Μαρινάκης: Ενστάσεις για τα πρόχειρα εργοτάξια μετρό και τραμ

«Δεν θα διστάζαμε ακόμη και να βάλουμε φρένο, τόσο στο έργο της διέλευσης του τραμ όσο και στο μετρό, για να επιβάλουμε τις απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία της πόλης παρεμβάσεις».

«Δεν θα διστάζαμε ακόμη και να βάλουμε φρένο, τόσο στο έργο της διέλευσης του τραμ όσο και στο μετρό, για να επιβάλουμε τις απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία της πόλης παρεμβάσεις. Όσο χρόνο κι αν μας πάρει και με οποιοδήποτε νόμιμο μέσο. Εμείς εδώ δεν δεχόμαστε κανένα είδους παιχνίδι στις πλάτες των Πειραιωτών που μας εμπιστεύθηκαν, και φυσικά δεν πρόκειται να υποθηκεύσουμε κατά κανένα τρόπο το μέλλον της πόλης». Αυτά επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο πρώτος σε ψήφους δημοτικός σύμβουλος Πειραιά και πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός κ. Βαγγέλης Μαρινάκης μιλώντας στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Όπως ανέφερε, «κατά κοινή ομολογία αυτή τη στιγμή ολόκληρη η λειτουργία της πόλης και η καθημερινότητα των Πειραιωτών επηρεάζεται καταλυτικά από τα έργα για την επέκταση του μετρό και του τραμ στον Πειραιά. Και αν για το πρώτο μελλοντικά συμφωνούμε ότι θα μπορούσε να λύσει πολλά από τα κυκλοφοριακά προβλήματα που ταλανίζουν την πόλη εδώ και πολλά χρόνια, ουδείς δεν μπορεί να διαφωνήσει ότι ο τρόπος που στήθηκαν τα εργοτάξια δημιουργούν δομικά προβλήματα στο κέντρο του Πειραιά. Από τη μια, υπάρχουν εμφανείς αρνητικές συνέπειες αναφορικά με την εμπορική δραστηριότητα, και από την άλλη είναι ξεκάθαρο πως επιβαρύνεται και σε επίπεδο αισθητικής ο αστικός ιστός. Επιπλέον, και αυτό είναι το σοβαρότερο, από την πρώτη στιγμή εντοπίσαμε σοβαρά ζητήματα ασφαλείας για τους πολίτες που κινούνται γύρω από τα εργοτάξια, και κατόπιν οδηγιών της νέας δημοτικής αρχής προωθήθηκαν οι απαραίτητες βελτιωτικές κινήσεις. Ωστόσο, συναντούμε αρνήσεις».
Ο κ. Μαρινάκης συμπλήρωσε ότι «αν εξακολουθήσει αυτό, να είστε βέβαιοι ότι θα προχωρήσουμε μόνοι μας. Δεν σταματούμε όμως εδώ».
Σημείωσε ακόμη ότι η δημοτική αρχή, με τη χορηγία της ΠΑΕ Ολυμπιακός, αναλαμβάνει άμεσα σειρά πρωτοβουλιών για τον εξωραϊσμό της εικόνας των εργοταξίων, αφού δεν είναι δυνατόν το κέντρο της πόλης να παρουσιάζει αυτή την εικόνα, που είναι απαράδεκτη, τόσο για τους δημότες όσο και για τους επισκέπτες της. Και πρόσθεσε: «Ταυτόχρονα, μελετούμε αντίστοιχες ενέργειες για τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των δημοτών. Κυρίως στεκόμαστε στο κομμάτι της επανεξέτασης των όρων λειτουργίας των εργοταξίων και της κατάληψης οδοστρωμάτων και πεζοδρομίων. Είμαστε αποφασισμένοι να παρακάμψουμε πάση θυσία τα όποια εμπόδια, ακόμη και να συγκρουστούμε αν χρειαστεί».
Ακόμη τόνισε πως «δεν θα ανεχθούμε να παρουσιάζει η πόλη τέτοια εικόνα κατά την περίοδο των γιορτών, ούτε θα αφήσουμε εκτεθειμένους τους πολίτες στη σκόνη, στη βρωμιά και πιθανές πλημμύρες. Αν η προηγούμενη δημοτική αρχή ονειρευόταν την πόλη σαν έναν μεγάλο καταυλισμό και είχε συνηθίζει ηθελημένα ή μη να σκύβει το κεφάλι, εμείς δεν είμαστε διατεθειμένοι να το επιτρέψουμε. Παραδώσαμε εμείς μελέτη για τη βελτίωση των εξωτερικών όψεων των εργοταξίων, ώστε να πάψουν να θυμίζουν τσαντίρι και περιμένουμε ανταπόκριση. Δεν ανεχόμαστε να αγνοείται η δημοτική αρχή από κανέναν και για κανένα λόγο».
Αναφερόμενος στα εργοτάξια του τραμ στο Νέο Φάληρο επεσήμανε πως δημιουργούν σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα ειδικά στα σημεία εισόδου της πόλης και «το ίδιο βέβαια ισχύει και στο κέντρο της πόλης, όπου πέραν της κυκλοφοριακής συμφόρησης επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο το πρόβλημα της στάθμευσης».
Ο δημοτικός σύμβουλος Πειραιά σημείωσε επιπλέον ότι «από την προεκλογική κιόλας περίοδο, τόσο ο συνδυασμός όσο και εγώ προσωπικά, είχαμε εκφράσει σοβαρούς ενδοιασμούς, όχι μόνο για την ορθότητα της απόφασης της προηγούμενης δημοτικής αρχής να δεχθεί την επέκταση του τραμ στο κέντρο του αστικού ιστού της πόλης μας, αλλά και για τη λογική της σύμβασης με την Αττικό Μετρό., από την οποία δεν προκύπτει σχεδόν κανένα αντισταθμιστικό όφελος, κάτι που αν μη τι άλλο είναι από περίεργο έως σκανδαλώδες αν αναλογιστεί κανείς τα ισχύοντα σε αντίστοιχες περιπτώσεις».
Είπε ακόμη ότι επρόκειτο για μία σύμβαση όπου βασιλεύει η απόλυτη προχειρότητα και πρόσθεσε πως είναι τουλάχιστον ανεξήγητο το γεγονός ότι δεν έχει παραδοθεί στον δήμο μία ολοκληρωμένη και συνολική κυκλοφοριακή μελέτη για την εικόνα που θα προκύψει μετά το πέρας των εργασιών.
Και υπογράμμισε: «Εμείς δεσμευόμαστε πως δεν πρόκειται να μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια, ούτε να μιμηθούμε την ανευθυνότητα κάποιων άλλων και να δρούμε εις βάρος της αναπτυξιακής προοπτικής της πόλης και της εύρυθμης λειτουργίας της. Βρισκόμαστε ήδη σε συζητήσεις με την κοινοπραξία για την προώθηση διορθωτικών κινήσεων που θα αποσυμφορήσεων την πόλη, πάντα με βάση και τις προτάσεις των κοινωνικών φορέων, ενώ αναζητούμε και βελτιωτικές παρεμβάσεις στο κομμάτι του συμφώνου συνεργασίας προς το συμφέρον του Πειραιά, τις οποίες και διαπραγματευόμαστε και είμαστε αποφασισμένοι να φθάσουμε ως το τέλος. Αν οι υπεύθυνοι της κοινοπραξίας δεν παρουσιάσουν άμεσα μια ολοκληρωμένη μελέτη όπως υποχρεούνται, να είστε σίγουροι πως θα το κάνουμε εμείς, με το οποιοδήποτε κόστος».
Ανέφερε ακόμη πως «μέσα στις άμεσες προτεραιότητές μας είναι η διευκόλυνση της απευθείας εισόδου των επισκεπτών της πόλης στην Πειραϊκή και η διευκόλυνση της διέλευσής τους σ’ αυτή. Αυτό θέλουν κάτοικοι και καταστηματάρχες. Εμείς θα επανεξετάσουμε και αυτό το ζήτημα προκειμένου να εξασφαλίσουμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις, και πάλι σε απόλυτη συνεργασία με τους φορείς της πόλης μας, η γνώμη των οποίων για άγνωστους λόγους αγνοήθηκε επιδεικτικά από τους αρμόδιους και από τον πρώην δήμαρχο, που διαφήμιζε κιόλας αυτές τις πρόχειρες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις. Και για τον τρόπο που ενήργησε ο πρώην δήμαρχος, δεν υπάρχει καμία απολύτως δικαιολογία».
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk