Είναι σαφές πλέον ότι τα αστικού τύπου crossover όπως το Peugeot 2008 αυξάνουν τη δυναμική τους σε ολόκληρη την Ευρώπη προβάλλοντας στοιχεία που εξασφαλίζουν την απαιτούμενη διαφοροποίηση από τα αντίστοιχα supermini, όπως για παράδειγμα το 208.
Μπορεί η σχέση των δύο μοντέλων να είναι δομική τόσο στον τομέα της κοινής πλατφόρμας όσο και σε εκείνον της αισθητικής ομοιότητας, ωστόσο η αναβάθμιση του τριψήφιου ονόματος σε τετραψήφιο αντικατοπτρίζει ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει συμπαγείς διαστάσεις, ευελιξία, υψηλή θέση οδήγησης και την αύρα των μεγαλύτερων SUV.
Η τελευταία ενισχύεται από την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, η οποία φτάνει πλέον στα 16 εκατοστά, ωστόσο δεν συνοδεύεται από σύστημα τετρακίνησης, μια επιλογή που επιβλήθηκε από την ανάγκη συγκράτησης του βάρους σε χαμηλά επίπεδα –σχεδόν 1.300 κιλά –και αποδεικνύεται σοφή καθώς έτσι αποφεύγεται η πολυπλοκότητα και διατηρείται σε λογικά επίπεδα η κατανάλωση καυσίμου.
Το τελευταίο μέγεθος κυμαίνεται στην πράξη μεταξύ 5,5 και 6,0 λίτρων πετρελαίου, στην ενδεδειγμένη κατά την άποψή μου έκδοση 1.6 BlueHDi με το turbo μοτέρ των 1.560 κ.εκ. απόδοσης 120 ίππων και 300 Nm ροπής.
Η τεχνολογία Euro 6 και τα 96 γραμμ. CO2/χλμ. ολοκληρώνουν τις τυπικές προδιαγραφές του γαλλικού μοντέλου, το οποίο σε καθημερινή βάση αποδεικνύεται εξαιρετικά χρηστικό για τις διαστάσεις του με μήκος 4,159 μέτρα.
Τα πίσω καθίσματα διαιρούνται σε ποσοστό 60:40 φιλοξενώντας δύο ενηλίκους, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 350 λίτρα και είναι οριζόντια διαιρούμενος με χαμηλό κατώφλι για την πρόσβαση σε αυτόν, ενώ ο θάλαμος επιβατών αποπνέει μία από τις ποιοτικότερες υλοποιήσεις για τα μέτρα της κατηγορίας.
Είναι φωτεινός με πολύ καλή θέση οδήγησης και καλή αίσθηση των επενδύσεων συνδυάζοντας στις σωστές δόσεις τα σπορ στοιχεία στον πίνακα οργάνων με τη μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα.
Το μικρότερο τιμόνι που συναντά κανείς και στο 208 συνεχίζει να δίνει τον τόνο στην πλευρά του οδηγού, ο οποίος δύσκολα θα ζητούσε κάτι περισσότερο σε επίπεδο χώρων για τον ίδιο και τον συνοδηγό του.
Επιστρέφοντας στον καθρέφτη κάθε αυτοκινήτου, τον δρόμο, το 2008 εμπνέει εμπιστοσύνη καθώς, παρά την απόσταση από το έδαφος, δεν γίνεται δυσάρεστο στις στροφές και δεν υποστρέφει περίεργα, παρά τα μεικτής χρήσης ελαστικά M+S που «φορούσε» το αυτοκίνητο που οδήγησα λόγω και της ύπαρξης του συστήματος Grip Control σε αυτό.
Χάρη στα τρία προγράμματα οδήγησης εκτός δρόμου που το σύστημα διαθέτει, βελτιώνει σημαντικά τις δυνατότητες πρόσφυσης του 2008 σε απαιτητικές επιφάνειες, με αποτέλεσμα η κίνηση σε βατό χωματόδρομο να μη δημιουργεί κανένα πρόβλημα.
Πίσω στην άσφαλτο, το 2008 σου δίνει μέσω του καλά ζυγισμένου συστήματος διεύθυνσης την πληροφορία που χρειάζεσαι για τη θέση των μπροστινών, κινητήριων τροχών, ενώ το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων με την κοντή πρώτη σχέση και τις μακρύτερες υπόλοιπες ταχύτητες αναδεικνύει την επιλογή του συγκεκριμένου κινητήρα.
Μια επιλογή που διαμορφώνει την τιμή πώλησης στα 21.770 ευρώ με απόσυρση –το φθηνότερο 1.2 PureTech με μοτέρ βενζίνης 82 ίππων κοστίζει από 16.090 ευρώ –σε συνδυασμό με το πρόγραμμα 4Χ4 που παρέχει τετραετή εγγύηση, τέσσερα χρόνια δωρεάν service και οδική βοήθεια αλλά και τετραετή άτοκη χρηματοδότηση με 208 ευρώ μηνιαίως.
Απολύσεις από τη Ford στην Ευρώπη
Μικρά νέα
Ως το τέλος του 2016 αναμένεται η εμφάνιση της δεύτερης γενιάς της Porsche Panamera, η οποία πέρα από την κλασική τετράθυρη έκδοση θα περιλαμβάνει και μια Shooting Brake που παραπέμπει σε Station Wagon και πραγματοποιεί αυτή την εποχή δοκιμές εξέλιξης. Στο μέλλον η Panamera θα διατίθεται σε ακόμη δύο εκδόσεις, Coupe και Cabriolet.
Αύξηση πωλήσεων για τη Mercedes
Αύξηση κατά 20% σε σχέση με τις πωλήσεις του Ιανουαρίου 2015 κατέγραψαν τον προηγούμενο μήνα οι πωλήσεις της Mercedes-Benz παγκοσμίως φτάνοντας στις 150.814 μονάδες. Ο Ιανουάριος ήταν ο 35ος συνεχόμενος μήνας αύξησης των πωλήσεων της γερμανικής φίρμας ενώ αύξηση 10% εμφάνισαν και οι πωλήσεις της smart.
Απολύσεις από τη Ford στην Ευρώπη
Στην περικοπή εκατοντάδων θέσεων εργασίας στη Γηραιά Ηπειρο με στόχο την εξοικονόμηση τουλάχιστον 200 εκατ. δολαρίων ετησίως προχωρεί η Ford προκειμένου να ενισχύσει την εύθραυστη κερδοφορία του 2015, καθώς την περίοδο 2012-2014 είχε ζημιές ύψους 3,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Νέο A5 Coupe από την Audi
Υπόθεση μηνών αποτελεί η εμφάνιση του νέου Audi A5 το οποίο αξιοποιώντας μεγαλύτερο μεταξόνιο θα προσφέρει περισσότερο χώρο. Ταυτόχρονα η ανάρτηση πέντε συνδέσμων –από το A4 –και η μείωση του βάρους του κατά 100 κιλά θα συμβάλουν στη διαφοροποίηση της οδηγικής αίσθησης σε συνδυασμό με μοτέρ 1,6 και 2,0 λίτρων.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



