Η κυριαρχία των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων στις πωλήσεις του XC90 στην Ελλάδα ήταν αναμενόμενη κυρίως λόγω της στροφής διαρκείας προς την κατεύθυνση του diesel που παρατηρείται, ανεξαρτήτως κατηγορίας, από τη στιγμή που έπαψαν να ισχύουν οι παλαιότερες απαγορεύσεις.
SUV σαν αυτό –με μήκος 4,95 μέτρα και βάρος σχεδόν 2 τόνους –δικαιολογούν αυτή την επιλογή, αν το ζητούμενο είναι η διαχρονικά χρήσιμη οικονομία καυσίμου. Η έκδοση D5 άλλωστε με τον δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου των 225 ίππων είναι εξαιρετικά ικανή.
Ωστόσο το τετρακίνητο XC90 T6 με το δίλιτρο μοτέρ βενζίνης –με υπερσυμπιεστή και turbo –των 320 ίππων, σου επιτρέπει να αντιληφθείς διαφορετικά τον ρόλο της ισχύος του.
Με αυτόν τον κινητήρα το σουηδικό μοντέλο αλλάζει χαρακτήρα, καταναλώνει σχεδόν 12,5 λίτρα / 100 χλμ. και γίνεται ακόμη πιο γρήγορο –τα 6,9 δευτερόλεπτα της επιτάχυνσης από στάση δεν αποτελούν ζητούμενο αλλά απόδειξη ικανότητας –χωρίς να είναι δύστροπο.
Ο ξεκούραστος τρόπος που προκύπτουν οι επιδόσεις και η κλιμάκωση των σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ ταχυτήτων δεν δημιουργούν μια dragster αίσθηση αλλά τη βεβαιότητα ότι το πλαίσιο μπορεί να αντέξει ακόμη περισσότερη ισχύ –όπως άλλωστε συμβαίνει στην plug-in υβριδική έκδοση των 400+ ίππων.
Αυτό το πλεόνασμα δύναμης αναδεικνύει και τον ρόλο που διαδραματίζει το σύστημα τετρακίνησης –με ηλεκτροϋδραυλικά ελεγχόμενο συμπλέκτη Haldex πέμπτης γενιάς –στον ψυχολογικό τομέα, προσδίδοντας τη βεβαιότητα ότι σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά συστήματα επιτήρησης της οδικής συμπεριφοράς μπορεί να διαχειρισθεί ακόμη και τις ιδιοτροπίες ή τα λάθη του οδηγού, αρκεί εκείνος να μη θέσει υπό αμφισβήτηση τους νόμους της φυσικής.
Ας μην ξεχνάμε ότι πέρα από τον όγκο του υπάρχει και η απόσταση των 24 εκατοστών του αμαξώματος από το έδαφος, στοιχείο θετικό για off-road εξερευνήσεις αλλά καθοριστικό για τον τρόπο που αισθάνεσαι ότι στρίβει σε κλειστές διαδρομές. Η δυνατότητα παραμετροποίησης της λειτουργίας υποσυστημάτων, όπως το σύστημα διεύθυνσης, η προαιρετική ενεργή ανάρτηση, η απόκριση του κινητήρα και οι αλλαγές σχέσεων είναι εφικτή μέσω των προγραμμάτων οδήγησης που επιλέγει κανείς από τον διακόπτη του Drive Mode στην κεντρική κονσόλα.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε τροχούς 20 ιντσών που δεν επηρέασαν την άνεση και τρίτη σειρά καθισμάτων, διατηρώντας ως σήμα κατατεθέν τη πολυτέλεια σε κάθε λεπτομέρεια του εσωτερικού του με τις χειροποίητες λεπτομέρειες και τη state-of-the-art οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα η οποία παρέχει μια πολύ ξεχωριστή αίσθηση διαβίωσης στον δρόμο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ