Το είδος των restomods αποτελεί μια σταθερή αξία στο χρηματιστήριο της αυτοκίνησης, πολλώ μάλλον δε αν πρόκειται για ένα θρύλο των αγωνιστικών αυτοκινήτων και του Group B το όνομα του οποίου είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την εξέλιξη της Audi σε αυτό που γνωρίζουμε σήμερα. Εξάλλου και η ίδια η Audi δεν έχει παραλείψει να επισημάνει τη σημασία του Audi Quattro αναδημιουργώντας σχετικά πρωτότυπα ή αξιοποιώντας το ως σχεδιαστική (και όχι μόνο) επιρροή στα σύγχρονα μοντέλα της.
Αυτή τη φορά πρόκειται για μια αναδημιουργία του θρυλικού μοντέλου δια χειρός του διάσημου γερμανικού βελτιωτή ABT η οποία θα κατασκευαστεί σε μόλις 30 μονάδες οι οποίες και πωλήθηκαν ήδη σε διάστημα μόλις τριών ωρών.
Στο προκείμενο, το Audi Quattro της ABT διαθέτει αμάξωμα από ανθρακόνημα και Kevlar ενώ κύρια αναφορά για το design αποτέλεσε προφανώς το Audi Sport Quattro που νίκησε σε τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ράλι.

Στις διαφορές που εντοπίζει κανείς σε σχέση με το αρχέτυπο, συγκαταλέγονται οι εισαγωγές αέρα στο καπό που ενσωματώθηκαν αργότερα στα Audi ενώ στα στοιχεία που ξεχωρίζουν περιλαμβάνονται μια θηριώδης πτέρυγα στο πίσω τμήμα, οι χαρακτηριστικοί πεντάκτινοι τροχοί που έχουν «σημαδέψει» τόσο το μοντέλο όσο και μια ολόκληρη εποχή. Στα νέα στοιχεία ξεχωρίζουν το splitter και η γρίλια ενώ από την εξίσωση δεν λείπουν οι διογκωμένοι και τετραγωνισμένοι θόλοι, ελαφρώς επαυξημένοι στην προκειμένη περίπτωση.
Να σημειωθεί ότι η ABT έχει τοποθετήσει στο εσωτερικό ένα ιδιότυπο κλωβό ασφαλείας τον οποίο αποκαλεί «αόρατο» και προφανώς έγκειται σε διάφορες ενισχύσεις στο εσωτερικό που ωστόσο δεν είναι ορατές με τον τρόπο που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τα roll-cage. Προς το παρόν τουλάχιστον δεν έχουν δοθεί εικόνες από το εσωτερικό που δείχνει πάντως αρκούντως ρετρό αλλά και διαθέτει ένα σετ από bucket καθίσματα απολύτως ταιριαστά για την περίσταση.
Στην καρδιά του μοντέλου παρεπιδιμεί ένας πεντακύλινδρος 2,5 λίτρων με απόδοση 530 ίππων, μέγεθος σχεδόν τριπλάσιο σε σχέση με το αρχέτυπο Ur-Quatrro. Αυτό που δεν διευκρινίζει ο γερμανικός οίκος είναι κατά πόσο πρόκειται για μια αναβαθμισμένη εκδοχή του πεντακύλινδρου κινητήρα των 2,1 λίτρων που εφοδίαζε το αγωνιστικό μοντέλο της δεκαετία του ’80 ή αν αξιοποιήθηκε ο σύγχρονος κινητήρας του Audi RS3.
Όπως και να έχει, από τα χαρακτηριστικά του Quattro δεν θα μπορούσε να λείπει η τετρακίνηση, ενώ έχει προστεθεί και σύστημα ABS για τα φρένα κάτι που δεν αποτελούσε εξοπλιστικό χαρακτηριστικό του αρχέτυπου μοντέλου.

Σε ό,τι αφορά τους λόγους που η ABT προχώρησε στο συγκεκριμένο project, «το Ur-Quattro είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό και παραδοσιακό Audi του VW Group και επιπλέον έχει μια συναισθηματική χροιά για την εταιρεία μας, κατ΄επέκταση σκεφτήκαμε ότι πρέπει να το κάνουμε. Το αποτέλεσμα είναι μια σύγχρονη ερμηνεία ενός αυθεντικού “icon”».
«Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που το συγκεκριμένο project χτύπησε τις ευαίσθητες χορδές των πελατών μας. Μας ενθαρρύνει επίσης να επιδιώξουμε την υλοποίηση άλλων projects που έχουμε κατά νου. Ουσιαστικά όμως αντικατοπτρίζει το ίδιο το πνεύμα της ABT: να επανεφευρίσκουμε τους εαυτούς μας και να προχωράμε προς το μέλλον με φρέσκες ιδέες σε επίπεδο τεχνολογίας όσο και design».