Όσο διεισδύει το ψηφιακό μάρκετινγκ στη ζωή και την καθημερινότητα όλων, τόσο αυξάνεται η ελκυστικότητά του έναντι των νέων επαγγελματιών. Ποιο είναι όμως το προφίλ, οι αρμοδιότητες και οι δεξιότητες που έχει ένας σύγχρονος μάνατζερ; Και ποιες βελτιώσεις επιδέχεται το σημερινό μοντέλο για να προκύψει ο… ιδανικός digital manager;
Τα ερωτήματα αυτά έθεσε επί τάπητος την περασμένη Πέμπτη το iMarketingSociety (https://www.imarketingsociety.org/), μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε με τη μορφή μη κερδοσκοπικού σωματείου στα τέλη του 2014 ως κόμβος δικτύωσης και ανταλλαγής εμπειρίας όσων ασχολούνται με το digital marketing.
Στην κατάμεστη από επαγγελματίες, ακαδημαϊκούς, φοιτητές και δημοσιογράφους από το χώρο του digital marketing αίθουσα The Cube Athens, το iMarketingSociety παρουσίασε τα αποτελέσματα της πρώτης έρευνας σχετικά με το προφίλ του digital manager στην Ελλάδα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το iMarketingSociety σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Focus Bari.
Κατά την παρουσίαση της έρευνας η αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του iMarketingSociety κυρία Άννα Καραδημητρίου αναφέρθηκε στο προφίλ των digital managers που είναι κυρίως 26-35 ετών (60%) και με μεταπτυχιακές σπουδές (70%) στο μάρκετινγκ ή στη διοίκηση επιχειρήσεων.
Η σύγκριση του σημερινού και του ιδανικού προφίλ του digital manager αναδεικνύει, ωστόσο, μια ενδιαφέρουσα επιθυμία μικτού προφίλ, που συνδυάζει γνώσεις μάρκετινγκ και τεχνολογίας. Οι αρμοδιότητες του digital marketer είναι πολύ ευρείες, καλύπτοντας από τη δημιουργία περιεχομένου στο site και τα social media μέχρι τη διαχείριση digital campains, e-mailing και το SEO.
Δραστήριος και πολυπράγμων
Ο digital manager εμφανίζεται, λοιπόν, ως «άνθρωπος-ορχήστρα». Και ο ρόλος αυτός επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι ένα μεγάλο μέρος των ψηφιακών δραστηριοτήτων γίνεται σε συνεργασία με εξωτερικούς συνεργάτες.
Σχετικά με το επίπεδο ικανοποίησης των ελληνικών επιχειρήσεων από τις υπηρεσίες digital marketing εξωτερικών συνεργατών, το 23% των συμμετασχόντων στην έρευνα δηλώνει πλήρως ικανοποιημένο, το 50% θεωρεί το επίπεδο των υπηρεσιών καλό αλλά με περιθώριο βελτίωσης και το 22% θεωρεί ότι υπάρχουν ακόμη κενά στην αγορά.
Όπως συμφώνησαν οι ομιλητές στην εκδήλωση, η εικόνα που σκιαγραφεί η έρευνα υποδηλώνει ότι η αγορά του digital marketing βρίσκεται ακόμα σε φάση διαμόρφωσης.
Σημειωτέον ότι στο Launching Event που διοργάνωσε το iMarketingSociety έμπειροι επαγγελματίες του χώρου του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ συζήτησαν τα αποτελέσματα της έρευνας και τις τάσεις της αγοράς.
Στη συζήτηση, που συντόνισε ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και πρόεδρος του Δ.Σ. του iMarketingSociety κ. Σέργιος Δημητριάδης, έλαβαν μέρος ο Industry Analyst της Google κ. Ορέστης Ανδριάνης, ο Marketing & e-Commerce Director των Public κ. Νίκος Βαρβαδούκας, ο Managing Director της Mindworks Interactive κ. Κώστας Μάντζιαρης και ο Digital Media Manager της Nestle Hellas κ. Πάνος Μήλιας.