Οι σχεδιαστές αυτοκινήτων έχουν αποδειχθεί οι καλύτεροι συνομιλητές στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι περιγραφικοί, «βγάζουν» ειδήσεις, τολμούν να πουν την άποψή τους για τον ανταγωνισμό χωρίς να σκέφτονται ποιος πουλά περισσότερα αυτοκίνητα από τον άλλον, διατυπώνουν αυτό που θέλουν με μια ειλικρίνεια πολύ πιο πειστική από εκείνη των περισσότερων ανθρώπων του μάρκετινγκ.
Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Volkswagen Klaus Bischoff ανήκει σε αυτή την κατηγορία ανθρώπων, σε πείθει για τα λεγόμενά του.
«Το T-Cross Breeze αντικατοπτρίζει το νέο ξεκίνημα της φίρμας. Θέλουμε να προκαλέσουμε ενθουσιασμό για τη Νέα Volkswagen και για αυτό δημιουργήσαμε ένα από τα πιο συναρπαστικά SUV στα περίπου τέσσερα μέτρα». Στην έκθεση της Γενεύης το T-Cross Breeze έφερε τον χαρακτηρισμό «πρωτότυπο», ωστόσο αν γνωρίζεις έστω και ελάχιστα τι σημαίνει το μέγεθος VW στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αντιλαμβάνεσαι ότι αύριο κιόλας μπορεί να βάλει το μοντέλο στη γραμμή παραγωγής. Οι αποφάσεις άλλωστε είναι ειλημμένες. Στο άμεσο μέλλον, πέρα από τα Tiguan και Touareg, η γερμανική φίρμα θα έχει ακόμη τρία SUV στην γκάμα της –έχει ήδη κατοχυρώσει τα διακριτικά Teracor, Tribue και Terasun –αλλά το T-Cross Breeze θα είναι το μόνο που μπορεί να κυκλοφορήσει από την αρχή είτε με τη μαλακή αναδιπλούμενη οροφή είτε με τη συμβατική μορφή αυτοκινήτων όπως τα Nissan Juke ή Renault Captur.
Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι οι δύο πόρτες μπορούν να γίνουν τέσσερις για περισσότερη πρακτικότητα, ωστόσο οι αναλογίες του αμαξώματος θα διατηρηθούν αμετάβλητες. Μιλώντας με αριθμούς τα 4,133 μέτρα του μήκους του το καθιστούν λίγο μεγαλύτερο από το Cross Polo, ενώ τα 2,565 μέτρα μήκους του μεταξονίου του είναι κατά 9 εκατοστά περισσότερα από το αντίστοιχο του Polo.
Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του, αυτό που κλέβει την παράσταση είναι το πλάτος του αμαξώματος –στα 1,798 μέτρα είναι φαρδύτερο ακόμη και από το υφιστάμενο Golf -, ενώ τα περίπου 300 λίτρα του χώρου αποσκευών το τοποθετούν δίπλα στα περισσότερα σύγχρονα supermini.
Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται και τα μηχανολογικά μέρη του παραπέμπουν στην επόμενη γενιά του Polo, γι’ αυτό και η επιλογή ενός τρικύλινδρου TSi μοτέρ βενζίνης 1,0 λίτρου απόδοσης 110 ίππων θεωρήθηκε αυτονόητη, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων που μεταφέρει το σύνολο της ισχύος στους μπροστινούς τροχούς.
Ερωτηματικό παραμένει αν θα υπάρξει και τετρακίνητη έκδοση, απόφαση που σχετίζεται πρωτίστως με την πολυπλοκότητα της επιλογής και τις τιμές κατανάλωσης και ρύπων που επιδιώκει η γερμανική φίρμα παρά με τις –ανεξάντλητες –μηχανολογικές δυνατότητές της.
Μιλώντας για μεγέθη κρατήστε στο μυαλό σας ότι το T-Cross Breeze σε αυτή τη διαμόρφωση έχει βάρος 1.250 κιλά, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,3 δευτερόλεπτα με μέγιστη ταχύτητα 188 χλμ./ώρα, εκπομπές CO2 115 γραμμ./χλμ. και μέση κατανάλωση 5,0 λίτρα / 100 χλμ. Με δεδομένη τη χωρητικότητα 40 λίτρων βενζίνης στη δεξαμενή καυσίμου, η θεωρητική αυτονομία του προσεγγίζει τα 800 χλμ.
Πέρα από τα στεγνά νούμερα, ομολογώ ότι αυτό που μου τράβηξε την προσοχή στη Γενεύη ήταν η απουσία διακοπτών στο εσωτερικό του –μόνο εκείνοι για τα φλας, τους υαλοκαθαριστήρες, τα παράθυρα και την οροφή υφίστανται. Οι υπόλοιπες λειτουργίες διαχειρίζονται από επιφάνειες αφής, ένα ακόμη στοιχείο από το αύριο που θα συναντήσουμε στα μελλοντικά μοντέλα της VW, σε συνδυασμό πάντοτε με τις έγχρωμες οθόνες υψηλής ανάλυσης σε ρόλο πίνακα οργάνων.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ