Porsche Mission E: αυτές είναι οι λέξεις που συνθέτουν την αυθόρμητη απάντηση στο ερώτημα «ποιο ήταν το πρωτότυπο μοντέλο που προκάλεσε τη μεγαλύτερη αίσθηση στην έκθεση της Φρανκφούρτης;».
Με επιχειρηματικούς όρους η Mission E αποτελεί έναν ανταγωνιστή για την Tesla, αλλά αυτή είναι η πιο τετριμμένη θεώρησή της. Στην ουσία πρόκειται για ένα πραγματικό αυτοκίνητο από το μέλλον, καθώς στην Porsche θεωρούν ότι τη στιγμή που η έκδοση παραγωγής θα βγει στον δρόμο, μεταξύ 2018 και 2020, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι πια μια mainstream επιλογή, τουλάχιστον στις βασικές αγορές του πλανήτη.
Στην πρώτη επαφή μαζί της, τα 130 εκατοστά του ύψους της και το λευκό χρώμα του τετράθυρου αμαξώματος προκαλούν δέος. Η έντονη κλίση της οροφής, τα τονισμένα φτερά και η δωρική λιτότητα αναπαράγουν στοιχεία από το DNA της φίρμας, καθιστώντας προφανές ότι έτσι θα έπρεπε να είναι μια τετράθυρη 911. «Ο στόχος δεν είναι να μετατοπίσουμε το ενδιαφέρον από την Panamera ή τα SUV μας αλλά να εστιάσουμε στο κοινό μικρότερων αυτοκινήτων» αποκαλύπτει ο επικεφαλής του project «Mission E» Stefan Weckbach.
Για τη δομή του αμαξώματος κυρίαρχη επιλογή αποτελεί η χρήση διαφορετικών υλικών –χάλυβα, αλουμινίου και πολυμερών με ανθρακονήματα.
Τα τελευταία θεωρούνται απαραίτητα μόνο σε συγκεκριμένα σημεία, όπως συμβαίνει στη νέα 911. Από πλευράς παραγωγής το εντυπωσιακότερο στοιχείο αφορά τις περίπου 20.000 μονάδες που σχεδιάζουν να κατασκευάζουν κάθε χρόνο αλλά κυρίως το ότι θα κυκλοφορήσει μόνο ως ηλεκτροκίνητη, χωρίς συμβατικές εκδόσεις.
Η πρωτότυπη Mission E εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, αποδίδει 600 ίππους και μπορεί να διανύσει σχεδόν 500 χλμ. ύστερα από κάθε φόρτιση. Η πρωτοτυπία εστιάζεται στην εφαρμογή της τεχνολoγίας των 800 Volt, διπλασιάζοντας την τάση σε σύγκριση με τα υφιστάμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των 400 Volt, πρακτική που μεταξύ άλλων εξασφαλίζει μικρότερους χρόνους φόρτισης.
Στο άνοιγμα της κάθετης θυρίδας που βρίσκεται μπροστά από το αριστερό φτερό αποκαλύπτεται η θύρα φόρτισης των μπαταριών, οι οποίες ανακτούν το 80% της ενέργειάς τους μέσα σε 15 λεπτά –χρόνο ρεκόρ για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Εναλλακτικά η φόρτιση μπορεί να ολοκληρωθεί είτε μέσω συμβατικού σταθμού 400 Volt είτε στο γκαράζ του σπιτιού με επαγωγικό τρόπο σταθμεύοντας τη Mission E πάνω από ένα πηνίο ενσωματωμένο στο δάπεδο.
Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο δάπεδο του αμαξώματος για την επίτευξη χαμηλού κέντρου βάρους, στοιχείο εξαιρετικά κρίσιμο για τα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά της Mission E, η οποία επιταχύνεται από στάση σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ