Υψηλότερος, σε σύγκριση ανταγωνιστικούς προορισμούς, είναι ο δείκτης ικανοποίησης των ελληνικών ξενοδοχείων τον Φεβρουάριο. Με βάση τα στοιχεία της ReviewPro και αξιολογήσεις από 6.422 πελάτες ελληνικών ξενοδοχείων και 45.582 πελάτες των ανταγωνιστικών προορισμών, ο Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης (GRI) πελατών ξενοδοχείων για την Ελλάδα ξεπερνά το 80% και κατά κατηγορία και κατά περιφέρεια τον Φεβρουάριο.
Σύμφωνα με το τρίτο τεύχος του SETE Intelligence, στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης βρίσκεται η Ηπειρος με ποσοστό 88,4% και ακολουθούν οι Κυκλάδες με 87,4%. Αύξηση παρουσίασαν οι δείκτες Σχέσης Ποιότητας Τιμής και Φαγητού Ποτού, ενώ μικρή μείωση παρατηρείται στους δείκτες Τοποθεσία και Εξυπηρέτηση. Επίσης, η Σαντορίνη και η Μύκονος υπερτερούν σημαντικά των ανταγωνιστικών τους προορισμών ενώ, σε μικρότερο βαθμό, το ίδιο ισχύει και για τους παραθεριστικούς προορισμούς σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους.
Η Αθήνα υστερεί έναντι της Κωνσταντινούπολης και της Βαρκελώνης, ενώ υπερτερεί έναντι της Ρώμης, αλλά η συγκριτική της θέση έχει χειροτερέψει σε σχέση με προηγούμενους μήνες. Η Θεσσαλονίκη είναι η μόνη περιοχή με δείκτη ποιότητας κάτω από το 80%, ενώ υστερεί και έναντι των ανταγωνιστικών της πόλεων.
Η εισερχόμενη κίνηση στα αεροδρόμια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τον Φεβρουάριο είναι αυξημένη κατά 24,1% και 20,6% αντίστοιχα, διατηρώντας την ανοδική πορεία, αν και με μικρότερο ρυθμό σε σχέση με τον Ιανουάριο (30,7% και 25,4% αντίστοιχα).

Ο ρυθμός αύξησης των δύο αεροδρομίων για το τρέχον έτος είναι 27,2% και 23,1% αντίστοιχα.

Σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα, το 2014 ωστόσο παρατηρήθηκε μείωση 13% στις αφίξεις επιβατών και 11% στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι μείωσης 10% στις αφίξεις κρουαζιεροπλοίων, αλλά αύξηση 3% στις αφίξεις επιβατών το 2013. Με βάση τα στοιχεία της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος, αποτυπώνεται και η τάση για μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια, αφού το 2014 αποβιβάστηκαν κατά μέσο όρο 1.289 επιβάτες ανά λιμάνι, έναντι 1.320 το 2013 και 1.157 το 2012.

Ανάπτυξη 3% στον τουρισμό της Ευρώπης το 2015
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της IPK International «Forecasting Global And European Tourism», που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης τουρισμού ΙΤΒ, το 2015 αναμένεται μικρή ανάπτυξη, 3%, στον τουρισμό της Ευρώπης. Ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά προβλέπεται να είναι η Βρετανία με 7%, ακολουθούμενη από την Ελβετία την Πολωνία και τη Ρωσία, με εκτιμώμενη αύξηση περίπου 4%. Η Γερμανία αναμένεται να αυξηθεί κατά 2%, ενώ η Γαλλία και η Ισπανία με 1%. Αντίθετα στασιμότητα προβλέπεται στην Ολλανδία και μείωση 4% στην Ιταλία.
Με βάση τα στοιχεία, το 2014 η Ελλάδα βρίσκεται στην έβδομη θέση της επιλογής προορισμού των Ευρωπαίων με μερίδιο αγοράς 4%. Στις τρεις πρώτες θέσεις είναι η Ισπανία, η Γερμανία και η Γαλλία, κατέχοντας συνολικό μερίδιο αγοράς ισοδύναμο περίπου με το 1/3 των ευρωπαϊκών ταξιδιών.
Εν τω μεταξύ, 70% των Ευρωπαίων επιλέγει ένα προορισμό διακοπών που έχει επισκεφθεί τουλάχιστον δύο φορές στο παρελθόν. Από αυτούς, το 40% επισκέπτεται τον ίδιο προορισμό για τέταρτη φορά τουλάχιστον. Η τάση αυτή παρουσιάζει μάλιστα και τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση με 5%. Ο μέσος όρος δαπάνης των Ευρωπαίων ανέρχεται στα 858 ευρώ ανά ταξίδι καταγράφοντας αύξηση 10%, ενώ η αντίστοιχη μέση δαπάνη διανυκτέρευσης ανέρχεται στα 108 ευρώ αυξημένη κατά 2%.

Δυναμική στα ταξίδια City Break
Τα ταξίδια City Breaks παρουσίασαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, σε ό,τι αφορά τους τύπους ταξιδιών μεταξύ 2010 και 2014, με αύξηση 72% παγκοσμίως και 42% στην Ευρώπη, αποτελώντας ευκαιρία για τους προορισμούς της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ακολουθούν οι διακοπές Ηλιος και Θάλασσα (Sun & Beach) με αύξηση 31% και 19% αντίστοιχα, το touring με παγκόσμια αύξηση 28% και 20% στην Ευρώπη, ενώ μείωση 9% παρουσίασαν στην Ευρώπη οι διακοπές στην εξοχή (Countryside).
Συνολικά, οι διακοπές Sun & Beach, η σπουδαιότερη κατηγορία, αντιπροσωπεύουν το 29%, οι διακοπές Touring αντιστοιχούν σε ποσοστό 23%, ενώ τα City Breaks έχουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη φθάνοντας στο 21%. Το Countryside αντιστοιχεί στο 11%, ενώ οι λοιπές μορφές στο 16%.
Εξέλιξη της τελευταίας πενταετίας είναι και η ανάπτυξη μη ξενοδοχειακών καταλυμάτων, καθώς οι επισκέπτες επέλεξαν να διαμείνουν σε ξενοδοχεία κατά 60%, ενώ τα υπόλοιπα καταλύματα κάλυψαν το 40% – 20% ενοικιάσεις σπιτιών, 8% διαμονές σε φίλους και συγγενείς και 12% λοιπά (bed & breakfast, σκηνή, τροχόσπιτο, σκάφος, κρουαζιέρα, γιοτ, ξενώνας, οικογενειακός ξενώνας).

Στη σύγκριση των ρυθμών ανάπτυξης των διαφόρων τύπων καταλυμάτων την τελευταία πενταετία, παρατηρείται ανάπτυξη στα φθηνά και στα ακριβά καταλύματα και σημαντικά μικρότερη ανάπτυξη στις μεσαίες κατηγορίες. Πιο συγκεκριμένα, τα μη ξενοδοχειακά καταλύματα παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση 35%, έναντι 23% των ξενοδοχείων υψηλών κατηγοριών, 18% των ξενοδοχείων χαμηλών κατηγοριών και μόλις 10% των ξενοδοχείων μέσων κατηγοριών.

Αύξηση παρουσίασαν το 2014 και οι οnline κρατήσεις σε όλο τον κόσμο, καθώς περίπου 66% των κρατήσεων έγιναν μέσω διαδικτύου, με τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τρόπος τις κρατήσεις μέσω smartphone, ιδιαίτερα εκτός Ευρώπης. Ωστόσο υπάρχουν ενδείξεις ότιοικρατήσεις μέσω internet, τουλάχιστονσεώριμες αγορές, άγγιξαν «επίπεδα κορεσμού» φθάνοντας ποσοστό 70%. Αντίστοιχα, οι κρατήσεις μέσω ταξιδιωτικών γραφείων διαμορφώθηκαν σε ποσοστό 26%.