
Ανώτερη ποιότητα, αδιαπραγμάτευτη ασφάλεια, αυταπόδεικτη αξιοπιστία, έννοιες άρρηκτα συνδεμένες με τη σύγχρονη ιστορία της Mercedes-Benz, έννοιες απόλυτα συμβατές με το προφίλ μιας πολυτελούς, με όλη τη σημασία της λέξεως, μπερλίνας.
Η εικόνα της E-Class, η οποία αισίως υποδέχεται τη δέκατη κατά σειρά γενιά της, δεν προκαλεί καμία απολύτως έκπληξη. Αν και το μεγαλοπρεπές sedan της γερμανικής φίρμας δεν έχει μεταφέρει ούτε… βίδα από τον προκάτοχό του, αν και οι διαστάσεις του αμαξώματος έχουν διαφοροποιηθεί και μάλιστα αισθητά σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, αυτό που αντικρίζει κανείς πλησιάζοντας σε απόσταση βολής δείχνει απρόσμενα οικείο.
Ισως γιατί οι σχεδιαστικές γραμμές του αμαξώματος παραπέμπουν περισσότερο από ποτέ στη μικρότερη και πιο προσιτή C-Class, ίσως γιατί οι προδιαγραφές προσεγγίζουν εκείνες της μεγαλύτερης και πολυτελέστερης S-Class, ίσως γιατί η νέα E-Class επιστρέφει από το μέλλον δείχνοντας ξεκάθαρα τον δρόμο που θα μας οδηγήσει με απόλυτη ασφάλεια σε αυτό.
Μεγαλύτερη, ελαφρύτερη, αποδοτικότερη
Το μήκος της νέας E-Class έχει αυξηθεί κατά 4,3 εκατοστά φτάνοντας τα 4,92 μέτρα και στο μεταξόνιο έχουν προστεθεί 6,5 εκατοστά, την ίδια στιγμή που το πλάτος και το ύψος υποχωρούν –έστω και οριακά –από τα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου.
Μεγαλύτερης σημασίας είναι δίχως αμφιβολία η υποχώρηση που παρουσιάζει το βάρος του αυτοκινήτου. Παρά τη μεγέθυνση των διαστάσεων και παρά τον εμπλουτισμό του εξοπλισμού, η νέα E-Class έχει καταφέρει να απολέσει ως και 100 κιλά, εκ των οποίων τα 70 έχουν προέλθει από την εκτενέστερη χρήση χάλυβα υπερυψηλής ανθεκτικότητας και αλουμινίου σε πλαίσιο και αμάξωμα.
Ανάμεσα στους αφανείς ήρωες που μας επιτρέπουν σήμερα να μιλάμε για ένα αποδοτικότερο σύνολο ανήκουν και οι βελτιστοποιημένες αεροδυναμικές επιδόσεις. Συγκεκριμένα, ο περίφημος συντελεστής οπισθέλκουσας έχει περιοριστεί από το 0,25 στο 0,23 cd, γεγονός που συνεπάγεται τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 0,3 λίτρα/100 χλμ. ταξιδεύοντας με 130 χλμ./ώρα.
Εικόνες από το μέλλον
Δεν αποτελεί είδηση πως ο θάλαμος επιβατών της νεότερης Ε-Class προσφέρει περισσότερα από εκείνα που ενδεχομένως θα μπορούσε κανείς να ζητήσει. Ο διαθέσιμος χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων και το διαμέρισμα των αποσκευών είναι, αν μη τι άλλο, ανάλογος των πληθωρικών διαστάσεων του αμαξώματος, η ποιότητα της κατασκευής αρκούντως υψηλή ώστε να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες αποστάσεις από την ούτως ή άλλως υποδεέστερη C-Class και ο… υπερβατικός εξοπλισμός ικανός να μεταφέρει την άνεση και την ασφάλεια σε μια άλλη διάσταση.
Θαρρείς, λοιπόν, πως μέσα από τις δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας μεγέθους 12,3 ιντσών μπορείς να διακρίνεις το μέλλον. Στην πραγματικότητα, βέβαια, η οθόνη που βρίσκεται ακριβώς πίσω από το τιμόνι προβάλλει τις ενδείξεις ενός ολοκληρωτικά ψηφιακού πίνακα οργάνων, ενώ εκείνη που στέκεται στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, ακριβώς πάνω από τους κυκλικούς αεραγωγούς, καλείται να υποστηρίξει τη λειτουργία των εφαρμογών ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Τάσεις αυτονόμησης
Από τη δεύτερη τη τάξει μπερλίνα της Mercedes-Benz δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, ωστόσο εφαρμογές όπως το προαιρετικά διαθέσιμο Drive Pilot επιτρέπουν στην E-Class να αλλάζει κατηγορία και να κινείται στις παρυφές της αυτόνομης οδήγησης.
Εκεί όπου η συμβολή του οδηγού δεν θεωρείται απολύτως απαραίτητη, καθώς αξιοποιώντας τα δεδομένα που καταγράφονται από αισθητήρες, κάμερες και ραντάρ η E-Class όχι μόνο διατηρεί την απόσταση που τη χωρίζει από το προπορευόμενο όχημα σταθερή αλλά προσαρμόζει αυτόνομα την πορεία της είτε «διαβάζοντας» τη διαγράμμιση της ασφάλτου είτε ακολουθώντας την πορεία του μπροστινού αυτοκινήτου.
Αν και το Drive Pilot απαιτεί από τον οδηγό να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι ή έστω να τα επαναφέρει μετά από σύντομα διαλείμματα μερικών δευτερολέπτων, σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας το διάστημα που μπορείς να απέχεις από τις… συμβατικές υποχρεώσεις σου αυξάνεται σημαντικά.
Από τη στιγμή πάντως που θα θελήσεις να πάρεις και πάλι την κατάσταση στα χέρια σου, η νέα E-Class δεν πρόκειται να σε απογοητεύσει. Ο νέος, δίλιτρος κινητήρας diesel απόδοσης 194 ίππων και 400 Nm ροπής φαντάζει ως η ιδανική επιλογή καθώς πέρα από τις απαιτούμενες επιδόσεις προσφέρει και την εξίσου περιζήτητη οικονομία καυσίμου. Ως εναλλακτική και μάλιστα βενζινοκίνητη, προσφέρεται ένα επίσης δίλιτρο-τετρακύλινδρο σύνολο 184 ίππων, που εκτός των άλλων διαμορφώνει την πιο προσιτή εκδοχή του αυτοκινήτου.
Κοινός παρονομαστής για τις ως σήμερα γνωστές εκδόσεις της E-Class αποτελεί το εξαιρετικό σε όλα τα επίπεδα αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων, όπως άλλωστε και το Dynamic Select, μέσω του οποίου αποκτάς πρόσβαση στα προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης.
Ανώτερη κλάση 
Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του εσωτερικού μαρτυρούν από την πρώτη στιγμή την απόσταση που χωρίζει τη C-Class από τη νέα E-Class. Tο ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της Burmester, αποτελεί δείγμα των premium καταβολών της γερμανικής πρότασης.
Air Body ControlΗ E-Class γίνεται η πρώτη πρόταση στην κατηγορία της που εξοπλίζεται, έστω και προαιρετικά, με αερανάρτηση. Το Air Body Control προσαρμόζει τη σκληρότητα της ανάρτησης αλλά και την απόσταση που χωρίζει το αμάξωμα από το έδαφος στις συνθήκες κίνησης ή στις επιλογές που μπορεί να πραγματοποιήσει ο οδηγός μέσω του Dynamic Select.
Ψηφιακός κόσμος 
Καμία από τις δύο οθόνες μεγέθους 12,3 ιντσών δεν προσφέρει τη δυνατότητα χειρισμού μέσω της αφής, συνεπώς θα πρέπει να καταφύγεις στο touch pad και στους υπόλοιπους διακόπτες που υποστηρίζουν τις λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Σε ό,τι αφορά τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα σε τρία μοτίβα προβολής (Classic, Sport, Progressive).
HIGHLIGHTS
Active Brake Assist
Το σύστημα αυτόνομης πέδησης αναβαθμίστηκε εντοπίζοντας το ενδεχόμενο σύγκρουσης και με διασταυρούμενα οχήματα. Σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα, τότε το σύστημα πέδησης ενεργοποιείται αυτόματα αποτρέποντας την πρόσκρουση ή περιορίζοντας σημαντικά τις συνέπειές της. Το ίδιο σύστημα εντοπίζει και πεζούς, υποβοηθώντας μάλιστα τον οδηγό σε περίπτωση που εκείνος επιχειρήσει κάποιον ελιγμό αποφυγής.
Remote Parking Pilot 
Eνα smartphone με εγκατεστημένη την ανάλογη εφαρμογή είναι αρκετό ώστε η νέα E-Class να σταθμεύσει ακόμη και χωρίς τη φυσική παρουσία του οδηγού. Αυτό διευκολύνει την είσοδο ή την έξοδο του οδηγού και των επιβατών από το αυτοκίνητο σε περιπτώσεις που το περιορισμένο πλάτος της θέσης στάθμευσης δεν θα επέτρεπε κάτι τέτοιο.
Iσχύς εν τη ενώσει 
Η plug-in υβριδική E 350 e συνδυάζει έναν δίλιτρο κινητήρα βενζίνης με ένα ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδοντας 286 ίππους και 550 Nm ροπής. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χαρίζουν αυτονομία 30 χιλιομέτρων.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ