Προτού καν οδηγήσω στη Μαγιόρκα τη νέα γενιά του TT Roadster, αναγνώριζα σε αυτή τα στοιχεία που έκαναν τις προηγούμενες γενιές σημεία αναφοράς στην κατηγορία τους: η έμφαση στη σχεδίαση με διατήρηση της υφασμάτινης οροφής, ο συνδυασμός turbo κινητήρων με το αυτόματο κιβώτιο S tronic και η προαιρετική ύπαρξη του συστήματος τετρακίνησης quattro.
Με δεδομένο ότι η BMW Z4 και η Mercedes-Benz SLK στερούνται υφασμάτινης οροφής και συστήματος τετρακίνησης, το TT Roadster είναι μια κατηγορία από μόνο του. Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν αξίζει να αγνοήσει κανείς την Coupe 2+2 έκδοση του ΤΤ με τα περιορισμένης χρησιμότητας πίσω καθίσματα για να αποκτήσει την ανοιχτή έκδοση, αλλά αυτό σε μια αγορά όπως η ελληνική με ελάχιστες πωλήσεις και στις δύο κατηγορίες μοιάζει με ψευδοδίλημμα.
Στην ουσία των πραγμάτων, το TT Roadster είναι παρόμοια διασκεδαστικό στον δρόμο με την coupe εκδοχή του παρά τα επιπλέον 90 κιλά που έχουν προστεθεί στο αμάξωμα ώστε να διασφαλιστεί η στιβαρότητα που αφαιρείται από την αντικατάσταση της σταθερής οροφής. Στην πράξη το αμάξωμα παραμένει ελαφρύ –από 1.320 κιλά –και άκαμπτο στον μέγιστο δυνατό βαθμό, κάτι που διαπιστώνεις σε δύσκολα πλακόστρωτα και γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης.
Στις τελευταίες αντιλαμβάνεσαι ξανά πως η Audi έχει βελτιώσει την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, το οποίο πέρα από τις πληροφορίες για τον βαθμό πρόσφυσης των μπροστινών τροχών σού αφήνει μια ευχάριστη –αλλά όχι την απόλυτη –αίσθηση ακρίβειας στα χέρια.
Αντίστοιχα hi-tech με εκείνο του TT Coupe, το εσωτερικό του TT Roadster αποκαλύπτεται σε μόλις 10 δευτερόλεπτα, όσα απαιτούνται για να αναπαυθεί η υφασμάτινη οροφή των 39 κιλών στη θέση αποθήκευσής της, πίσω από οδηγό και συνοδηγό, αφήνοντας διαθέσιμα 280 λίτρα στον χώρο αποσκευών.
Στην κορυφαία έκδοση TTS Roadster με το δίλιτρο μοτέρ των 310 ίππων, το υποχρεωτικό αυτόματο κιβώτιο S tronic και το σύστημα τετρακίνησης quattro, τα καθίσματα με το ανάγλυφο λογότυπο είναι αναμφίβολα τα καλύτερα της κατηγορίας. Ωστόσο, θεωρείστε απαραίτητη την προσθήκη του ανεμοθώρακα πίσω από αυτά ώστε να γλιτώσετε από τους στροβιλισμούς του αέρα με την οροφή ανοιχτή.
Με την τελευταία στην κλειστή θέση η ηχομόνωση είναι τόσο καλή που μόνο αν οδηγείς χωρίς μουσική θα εντοπίσεις αεροδυναμικούς θορύβους σε ταχύτητες που υπερβαίνουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Ωστόσο, το TT Roadster ήταν και παραμένει μια «κλασική επιλογή» με την έννοια της διαχρονικότητας και της τεχνολογίας που αξιοποιεί –με διαφορετικά οδηγικά προγράμματα δυναμικής συμπεριφοράς, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Πέρα από αυτά θεωρείστε «αναγκαίο κακό» την ύπαρξη και diesel έκδοσης για τους αμετανόητα κυνηγούς της οικονομίας καυσίμου.
Μικρά νέα
Επταθέσιο MPV από την BMW
Οι μεγαλύτερες σε μήκος πίσω πόρτες, η ψηλότερη γραμμή της οροφής και το διαφοροποιημένο πίσω μέρος προδίδουν τη μετατροπή της Σειράς 2 Active Tourer από πενταθέσια σε επταθέσια με την ονομασία Σειρά 2 Grand Tourer. «Το πρώτο premium επταθέσιο μοντέλο σε αυτή την κατηγορία» σύμφωνα με την BMW διαθέτει προαιρετικά τρίτη σειρά καθισμάτων, τα οποία όταν αναδιπλώνονται εξασφαλίζουν έναν εντελώς επίπεδο χώρο αποσκευών με όγκο που μπορεί να φτάσει ως τα 1.905 λίτρα. Οι υποψήφιοι αγοραστές καλούνται να επιλέξουν μεταξύ πέντε διαφορετικών εκδόσεων ισχύος με κινητήρες τεχνολογίας TwinPower Turbo βενζίνης (1,5 λίτρων τρικύλινδρος με 136 ίππους για τη 218i και 2,0 λίτρων τετρακύλινδρος 192 ίππων για τη 220i) και πετρελαίου (1,5 λίτρων τρικύλινδρος με 116 ίππους για τη 216d και 2,0 λίτρων τετρακύλινδρος 150 ίππων για τη 218d). Στην κορυφή της γκάμας της Σειράς 2 Grand Tourer βρίσκεται η τετρακίνητη έκδοση 220d xDrive με δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα diesel, απόδοσης 190 ίππων, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων.
Νέο RX από τη Mazda το 2020
Η συμπλήρωση 100 χρόνων από τη δημιουργία της Mazda στο τέλος της δεκαετίας που διανύουμε και η ύπαρξη του νέου MX-5, το οποίο θα μπορούσε να «δανείσει» την πλατφόρμα του σε ένα σπορ μοντέλο, επαναφέρουν στο προσκήνιο τις φήμες για τη διαδοχή των θρυλικών RX-6, RX-7 και RX-8. Οι πρώτες πληροφορίες μιλούν για ένα αποκλειστικά διθέσιο αμάξωμα με περιστροφικό κινητήρα και μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς.
S. Marchionne: «Δεν περιμένω θαύματα»
Ενθαρρυμένος από την εμφάνιση της Ferrari στις πρώτες χειμερινές δοκιμές της F1, ο επικεφαλής του ομίλου Fiat-Chrysler Sergio Marchionne επεσήμανε: «Δεν περιμένω θαύματα αλλά είναι σημαντικό να βλέπεις την πρόοδο που συντελείται. Ωστόσο άλλο πράγμα είναι να κάνεις έναν γρήγορο γύρο και άλλο να κερδίζεις αγώνες».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



