Σπάζοντας κάθε ρεκόρ πωλήσεων –με 17,5 εκατομμύρια ταξινομήσεις αυτοκινήτων το 2015 και πρόβλεψη για 17,7 εκατομμύρια μονάδες το 2016 –η αμερικανική αγορά καλπάζει προς το μέλλον προσβλέποντας στην πρωτόγνωρη ανάπτυξη των μη αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στις ΗΠΑ.
Ενδεικτική της σημασίας που έχουν για την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς οι ξένοι κατασκευαστές είναι η ανάδειξη του Honda Civic ως «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» και του Volvo XC90 ως «Truck / SUV της Χρονιάς» στις ΗΠΑ για το 2016, στο πλαίσιο της εφετινής έκθεσης αυτοκινήτου στο Ντιτρόιτ.
Η κυριαρχία των ευρωπαϊκών και ιαπωνικών εταιρειών στην εφετινή διοργάνωση είναι περισσότερο από εμφανής, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτό της Mercedes-Benz, η οποία, εμφανίζοντας ταυτόχρονα τα περισσότερα νέα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα σε ένα περίπτερο και καταγράφοντας ένα από τα υψηλότερα ποσοστά ανάπτυξης μεταξύ των premium εταιρειών στις ΗΠΑ το 2015, επέλεξε το Ντιτρόιτ για τις παγκόσμιες πρεμιέρες της νέας E-Class και της SLC δίπλα στις AMG SLC43, AMG S65 Cabriolet και S63 4MATIC Cabriolet «Edition 130».
Το ενδιαφέρον του κοινού προκάλεσε επίσης το τετράθυρο Volvo S90 που θα δούμε στην Ευρώπη τον Μάρτιο με δίλιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με το οποίο οι Σουηδοί συνεχίζουν την ανανέωση της σειράς 90, προετοιμάζοντας το έδαφος για τα V90 και S90 Coupe.
Σε επίπεδο πρωτοτύπων η VW εμφάνισε το plug-in υβριδικό Tiguan GTE Active Concept που αποτυπώνει τις προτεραιότητες της γερμανικής φίρμας στον τομέα της τεχνολογίας και η Nissan το Titan Warrior Concept, με V8 turbo diesel κινητήρα 390 ίππων, που επισκίασε τις αντίστοιχες απόπειρες όλων των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. αποτυπώνοντας την έμπνευση της ομάδας σχεδιαστών της Nissan από την αρχαία ελληνική μυθολογία.
Ανάμεσα στις premium εταιρείες ξεχώρισε επίσης η Lexus με το coupe LC 500 των 467 ίππων, κίνηση στους πίσω τροχούς και καταπληκτικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, ενώ η αντίστοιχη αμερικανική πρόταση ακούει στο όνομα Buick Avista. Αν και concept car, αυτή η Buick είναι το πιο ενδιαφέρον αμερικανικό μοντέλο στην εφετινή έκθεση συνδυάζοντας τον χαμηλό, για τις ΗΠΑ, κυβισμό των 3,0 λίτρων με την «ευρωπαϊκή» αισθητική.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ