«Καθώς ο πληθυσμός της Ευρώπης και του υπόλοιπου κόσμου γερνάει, ολοένα και περισσότεροι ηλικιωμένοι θα βρίσκονται πίσω από το τιμόνι αυξάνοντας τους κινδύνους που θα προκύπτουν για όλους μας. Αυτή η τεχνολογία μπορεί να σώσει ζωές κάνοντας τους δρόμους του πλανήτη ασφαλέστερους» υποστηρίζει ο Steffen Leonhardt, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Aachen στη Γερμανία.
Το τμήμα στο οποίο διδάσκει συνεργάζεται από το 2009 με το τοπικό κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Ford για τη δημιουργία ενός συστήματος το οποίο ενσωματώνεται στο κάθισμα του οδηγού και μέσω έξι αισθητήρων πραγματοποιεί ηλεκτροκαρδιογράφημα ανιχνεύοντας τους καρδιακούς του παλμούς.
«Το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει μια καρδιακή προσβολή αλλά και να παρακολουθήσει συμπτώματα όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση ή οι διαταραχές των ηλεκτρολυτών στον ανθρώπινο οργανισμό» αναφέρει ο δρ Achim Lindner, γιατρός στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Ford.
Στις πρώτες δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν το σύστημα μέτρησης καρδιακών παλμών της Ford αποδείχθηκε ακριβές στο 98% του χρόνου οδήγησης του 95% των οδηγών που το χρησιμοποίησαν, ενώ οι ερευνητές στρέφουν τώρα την προσοχή τους στο πώς οι αισθητήρες θα μπορούν να λειτουργούν αξιόπιστα ανεξάρτητα από τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στα ρούχα του οδηγού.
Ωστόσο ο στόχος αυτού του ερευνητικού προγράμματος δεν είναι μόνο η έγκαιρη διάγνωση ενός προβλήματος υγείας αλλά και η αποτροπή του τροχαίου ατυχήματος που αυτό θα προκαλούσε. Κρίσιμο ρόλο σε αυτό διαδραματίζουν τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας αλλά και η κινητή τηλεφωνία.
Αν για παράδειγμα ανιχνευθεί πρόβλημα υγείας στον οδηγό, είτε αποκλειστικά από τους αισθητήρες είτε και από τη χρήση κάμερας η οποία θα ανιχνεύει τη στάση του σώματός του και το ενδεχόμενο λιποθυμίας, τότε θα μπορούσε να ενεργοποιηθεί το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, το οποίο θα κατηύθυνε το αυτοκίνητο με τη συνδρομή του συστήματος δορυφορικής πλοήγησης σε ασφαλές σημείο στάθμευσης.
Ταυτόχρονα μέσω της λειτουργίας Emergency Call μια αυτόματη τηλεφωνική κλήση θα ειδοποιούσε το κέντρο διαχείρισης έκτακτων περιστατικών –όπως για παράδειγμα αυτό που απαντά στον αριθμό 112 –για την ανάγκη παροχής ιατρικής βοήθειας.
Ταυτόχρονα μέσω του συστήματος Ford SYNC, το οποίο λειτουργεί στην Ευρώπη από το 2012, η καρδιακή λειτουργία του οδηγού μπορεί να απεικονίζεται στην οθόνη του πλησιέστερου ιατρικού κέντρου προειδοποιώντας τους γιατρούς για το πρόβλημα.
Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα τοποθέτησης του συστήματος στα αυτοκίνητα παραγωγής, ο επικεφαλής του κέντρου έρευνας και εξέλιξης της Ford υπολογίζει ότι αυτή θα είναι εφικτή την επόμενη πενταετία.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ