Το τι έχει γραφεί και ακουστεί για το Οσκαρ που αξίζει (και μάλλον πρόκειται) να πάρει ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο για την «Επιστροφή» δεν λέγεται. Τα MME έχουν πάρει φωτιά για τον 40χρονο αμερικανό ηθοποιό που όντως ξεπερνά τα όρια του στην ταινία του Αλεχάντρο Γκονζέλθ Ινιαρίτου (ανοίγει την Πέμπτη στις αίθουσες) αντιμετωπίζοντας τη σκληρότητα του παγωμένου υπαίθρου. Είναι η πέμπτη υποψηφιότητα του Ντι Κάπριο για Οσκαρ ρόλου (τέσσερις Α’ και μια Β’) και έχει ακόμη μια ως παραγωγός του «Λύκου της Γουόλ Στριτ», ταινίας υποψήφιας για το Οσκαρ καλύτερης ταινίας.

Θα συμφωνήσετε υποθέτω, ότι ένα μεγάλο μέρος αυτής της οσκαρικής «παράνοιας» για τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο οφείλεται στα κοινωνικά δίκτυα, το Facebook, τo Τwitter, τo Ιnstagram και άλλα, που έχουν «λυσσάξει» με αναρτήσεις, ανέκδοτα, «τρολιές» και πλακίτσες που κατά κάποιο τρόπο μειώνουν τελικά την ίδια την αξία της δουλειάς του ηθοποιού.
Όμως τα κοινωνικά δίκτυα δεν υπήρχαν πάντα και δεν ισχύουν για όλους. Το σκεφτόμουν ενθυμούμενος τις ταινίες του Ιταλού σκηνοθέτη Ετορε Σκόλα που πέθανε σε ηλικία 84 ετών την Τετάρτη 20 Ιανουαρίου.
Στα 84 χρόνια του αυτός ο μεγάλος auteur όχι μόνον του Ιταλικού αλλά γενικότερα του ευρωπαϊκού κινηματογράφου, είδε τέσσερις ταινίες του να προτάσσονται για Οσκαρ. Το 1978 η «Ξεχωριστή μέρα» (που μάλιστα είχε οδηγήσει τον Μαρτσέλο Mαστρογιάνι στις υποψηφιότητες Α ρόλου), το 1978 τα «Μοντέρνα τέρατα» (συνσκηνοθεσία με Ντίνο Ρίζι και Μάριο Μονιτσέλι), το 1984 ο «Χορός» (Le bal) και το 1988 η «Οικογένεια».
Καμία από αυτές τις ταινίες δεν κέρδισε το αγαλματίδιο.
Ποτέ δεν έγινε για τον Σκόλα αντίστοιχος θόρυβος με αυτόν που γίνεται σήμερα για τον Ντι Κάπριο και κανείς πλην εξαιρέσεων (και φανατικών «Οσκαρολόγων») δεν θυμάται πλέον αυτές τις υποψηφιότητες.
Μήπως λοιπόν το Οσκαρ έχει εξελιχθεί πλέον σε μια μόδα, που περισσότερο σχετίζεται με το εφήμερο life style και λιγότερο με την ουσία της δημιουργίας;
Θα μου πείτε, ο Ντι Κάπριο είναι ένας όμορφο, παγκοσμίως πασίγνωστο πρόσωπο_ φυσικό λοιπόν να «πέσουν» πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας.
Και θα σας πω ότι χάρη στους Ετορε Σκόλα αυτής της ζωής (που στην περίπτωση του Ντι Κάπριο είναι ο Τζέιμς Κάμερον, ο Μάρτιν Σκορσέζε, ο Εντουαρντ Ζουίκ και εφέτος ο Ινιαρίτου), ο Ντι Κάπριο δεν είναι μόνον ένα όμορφο πρόσωπο αλλά ένας ηθοποιός αξιώσεων, υποψήφιος για Οσκαρ._