Η παραδοχή ότι η νέα γενιά Passat είναι η καλύτερη όλων στην πολυετή ιστορία του μοντέλου –που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1973, έναν χρόνο πριν από το Golf –δεν είναι καινούργια.
Δεν είναι επίσης αναπάντεχη, αν δείτε την τεχνολογία που αξιοποιεί ήδη από τη βασική έκδοση των 1,4 λίτρων / 125 ίππων ως την κορυφαία δίλιτρη diesel των 240 ίππων για την οποία διαβάζετε εδώ.
Αποκρυπτογραφώντας τα διακριτικά της αξίζει να γνωρίζετε ότι είναι μόνιμα τετρακίνητη με συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς, δύο turbo, χαμηλής και υψηλής πίεσης, στο μοτέρ άμεσου ψεκασμού και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων.
Το σύνολο των στοιχείων του προσδιορίζει το καλύτερα εξοπλισμένο, από κάθε άποψη, Passat, το οποίο στην Ελλάδα κοστίζει 42.600 ευρώ, χωρίς το όφελος απόσυρσης, γι’ αυτό και απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό που μπορεί να εκτιμήσει αυτό που στο παρελθόν προκαλούσε αναστολές: τη συγκρατημένη σχεδίασή του.
Αναμφίβολα υπάρχουν στυλιστικές επιρροές από τo Passat CC του παρελθόντος, αλλά τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, οι μεγάλοι τροχοί και η τετράγωνη αισθητική που δημιουργεί σχολή στη VW κολακεύουν το αυτοκίνητο, κάτι που θα αντιληφθείτε αν παρατηρήσετε πόσοι το κοιτάζουν στον δρόμο.
Παρατηρώντας το εσωτερικό του θα συμφωνήσετε νομίζω στο ότι αυτό είναι το πιο ενδιαφέρον από όλα τα VW χωρίς κάτι εξεζητημένο πέρα από την ποιότητα των υλικών του, την ιδιαίτερη εργονομία του και την alcantara επένδυση των καθισμάτων.
Προσωπικά θεωρώ εντελώς συμβατική την απεικόνιση των ενδείξεων στον πίνακα οργάνων, γι’ αυτό και προτείνω την επιλογή του προαιρετικού ψηφιακού πίνακα των 12,3 ιντσών, ένα στοιχείο εξοπλισμού που ταιριάζει γάντι σε αυτό το Passat και αναδεικνύει από άλλη σκοπιά τη δεδομένη υπεροχή του σε όλους τους τομείς έναντι του Mondeo ή του Insignia αλλά και κάποιων premium μοντέλων.
Αν σε όλα αυτά προσθέσετε και τα 586 λίτρα του χώρου αποσκευών, τότε δεν βλέπω τι περισσότερο θα μπορούσε να ζητήσει κανείς. Για την ακρίβεια, υπάρχει κάτι που αφορά το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο για τα δικά μου μέτρα είναι ελαφρύτερο από ό,τι θα ήθελα, αλλά εσείς σίγουρα θα αισθανθείτε διαφορετικά επιλέγοντας ένα από τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης –Comfort, Normal, Sport και Individual –που παραμετροποιούν το βάρος του συστήματος διεύθυνσης, τον ρυθμό αλλαγής ταχυτήτων, την απόκριση του γκαζιού και τις αντιδράσεις της ανάρτησης.
Με δεδομένο ότι στη συγκεκριμένη έκδοση αξιοποιείται και το σύστημα Dynamic Chassis Control που χαρίζει μια σπορτίφ χροιά στον δρόμο εξασφαλίζοντας παράλληλα την απαιτούμενη, για οικογενειακό αυτοκίνητο, άνεση, το συγκεκριμένο Passat αποδεικνύεται εξαιρετικά γρήγορο –με 6,1” για την επιτάχυνση από στάση –και απόλυτα σταθερό ανεξαρτήτως ταχύτητας κίνησης, με την τετρακίνηση να προσθέτει ένα ψυχολογικό πλεονέκτημα.
Στα νόμιμα 130 χλμ./ώρα με περίπου 2.100 σ.α.λ. στο στροφόμετρο ταξιδεύετε σε συνθήκες απόλυτης άνεσης ενώ συνολικά η αίσθηση που θα αποκομίσετε στον δρόμο είναι αυτή που δίνει ένα μεγάλο GT με σταθερό πάτημα και όχι εκείνη ενός GTi, με την ισχύ του μοτέρ -που εκλύει 139 γραμμ. CO2 / χλμ. –να περνά τόσο διακριτικά στον δρόμο όσο και η παρουσία του ανάμεσά μας.
Μικρά νέα
Η κλεψύδρα για τη δεύτερη γενιά του Skoda Yeti αδειάζει αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες για τον κλώνο του νέου VW Tiguan. Ο χώρος αποσκευών θα υπερβαίνει τα 500 λίτρα ενώ θα διατίθεται και ως δικίνητο και ως τετρακίνητο με μοτέρ 1,0-2,0 λίτρων και plug-in υβριδική έκδοση –με κινητήρα 1,4 λίτρων –και εκπομπές CO2 χαμηλότερες των 50 γραμμ./χλμ.
Στο βιβλίο Γκίνες το GT-R NISMO
Στη Nissan ανήκει πλέον το παγκόσμιο ρεκόρ πλαγιολίσθησης, καθώς ένα ειδικά ρυθμισμένο GT-R NISMO απόδοσης 1.380 ίππων πέτυχε το πιο γρήγορο drift με ταχύτητα 304,96 χλμ. στον μήκους 3 χιλιομέτρων αεροδιάδρομο του Fujairah, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με οδηγό τον ιάπωνα πρωταθλητή drift, Masato Kawabata.
Νέες τιμές για το Suzuki Vitara
Το μειωμένο οικονομικό όφελος από τη χρήση βεβαίωσης απόσυρσης παλαιού αυτοκινήτου διαμορφώνει την τιμή εκκίνησης των δικίνητων Vitara με κινητήρες βενζίνης στα 15.970 ευρώ, ενώ τα τετρακίνητα ξεκινούν από 20.270 ευρώ. Οι δικίνητες εκδόσεις με κινητήρα diesel κοστίζουν από 18.670 ευρώ και οι τετρακίνητες από 22.970 ευρώ.
Νέα μορφή αγώνων χωρίς οδηγούς
Πριν ή μετά από κάθε Grand Prix της Formula E –με ηλεκτρικά μονοθέσια –θα πραγματοποιούνται οι αγώνες του νέου θεσμού Roborace με αυτοκίνητα χωρίς οδηγούς. Τα ηλεκτρικά αυτά οχήματα θα ελέγχονται σε πραγματικό χρόνο από προηγμένο λογισμικό, με το πρωτότυπο να έχει ήδη παρουσιαστεί.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



