Η προηγούμενη χρονιά αποδείχθηκε εμπορικά η καλύτερη όλων στη μακρόχρονη ιστορία της Volvo, η οποία ετοιμάζεται να σπάσει το φράγμα του μισού εκατομμυρίου πωλήσεων ετησίως. Ο Αλέν Βισέρ, αντιπρόεδρος Marketing, Πωλήσεων και Εξυπηρέτησης Πελατών της σουηδικής φίρμας, περιγράφει στο «Βήμα» τις προτεραιότητές της.
Η Volvo σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων την προηγούμενη χρονιά. Τι περιμένετε το 2015;
«Ενα νέο ρεκόρ! Το 2014 η Volvo κατέγραψε 465.866 πωλήσεις σημειώνοντας αύξηση 8,9% σε σχέση με το 2013. Στην ευρωπαϊκή αγορά η αύξηση άγγιξε το 11,4%, στην Κίνα έφτασε στο 32,8%. Και στην Ελλάδα οι πωλήσεις μας πήγαν καλύτερα από ποτέ άλλοτε. Το 2015 προβλέπουμε ότι ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεών μας θα ξεπεράσει τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς και θα ξεπεράσουμε τις 500.000 πωλήσεις».
Το XC60 είναι το πιο ευπώλητο μοντέλο σας παγκοσμίως. Πώς εξηγείτε το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον του κοινού για τα SUV;
«Η αύξηση των πωλήσεών τους είναι εντυπωσιακή και σε αυτό συμβάλλει ασφαλώς και η ύπαρξη δικίνητων, όχι μόνο τετρακίνητων εκδόσεων. Η ψηλότερη θέση οδήγησης και η αίσθηση ασφάλειας που προσφέρουν έχουν δημιουργήσει μια ισχυρή τάση προς αυτή την κατεύθυνση της αγοράς. Αν συνυπολογίσετε ότι είμαστε πρωτοπόροι σε θέματα ασφαλείας, μπορείτε να αντιληφθείτε γιατί το XC60 είναι το best-seller μας».
Το νέο XC90 διαθέτει δύο ακόμη συστήματα ασφαλείας που δεν υπάρχουν σε κανένα άλλο αυτοκίνητο στον κόσμο. Θα τα δούμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της Volvo;
«To νέο XC90 είναι το ασφαλέστερο Volvo που έχει κατασκευαστεί ως τώρα και ταυτόχρονα το ασφαλέστερο SUV στον κόσμο. Φιλοδοξία μας είναι τα συστήματα που υπάρχουν σε αυτό να ενσωματωθούν σταδιακά και στα υπόλοιπα μοντέλα μας. Η ασφάλεια δεν είναι η μόνη μας προτεραιότητα αλλά αναμφίβολα είναι ο τομέας που θέλουμε να είμαστε ηγέτες».
Πώς θα διαμορφωθεί η γκάμα της Volvo τα επόμενα χρόνια;
«Σε τέσσερα χρόνια το νέο XC90 θα είναι το παλαιότερο αυτοκίνητο στην γκάμα μας και όλα τα μοντέλα μας θα βασίζονται στην Πλατφόρμα Μεταβλητής Αρχιτεκτονικής».
Το επόμενο μοντέλο σας θα είναι ένα μικρό SUV;
«Οχι ακόμη. Το επόμενο σπουδαίο νέο από τη Volvo ακούει στο όνομα S90 και V90. Ωστόσο, επενδύοντας συνολικά 11 δισεκατομμύρια δολάρια, τα επόμενα τρία χρόνια θα βλέπετε το ένα νέο μοντέλο να ακολουθεί το άλλο».
Με αυτά τα δύο μοντέλα θα ανταγωνιστείτε τους premium γερμανούς κατασκευαστές στο γήπεδό τους. Αισθάνεστε έτοιμοι για αυτό;
«Ασφαλώς! Δεν μπορείς να θεωρείσαι premium κατασκευαστής αν δεν έχεις στην γκάμα σου ένα premium sedan. Η στρατηγική μας επιβάλλει να είμαστε παρόντες και σε αυτή την κατηγορία, άσχετα από το μικρό μέγεθος των πωλήσεών της».
Μιλώντας για μεγέθη, πότε θα είναι έτοιμοι οι χαμηλότερου κυβισμού τρικύλινδροι κινητήρες σας;
«Η εξέλιξή τους προχωρεί κανονικά. Ο μικρός κυβισμός τους –στα 1,5 λίτρα –αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για αγορές όπως η ελληνική λόγω φορολογίας, ωστόσο πέρα από τον κυβισμό και τον αριθμό των κυλίνδρων υπάρχουν πολύ σημαντικότερα μεγέθη όπως η απόδοση και η ροπή τους, η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων. Και σε αυτούς τους τομείς η Volvo έχει αποδείξει ότι τα καταφέρνει περίφημα».
Τεχνολογία
Τα Plug-in υβριδικά και η αυτόνομη οδήγηση
Τεχνολογία
Τα Plug-in υβριδικά και η αυτόνομη οδήγηση
Εχετε ήδη Plug-in υβριδικά μοντέλα στην γκάμα σας. Θα υπάρξουν και μοντέλα με κυψέλες καυσίμου (Fuel Cell);
«Εστιάζουμε απόλυτα την προσοχή μας στα Plug-in υβριδικά μας όπως το V60 και το XC90 και είμαστε έτοιμοι για πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις όπως αυτή που βασίστηκε στην πλατφόρμα του C30. Θεωρούμε ότι στο άμεσο και στο απώτερο μέλλον η υβριδική τεχνολογία αποτελεί την καλύτερη λύση».
Τι σκέφτονται οι πελάτες σας για την Plug-in υβριδική τεχνολογία;
«Για εκείνους που ζουν σε χώρες όπου η τιμή πώλησης αυτών των μοντέλων είναι αποδεκτή χάρη στα κίνητρα που δίδονται, όπως για παράδειγμα η Ολλανδία, ο βαθμός ικανοποίησης είναι εξαιρετικά υψηλός».
Πώς εντάσσεται στη στρατηγική σας η έννοια «αυτόνομη οδήγηση»;
«Μέσω του προγράμματος “Vision 2020”, στόχος του οποίου είναι να μην υπάρχει οποιοσδήποτε σοβαρός ή θανάσιμος τραυματισμός σε ένα νέο μοντέλο Volvo. Θεωρούμε την αυτόνομη οδήγηση μέρος της φιλοσοφίας μας για την ασφάλεια. Το XC90 αποτελεί το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση μέσω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που διαθέτει. Τώρα επιταχύνουμε τον ρυθμό μας ώστε το 2019-2020 να είναι διαθέσιμο το πρώτο μοντέλο πλήρους αυτόνομης οδήγησης, το οποίο σίγουρα δεν θα είναι το μόνο στη γκάμα της εταιρείας».
Μικρά νέα
Corsa OPC στη Γενεύη
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου που θα ανοίξει τις πύλες του στις 3 Μαρτίου η Opel θα παρουσιάσει την ισχυρότερη έκδοση του νέου Corsa με turbo βενζινοκινητήρα Ecotec 1,6 λίτρων. Οι 207 ίπποι του μεταφέρονται στους μπροστινούς τροχούς μέσω εξατάχυτου κιβωτίου, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 280 Nm.
Το Corsa OPC παρέχει τη δυνατότητα επιλογής διαφορετικών προγραμμάτων στο ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και στο σύστημα πρόσφυσης και διατίθεται με ελαστικά διαστάσεων 215/45 R17 της Michelin.
H μέση κατανάλωση υπολογίζεται σε 7,5 λίτρα/100 χλμ., οι εκπομπές CO2 προσδιορίζονται στα 174 γραμμ./χλμ., η επιτάχυνση από στάση απαιτεί 6,9 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα. Οι απαιτητικότεροι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν το Performance Package με μηχανικό πολύδισκο μπλοκέ διαφορικό, ζάντες 18 ιντσών, ελαστικά υψηλών επιδόσεων και περισσότερο σπορ ρύθμιση του πλαισίου.
Κίνητρο 10.000 ευρώ στη Γαλλία
Στην προσπάθειά της να απαντήσει στην κριτική για τη σταδιακή εναρμόνιση των φορολογικών συντελεστών σε βενζίνη και diesel, η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παροχή φοροαπαλλαγής ύψους έως 10.000 ευρώ σε όσους αντικαταστήσουν το πετρελαιοκίνητο όχημά τους με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Seat Ibiza 1.6 TDI από 13.156 ευρώ
Φθηνότερη κατά 1.950 ευρώ είναι πλέον η πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.598 κ.εκ. / 90 ίππων του δημοφιλούς supermini, το οποίο διατίθεται από 13.156 ευρώ στην τρίθυρη έκδοση SC και από 13.524 ευρώ στην πεντάθυρη έκδοση Style, συμπεριλαμβανομένου του οφέλους απόσυρσης.
Με κατανάλωση 4,2 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 109 γραμμ./χλμ., το Ibiza 1.6 TDI προσφέρεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων ή αυτόματο DSG επτά σχέσεων έναντι 1.388 ευρώ επιπλέον, ενώ με χρέωση 180 ευρώ διατίθεται και η έκδοση Style Plus, που περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό και ηλεκτρικά πίσω παράθυρα στην πεντάθυρη έκδοση ή αυτόματο κλιματισμό και φιμέ τζάμια στην SC.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



