Πρωτοβουλία εφοπλιστών για ανανέωση του ευρωπαϊκού στόλου

To Europa Ship Plan παρουσίασε την Παρασκευή η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων. Όπως αναφέρεται πρόκειται για «μία πρωτοβουλία της ΕΕΝΜΑ και αφορά στην ανανέωση του στόλου της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, προκειμένου τα Ευρωπαϊκά πλοία ΝΜΑ να μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες περιβαλλοντικές υποχρεώσεις, όπως αυτές απορρέουν από την εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας για νέα χαμηλότερα όρια εκπομπών θείου (0,5 % ) από το 2020».

Σημειώνεται ακόμη ότι «το καινοτόμο τεχνολογικά αλλά και οικονομικά σχέδιο θα οδηγήσει στη ναυπήγηση «πράσινων» πλοίων τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιούν παράλληλα και LNG ως καύσιμο.», συμπεριλαμβανομένων των εμπορικών και επιβατικών σκαφών μικρών αποστάσεων (πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφοράς αυτοκινήτων και πλοία ακτοπλοΐας).

Και επισημαίνεται ότι «χωρίς μια οργανωμένη κίνηση για την ανανέωση του ευρωπαϊκού στόλου της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, η απαίτηση για συμμόρφωση των πλοίων θα οδηγήσει αναπόφευκτα στην εκροή ευρωπαϊκών πόρων και κατ΄επέκταση σε αυξηση του τζίρου μη ευρωπαϊκών ναυπηγείων. Στο πλαίσιο αυτό το Europa Ship Plan αποτελεί μια ευκαιρία για την ανάκαμψη του ευρωπαϊκού ναυπηγικού κλάδου, χωρίς τις παραβιάσεις των κανονισμών που συνεπάγεται η πολιτική μη στήριξης, δεδομένου ότι τα πλοία θα κατασκευαστούν εξολοκλήρου σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία και με ευρωπαϊκό εξοπλισμό».

Για το θέμα αυτό ο πρόεδρος της ΕΕΝΜΑ κ. Χαράλαμπος Σιμαντώνης σημείωσε ότι μερίδιο στην αγορά μπορεί και πρέπει να έχει η Ελλάδα και ήδη έχει έρθει σε επαφή με την Υφυπουργό αρμόδια για θέματα Βιομηχανίας κυρία Θεοδώρα Τζάγκρη η οποία εξέφρασε το ενδιαφέρον στη συμμετοχή ελληνικών ναυπηγείων.

Από την πλευρά της Ένωσης αναμένουν να υπάρξει αίτημα συμμετοχής για την κατασκευή «πράσινων» πλοίων από ναυπηγεία όπως της Ελευσίνας, του Σκαραμαγκά και της Σύρου αλλά και από ανεξάρτητους κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στο Πέραμα εκφράζοντας ωστόσο επιφυλάξεις αν υπάρχει αυτή η δυνατότητα αν και υπάρχει τεχνογνωσία. Επιπλέον, τονίστηκε στην παρουσίαση, ότι θα μπορούν να συμμετέχουν στην ναυπήγηση τέτοιων πλοίων. ακόμα και αν κατασκευαστούν σε άλλα ναυπηγεία εντός της Ε.Ε.. ελληνικές εταιρείες με σχετικό εξοπλισμό.

Ακόμη συμμετοχή στο πρόγραμμα έχουν εκδηλώσει πολλοί έλληνες πλοιοκτήτες αλλά και από άλλες χώρες.

Στην ομιλία του ο κ. Σημαντώνης αναφέρθηκε στην σκοπιμότητα του σχεδίου, δίνοντας έμφαση στις απαιτήσεις που απορρέουν από τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και την αναγκαιότητα άμεσης προσαρμογής του ευρωπαϊκού στόλου, ως προϋπόθεση για την ομαλή μετάβαση του κλάδου στις νέες συνθήκες. Περαιτέρω έδωσε έμφαση στις διαδικασίες πρόσβασης των πλοιοκτητών στο μηχανισμό χρηματοδότησης, τονίζοντας ότι αυτός αφορά σε δανειοδοτήσεις και όχι επιχορηγήσεις, θα είναι ανοικτός και προσβάσιμος από όλους τους ενδιαφερομένους καθώς και ότι η επιλογή των πλοιοκτητών θα γίνεται με καθαρά χρηματοοικονομικά κριτήρια, ενώ οι σχετικές εγγυήσεις θα δοθούν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

O Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατικού Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Σακέλλης τόνισε ότι η ανάγκη ανανέωσης του στόλου είναι διαρκής καθώς αυτή συνδέεται όχι μόνο με την συμμόρφωση των πλοίων με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς αλλά και την επιχειρησιακή ικανότητα της ακτοπλοΐας να εξυπηρετεί τη συνοχή της χώρας καθώς και με τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των διεθνών γραμμών μας. Επιπλέον, σημείωσε ότι το σχέδιο αυτό αποτελεί τη λύση για τη κατασκευή πλοίων τα οποία θα απασχολούνται κατά αποκλειστικότητα σε γραμμές δημοσίου συμφέροντος.

Στη συνέχεια ο κ. Παναγιώτης Ζαχαριουδάκης Διευθύνων Σύμβουλος του Europa Venture Ltd αναφέρθηκε στην υστέρηση των ναυπηγήσεων με αποτέλεσμα η μέση ηλικία του ευρωπαϊκού στόλου Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων να αυξάνεται περαιτέρω και η ανάγκη είτε νέων κατασκευών είτε επισκευών να γίνεται περισσότερο επιτακτική. Επιπλέον, ο κ. Ζαχαριουδάκης παρουσίασε την εταιρεία ειδικού σκοπού που έχει δημιουργηθεί για την υλοποίηση του σχεδίου καθώς και τη διαδικασία συμμετοχής και τους όρους χρηματοδότησης.

Επίσης ο κ. Καρλ Κάρλσον Διευθύνων Σύμβουλος του ZVT, της αντίστοιχης πρωτοβουλίας που υλοποιείται από την Ένωση Εφοπλιστών Σουηδίας, αναφέρθηκε στην εμπειρία τους από την υλοποίηση είκοσι επενδυτικών σχεδίων, νέων πράσινων κατασκευών και μετασκευών, και τόνισε ότι αυτό δεν θα ήταν εφικτό χωρίς την υποστήριξη της Ε.Ε. Και έδωσε έμφαση στα περιβαλλοντικά και κοινωνικά οφέλη των προγραμμάτων που υλοποιούνται και τόνισε την αναγκαιότητα ευρύτερης συνεργασίας.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk