κινητήρας: 1.368 κ.εκ.
ισχύς: 170 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ.
ροπή: 250 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
κιβώτιο ταχ.: αυτόματο εννέα σχέσεων
κατανάλωση: 6,9 λίτρα/ 100 χλμ.
0-100 χλμ.: 8,8 δευτερόλεπτα
τελική ταχ.: 196 χλμ./ώρα
service: 30.000 χλμ. ή 12 μήνες
ρύποι: 160 γραμμ./χλμ.
τέλη κυκλοφορίας: €272
τιμή πώλησης: €27.940 (με απόσυρση)

H πορεία της Jeep στην κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου ξεκινά πολύ πριν τα δημοφιλή στις ημέρες μας SUV απαιτήσουν με την πληθωρικότητα των προδιαγραφών τους την προσοχή όλων μας.

Την εποχή που το θρυλικό Willys MB επέστρεφε θριαμβευτής από τις μάχες του B’ Παγκοσμίου Πολέμου, κατακτώντας με το πολύπλευρο ταλέντο του την αγορά των ΗΠΑ.
Εβδομήντα χρόνια μετά οι ισορροπίες έχουν αλλάξει. Οι Ιταλοί ανήκουν πλέον στο «στρατόπεδο» των Συμμάχων, συμβάλλοντας καθοριστικά στη δημιουργία ενός τετράτροχου που «παντρεύει» αυθόρμητα την ευρωπαϊκή αυτοκινητική κουλτούρα με το απαράμιλλο στυλ και τις θεαματικές εκτός δρόμου ικανότητες ενός αυθεντικού off roader.
Μοναδικό στο είδος του


Δεν αποτελεί μυστικό πως το Renegade παράγεται επί ιταλικού έδαφος, υιοθετώντας λύσεις που φέρουν την εξελικτική υπογραφή του πάλαι ποτέ κραταιού Gruppo Fiat. Δεν αποτελεί επίσης μυστικό πως παρά την κατασκευαστική συγγένεια με το Fiat 500X, στην πράξη ελάχιστα είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που συνδέουν τα δύο crossover πόλης.
Στοιχεία όπως ο τετράγωνης λογικής σχεδιασμός του πεντάθυρου αμαξώματος, οι κυκλικοί προβολείς του μπροστινού τμήματος και οι κάθετες γρίλιες της κεντρικής εισαγωγής αέρα χαρίζουν στο μήκους 4,25 μέτρων Jeep μια σπάνια γνησιότητα.
Εξίσου δυσεύρετος, αν όχι μοναδικός, είναι και ο συνδυασμός ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης μόλις 1.368 κ.εκ. με ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, το οποίο είναι ικανό να μεταφέρει ως και το 100% της διαθέσιμης ροπής στον πίσω άξονα.
Εκ των έσω


Από τη θέση του οδηγού οφείλεις να υπογραμμίσεις την ποιότητα που διακρίνει τα υλικά τα οποία καλύπτουν τις επιφάνειες του ταμπλό. Αξια μνείας είναι και η TFT οθόνη που στέκεται ανάμεσα στα αναλογικά όργανα του πίνακα οργάνων και προβάλλει με εντυπωσιακή ευκρίνεια πληροφορίες που σχετίζονται με την κίνηση του αυτοκινήτου.
Μια δεύτερη οθόνη, μεγέθους πέντε ιντσών, φιλοξενείται στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, υποστηρίζοντας το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Χαμηλότερα συναντάς τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού και τον περιστροφικό διακόπτη μέσω του οποίου καλείσαι να επιλέξεις ένα από τα τέσσερα προγράμματα λειτουργίας του Select-Terrain (Auto, Snow, Mud και Sand).
Παρά τις εξορθολογισμένες διαστάσεις του αμαξώματος, ο διαθέσιμος χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων δεν επιβάλλει ουσιαστικούς χωροταξικούς περιορισμούς, τη στιγμή που τα 351 λίτρα του διαμερίσματος αποσκευών εξασφαλίζουν στο Renegade τις μεταφορικές δυνατότητες ενός τυπικού μικρομεσαίου hatchback.
Εντός, εκτός και επί τα αυτά


Διανύοντας τα πρώτα χιλιόμετρα στην ελληνική άσφαλτο συνειδητοποιείς ότι η παρουσία του αυτόματου κιβωτίου των εννέα σχέσεων στις προδιαγραφές του Renegade χαρίζει διαφορετική αξία στους 170 ίππους και στα 250 Nm ροπής του 1.400άρη βενζινοκινητήρα. Τα νούμερα των επιδόσεων το πιστοποιούν, καθώς για την τυποποιημένη διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 8,8 δευτερόλεπτα.
Αν και στη χειροκίνητη διαμόρφωση το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αποκρίνεται ταχύτερα, το πλήθος των σχέσεων και η απουσία των paddles από το τιμόνι σε αποτρέπουν από το να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου.
Στη μάχη για τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου, πέρα από το γνώριμο σύστημα start&stop, ρίχνεται και το σύστημα τετρακίνησης, αποσυνδέοντας τον πίσω άξονα όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Το αποτέλεσμα πάντως δεν δικαιώνει απόλυτα τις προσπάθειες των μηχανικών της Jeep, καθώς χωρίς ιδιαίτερη πίεση η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου φλερτάρει με διψήφιους αριθμούς.
Κατά τ’ άλλα, το Renegade χαρακτηρίζεται από την ομοιογενή συμπεριφορά του, δείχνοντας ανεπηρέαστο από την απόσταση των 175 χιλιοστών που το χωρίζει από το έδαφος. Η ανάρτηση δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να εμφανίσει κλίσεις αλλά και δεν κουράζει όταν αποφασίσεις να εγκαταλείψεις την ασφάλεια της ασφάλτου, χαράσσοντας νέα, μοναχικά μονοπάτια.
Το χώμα και η λάσπη αποτελούν το φυσικό περιβάλλον του «μικρού» Jeep. Εκεί θα ξεδιπλώσει τις πραγματικές δυνατότητές του, υπενθυμίζοντας ότι δεν πρόκειται για ακόμη ένα ευνουχισμένο crossover αλλά για ένα εξαιρετικά ικανό, εντός και εκτός δρόμου, τετρακίνητο σύνολο.

* Φωτογραφίες: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΛΙΟΣ

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ