Μερικές εβδομάδες μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του προηγούμενου κύκλου δοκιμών πρόσκρουσης που διενεργεί ο EuroNCAP, ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός επανήλθε με τη δημοσιοποίηση των επιδόσεων στον τομέα της ασφάλειας έξι νέων αυτοκινήτων.
Τα τέσσερα από αυτά –η BMW 2 Series Active Tourer, τo Nissan Pulsar, το ηλεκτροκίνητο Tesla Model S και η Skoda Fabia –απέσπασαν την κορυφαία διάκριση των πέντε αστέρων, ενώ με τέσσερα αστέρια βαθμολογήθηκε το Renault Megane Hatchback και με τρία αστέρια το Suzuki Celerio.
Το τελευταίο δεν αξιολογήθηκε στη δοκιμασία της πλευρικής σύγκρουσης με στύλο, καθώς δεν διαθέτει αερόσακους οροφής στον βασικό του εξοπλισμό, ενώ για τη Renault αυτή ήταν η δεύτερη φορά σε διάστημα τριών μηνών που ένα μοντέλο της δεν αποσπά πέντε αστέρια, παρά την εξαιρετική παράδοση που έχει η γαλλική φίρμα στις δοκιμές του EuroNCAP.
Τον Σεπτέμβριο το νέο Twingo είχε βαθμολογηθεί με τέσσερα αστέρια εξαιτίας των ελλείψεων σε επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας και των μέτριων επιδόσεων στις μετωπικές και πλευρικές συγκρούσεις.
Τώρα το Μegane Hatchback απέσπασε τα ίδια αστέρια, και μάλιστα σε διαδικασία επαναξιολόγησης, με ποσοστά 83% στην προστασία ενηλίκων, 78% στην προστασία παιδιών, 60% στην προστασία πεζών και 56% στα συστήματα ασφαλείας. Η βαθμολογία του γαλλικού μοντέλου πλήττεται από την απουσία συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που αποτρέπουν την εμπλοκή του σε ατύχημα, την ώρα που το άλλο μικρομεσαίο μοντέλο του ομίλου Nissan-Renault, το Nissan Pulsar, απέσπασε πέντε αστέρια επιτυγχάνοντας κορυφαίες επιδόσεις στην προστασία των ενηλίκων (84%) και των πεζών (75%), 81% στην προστασία παιδιών και 68% στα συστήματα ασφαλείας.
Τα καλύτερα ποσοστά στην προστασία ενηλίκων και παιδιών σημείωσε η BMW 2 Series Active Τourer με 84% και 85% αντιστοίχως, καταγράφοντας ωστόσο τη χαμηλότερη επίδοση στην προστασία πεζών (60%), προφανώς λόγω της σχεδίασης του μπροστινού τμήματός της.
Μικρά νέα

Χρησιμοποιώντας τον κινητήρα 1.4 TSi διπλού καυσίμου (βενζίνης/φυσικού αερίου CNG) απόδοσης 110 ίππων, οι Skoda Octavia G-TEC και Octavia Combi G-TEC διατίθενται στη χώρα μας σε τιμές από 18.410 ευρώ, εκλύοντας 97 γρ. CO2/χλμ. με κατανάλωση 3,5 κιλά CNG/100 χλμ., ποσότητα που κοστίζει 3,4 ευρώ. Η αυτονομία της συγκεκριμένης έκδοσης μπορεί να φτάσει έως τα 1.330 χλμ.

Τρία SUV από την Seat

Οι νέες προτεραιότητες της ηγεσίας της ισπανικής φίρμας επιβάλλουν τη δημιουργία SUV σε διαφορετικές κατηγορίες. Η δημιουργία ενός ανταγωνιστικού του Nissan Qashqai μοντέλου βασισμένου στο Leon αποτελεί το αρχικό ζητούμενο ενώ έπεται η υλοποίηση ενός μικρότερου, απέναντι στο Peugeot 2008, που θα ενίσχυε το προφίλ της Seat.
Νέο Audi R8 το 2015

Ο επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της Audi, Ulrich Hackenberg, επιβεβαίωσε την εμφάνιση της νέας γενιάς R8 την επόμενη χρονιά, υποστηρίζοντας ότι αυτό θα μοιράζεται μηχανικά μέρη της Lamborghini Huracan και θα διατίθεται μεταξύ άλλων και ως ηλεκτροκίνητο με αυτονομία που θα υπερβαίνει τα 400 χλμ.
Νέο δίδυμο στη Sauber F1

Την αντικατάσταση του Adrian Sutil από τον Βραζιλιάνο Felipe Nasr αλλά και του Esteban Gutierrez από τον πρώην οδηγό της Caterham Marcus Ericsson ανακοίνωσε για το 2015 η ελβετική ομάδα, από την οποία έχουν περάσει παγκόσμιοι πρωταθλητές όπως o K. Raikkonen και ο S. Vettel.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ