Στην αυτοκινητοβιομηχανία λειτουργούν όλοι οι νόμοι της αγοράς, με κυρίαρχο εκείνον που ορίζει πως για να έχεις εμπορική επιτυχία χρειάζονται τουλάχιστον δύο συστατικά: επένδυση και σαφές σχέδιο. Στη Volvo της τελευταίας πενταετίας υπάρχουν και τα δύο, σε βαθμό που της επιτρέπουν να παρουσιάζει κάθε χρόνο ένα νέο μοντέλο, πράγμα σπάνιο για μια εταιρεία με 500.000 πωλήσεις ετησίως.
Σε αυτό το πλαίσιο το νέο S90 αποτελεί τη φυσιολογική εξέλιξη των πραγμάτων, καθώς μετά την επιτυχία του SUV XC90 το επόμενο βήμα τη φέρνει απέναντι στο γερμανικό κατεστημένο των premium τετράθυρων μοντέλων.
Παρά το μέγεθος του στοιχήματος, αυτό το Volvo δείχνει έτοιμο να πραγματοποιήσει το άλμα στους τομείς της ποιότητας κύλισης, των επιδόσεων και των δυναμικών οδηγικών χαρακτηριστικών.
Βασισμένο στην αρχιτεκτονική του XC90, το S90 αξιοποιεί όλες τις τεχνολογικές καινοτομίες που υιοθετεί το κορυφαίο δίλιτρο SUV στον κόσμο: τη σειρά κινητήρων Drive-E 2,0 λίτρων βενζίνης και diesel, απόδοσης 190-407 ίππων, την ύπαρξη plug-in υβριδικής έκδοσης και βέβαια τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ συμβατικής ανάρτησης ή αερανάρτησης.
Το τελευταίο στοιχείο σχετίζεται άμεσα με την «ευ ζην» διάθεση που αποπνέει η σχεδίασή του, με την οποία ο Thomas Ingenlat, αντιπρόεδρος σχεδιασμού της Volvo Cars, θεωρεί ότι «φέρνει μια νέα πνοή σε μια μάλλον συντηρητική κατηγορία».
Η απήχηση του αυτοκινήτου θα κριθεί στο μέλλον, ωστόσο δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει την αυτοπεποίθηση που αυτό εκφράζει. Τα 4,96 μέτρα του μήκους έχουν δημιουργήσει όλες τις προϋποθέσεις για έναν πολυτελή θάλαμο διαβίωσης με την αισθητική του XC90 και τη σουηδική άποψη να κυριαρχεί και στην παραμικρή λεπτομέρεια.
Μιλώντας για άποψη έχει ενδιαφέρον να γνωρίζετε ότι το S90 είναι ένα ακόμη Volvo που υπηρετεί το όραμα της φίρμας για μηδενικά σοβαρά τροχαία ατυχήματα μέσα και γύρω από ένα αυτοκίνητό της στο τέλος της δεκαετίας που διανύουμε, άρα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων όπως το City Safety ή εκείνο που ανιχνεύει ζώα και ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα, τεχνολογίες αποφυγής εκτροπής από τον δρόμο αλλά και το προηγμένο χαρακτηριστικό ημιαυτόνομης οδήγησης, Pilot Assist, που εφαρμόζει απαλές κινήσεις στο τιμόνι για να διατηρεί το αυτοκίνητο μέσα στη διαγράμμιση της λωρίδας κυκλοφορίας σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου ως τα 130 χλμ. / ώρα, χωρίς την οποιαδήποτε μεσολάβηση του οδηγού και χωρίς πλέον να χρειάζεται το αυτοκίνητο να ακολουθεί κάποιο άλλο όχημα.
Το πώς λειτουργεί θα το δούμε οδηγώντας το την ερχόμενη άνοιξη, καθώς προηγείται η πρεμιέρα του στην έκθεση του Detroit στις 11 Ιανουαρίου ενώ στην ελληνική αγορά αναμένεται το καλοκαίρι του 2016.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ