To CES ξεκίνησε ως διοργάνωση το 1967, οπότε φιλοξενήθηκε στη Νέα Υόρκη ως μια έκθεση αφιερωμένη στα νέα τεχνολογικά gadgets παντός είδους –αν βέβαια μπορεί κανείς πια να χαρακτηρίσει gadget το VCR, το οποίο παρουσιάστηκε εκεί στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Από τότε το CES άλλαξε αρκετές φορές πόλη ώσπου να κατασταλάξει στο Λας Βέγκας όπου φιλοξενείται κατ’ αποκλειστικότητα από το 1998.
Ανεξαρτήτως του γεωγραφικού του στίγματος, το CES απευθυνόταν σε μια μικρή ελίτ tech-freak και παρεπιδημούντων τη Silicon Valley, έχοντας όλα τα χαρακτηριστικά μιας έκθεσης που δεν στόχευε στο ευρύ κοινό –τουλάχιστον μέχρι πριν από λίγα χρόνια.
H νέα συνήθεια της αυτοκινητοβιομηχανίας


Η έκθεση βέβαια εξακολουθεί να μην είναι επισκέψιμη από «κοινούς θνητούς» χωρίς κάποια σχετική εταιρική ή δημοσιογραφική ιδιότητα, ωστόσο ο εκδημοκρατισμός της ίδιας της τεχνολογίας και η εξέλιξή της, σε συνάρτηση με την παρουσία ολοένα περισσότερων gadgets στη ζωή μας, στρέφει ολοένα και περισσότερα βλέμματα στην Πολιτεία της Νεβάδα, προσελκύοντας νομοτελειακά και το αντίστοιχο ενδιαφέρον από πιο mainstream εταιρείες, όπως αυτές της παραδοσιακής και μη αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι τελευταίες αν και εμφανίστηκαν «αργά» στην ιστορία του CES, τείνουν να καθιερώσουν την αμερικανική έκθεση τεχνολογίας ως το νέο αγαπημένο τους σημείο προκειμένου να παρουσιάσουν το όραμά τους για το κοντινό ή μακρινό αύριο της αυτοκίνησης καθώς δείχνουν να έχουν αντιληφθεί πλήρως ότι αν δεν συνδέσουν εγκαίρως την τεχνολογία των τεσσάρων τροχών με τις δυνατότητες των έξυπνων συσκευών που μας περιτριγυρίζουν εν είδει τεχνολογικής επιδημίας και με στοιχεία που πριν από λίγα χρόνια βλέπαμε στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας, απλώς δεν θα υπάρξει αύριο.
Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί τη νέα αγαπημένη συνήθεια του CES. Ετσι και εφέτος, οι μεγάλοι παίκτες έδωσαν το παρών στις αρχές Ιανουαρίου στο Λας Βέγκας με πρεμιέρες που επικεντρώθηκαν στα περί αυτόνομης οδήγησης «δαιμόνια», στην ηλεκτροκίνηση και στα gadgets. Eνδεικτικό για το αυξανόμενο κύρος της έκθεσης στον τετράτροχο κόσμο είναι ότι η Faraday Future, μια νεοσύστατη και φιλόδοξη αμερικανική φίρμα προσανατολισμένη στο μέλλον, επέλεξε το CES για να συστηθεί στο κοινό, αποκαλύπτοντας το FFZero1 (κεντρική φωτογραφία), ένα ηλεκτροκίνητο αυτόνομο supercar 1.000 ίππων που, δεδομένου ότι δεν έχει καμία υποχρέωση να παραχθεί και σχεδιάστηκε απλώς για να εντυπωσιάσει το κοινό, αποτελεί ένα πολύ καλό δείγμα του ιδεατού προσανατολισμού της αυτοκινητοβιομηχανίας και μια πολύ καλή εξήγηση της «συμφιλίωσης» των τεσσάρων τροχών με το CES.
Ο χίπης του μέλλοντος

Το Budd-e Concept αποτελεί ένα τεχνολογικό tour de force σε ό,τι αφορά το τρίπτυχο «ευρυχωρία – gadgets – ηλεκτροκίνηση», ενσαρκώνοντας το μέλλον των VW και του εμβληματικού Microbus. Διαθέτοντας στο εσωτερικό του πολυάριθμες οθόνες –αφής και καμπύλες –το Budd-e επιτρέπει στους επιβαίνοντες να οριοθετήσουν τον χώρο τους, ρυθμίζοντας κατά βούληση περιφερειακά συστήματα όπως ο κλιματισμός και το σύστημα ψυχαγωγίας. Ανεξαρτήτως των gadgets, το Budd-e συστήνει επίσης μια νέα «ηλεκτρική» αρχιτεκτονική καθώς και τη νέα γενιά μπαταριών ιόντων λιθίου οι οποίες υπόσχονται αυτονομία 533 χλμ. και επαναφόρτιση κατά 80% σε 30 λεπτά.
Ο σουηδός KITT

Aπό την άνοιξη του 2016 οι ιδιοκτήτες Volvo θα μπορούν να «μιλούν» στο αυτοκίνητό τους από απόσταση, καθώς οι Σουηδοί λανσάρουν τη δυνατότητα ελέγχου ορισμένων λειτουργιών του αυτοκινήτου και του infotainment μέσω φωνητικών εντολών στο smart watch της Microsoft. Μιλώντας στον καρπό τους οι ιδιοκτήτες Volvo θα μπορούν να υπαγορεύουν στο αυτοκίνητό τους να ενεργοποιήσει τον κλιματισμό, να βρει τον προορισμό τους προτού μπουν στο αυτοκίνητο, να κλειδώσει ή να ενεργοποιήσει τα «alarm».
Το αύριο του infotainment

Την εξέλιξη των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και την επιθυμία της να εξορίσει τους φυσικούς διακόπτες από τα ταμπλό εξέφρασε η Audi στοιχηματίζοντας στις οθόνες αφής. Ετσι ο γνωστός ψηφιακός πίνακας οργάνων των «νεότερων» Audi αποκτά πλέον διαγώνιο 14,1 ιντσών και οθόνη τεχνολογίας AMOLED ενώ στο κέντρο του ταμπλό τοποθετούνται πλέον δύο οθόνες αφής σε κάθετη διαμόρφωση, φιλοξενώντας όλες τις λειτουργίες του infotainment.
Η νοηματική της BMW

Αξιοποιώντας την σιλουέτα του υβριδικού i8, σε μια αφαιρετική εκδοχή χωρίς οροφή και πόρτες, η BMW αποκαλύπτει το «αυτόνομο» μέλλον, όπου ο οδηγός μπορεί να επικεντρωθεί στη διασκεδαστική πλευρά της οδήγησης. Το iVision Future Interaction προχωρεί στο επόμενο επίπεδο, τη χρηστικότητα, με μια σειρά αισθητήρων που επιτρέπουν στον οδηγό τον έλεγχο μιας σειράς λειτουργιών του infotainment με νεύματα ή φωνητικές εντολές, ενώ το αυτοκίνητο αλληλεπιδρά με το περιβάλλον, αντλώντας δεδομένα από το cloud.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ