Αν ανακαλέσετε στη μνήμη σας τους λόγους για τους οποίους η Suzuki τα πηγαίνει τόσο καλά εδώ και αρκετά χρόνια παρά την περιορισμένη γκάμα της, θα σταθείτε σε δύο κυρίως πρωταγωνιστές: το Swift και το Vitara. Μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών με κοινή αφετηρία: την επιμονή των Ιαπώνων σε απλές και αξιόπιστες μηχανολογικές λύσεις.
Το νέο Vitara, το οποίο θα διατίθεται στην ελληνική αγορά από τον Μάρτιο του 2015, δεν αποποιείται κάτι από αυτά και μοιάζει περισσότερο Swift από ποτέ. Περισσότερη φρεσκάδα, διχρωμίες στο αμάξωμα, 3 επίπεδα εξοπλισμού, συστήματα ασφαλείας για την αποτροπή συγκρούσεων, δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.
Στις τελευταίες αξιοποιεί το ηλεκτρονικό σύστημα κατ’ επιλογή τετρακίνησης ALLGRIP με τέσσερις λειτουργίες –Auto, Sport, Snow, Lock -, που αποτελεί ισχυρό χαρτί για τους περιπετειώδεις τύπους.
Ολα αυτά σε ένα αστικών διαστάσεων SUV –με μήκος 4,17 μέτρα και μεταξόνιο 2,5 μέτρα –με ευρύχωρο θάλαμο επιβατών –το εσωτερικό ύψος και το ότι κάθεσαι πίσω από οδηγό με ύψος 1,80 μέτρα το κάνουν προτιμότερο από αρκετούς ανταγωνιστές του –και 375 λίτρα στον πλατύ χώρο αποσκευών.
Χωρίς να έχει το πιο χαριτωμένο εσωτερικό που μπορείς να βρεις στην κατηγορία –λόγω και του σκληρού πλαστικού στο επάνω μέρος του ταμπλό -, το Vitara σε πείθει ότι θα αντέξει στον χρόνο.
Στη Γαλλία οδήγησα την έκδοση 4Χ4 με το μοτέρ 1.6 Diesel των 120 ίππων (όσο αποδίδει και η έκδοση βενζίνης των 1,6 λίτρων με πεντάρι κιβώτιο), το οποίο συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων που αξιοποιεί την ελαστικότητα του κινητήρα προς όφελος της κατανάλωσης αλλά κυρίως της ίδιας της οδηγικής εμπειρίας, σε ένα στιβαρό αυτοκίνητο χωρίς ιδιοτροπίες στον δρόμο παρά την απόσταση των 18,5 εκατοστών από το έδαφος.
Δουλειά χρειάζεται το άχρωμο σύστημα διεύθυνσης, κάτι που οι Ιάπωνες υπόσχονται να βελτιώσουν ώσπου να ξεκινήσουν οι πωλήσεις του, με τιμή περίπου 16.000 ευρώ για τη δικίνητη έκδοση και σχεδόν 23.000 ευρώ για μια καλά εξοπλισμένη τετρακίνητη.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ