό τμήμα έχει προστεθεί ένα επιπλέον προστατευτικό ενώ ενισχυμένες είναι και οι ποδιές.
Οι ράγες οροφής συνδυάζονται με επιπλέον ενίσχυση στην οροφή και άφθοο χώρο για κουτιά αποθήκευσης και παντός είδους εξοπλισμό και ένα ελαστικό αντικατάστασης. Επιπλέον δεν λείπουν τα επιπλέον φώτα τόσο μπροστά όσο και στις ράγες οροφής.
Αν και η MINI δεν αποκαλύπτει ποια έκδοση αποτέλεσε τη βάση για το πρωτότυπο, η λογική επιτάσσει ότι πρόκειται για κάποια από τις τετρακίνητές εκδόσεις του, είτε ηλεκτρική είτε βενζινοκίνητη με το σύστημα ALL4. Σε κάθε περίπτωση η MINI δεν αποκλείεται να προσφέρει και τις δύο επιλογές στην έκδοση παραγωγής.
