Ερωτηματικά για την πρόταση σύστασης Λιμενικού Ταμείου Πειραιά

Eρωτηματικά για το κατά πόσο είναι ρεαλιστική και εφαρμόσιμη η πρόταση του δημάρχου Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη για ίδρυση Λιμενικού Ταμείου Πειραιά ως Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου ειδικού σκοπού εκφράζουν παράγοντες της Ακτής Μιαούλη.

Eρωτηματικά για το κατά πόσο είναι ρεαλιστική και εφαρμόσιμη η πρόταση του δημάρχου Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη για ίδρυση Λιμενικού Ταμείου Πειραιά ως Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου ειδικού σκοπού εκφράζουν παράγοντες της Ακτής Μιαούλη.
Υπενθυμίζεται ότι το δημοτικό συμβούλιο Πειραιά σε συνεδρίασή του την Τρίτη υιοθέτησε – κατά πλειοψηφία – την πρόταση για το Λιμενικό Ταμείο το οποίο «θα ανήκει κατά 100% στον Δήμο Πειραιά, ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου εποπτευόμενο από τον Δήμο με βασικό σκοπό τη διασφάλιση της φυσικής, χωροταξικής και λειτουργικής συνέχειας του ενιαίου χώρου πόλης-λιμένος».


Επιστροφή στο παρελθόν;

Μιλώντας στο «Βήμα» άνθρωποι που δραστηριοποιούνται στο μεγάλο λιμάνι σημείωναν ότι το 1930 ο Ελευθέριος Βενιζέλος λόγω της διαρκούς εξέλιξης δημιούργησε με βάση τον νόμο 4748 αυτόνομο οργανισμό διοίκησης του λιμανιού, τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, ενώ ως τότε το λιμάνι διοικούνταν από τον Δήμο.
Και πρόσθεταν με νόημα ότι δεν πρέπει να επιστρέψουμε στο παρελθόν, ενώ σημείωναν ότι τους έκανε εντύπωση το γεγονός ότι δεν γινόταν καμία αναφορά στην πρόταση για τον ΟΛΠ.
Επεσήμαναν ακόμη ότι υπάρχουν και άλλου είδους δυσκολίες ως προς την εφαρμογή μιας τέτοιας πρότασης. Μία από αυτές είναι ότι το λιμάνι δεν ανήκει χωροταξικά όλο στον Δήμο Πειραιά και τα πλοία της ακτοπλοΐας δένουν και σε προβλήτες που βρίσκονται στον όμορο Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας.
Τόνιζαν επιπλέον ότι στην πράξη αποδείχθηκε πως τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία όπου δημιουργήθηκαν ήταν δυσλειτουργικά και έπρεπε να περάσουν από γραφειοκρατικές διαδικασίες ακόμη και οι πιο απλές εργασίας στον χώρο που διοικούν.
Οι ίδιοι παράγοντες σημείωναν ότι για την πρόταση του κ. Μώραλη θα έπρεπε να είχε προηγηθεί διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς προτού προχωρήσει στην ανακοίνωσή της και στην ψήφισή της από το δημοτικό συμβούλιο.


Ο νόμος που έμεινε στα χαρτιά

Επιπροσθέτως παραπέμπουν στον νόμο 4150/2013 που αναφερόταν και στα λιμενικά ταμεία με την υπογραφή του πρώην υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωστή Μουσουρούλη ο οποίος πέρασε από τη Βουλή τον Απρίλιο του 2013 και ουσιαστικά έμεινε στα χαρτιά.
Τότε ο κ. Μουσουρούλης είχε τονίσει στην ομιλία του στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ότι «το ερώτημα είναι αν τα δημοτικά λιμενικά ταμεία είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις προκλήσεις, αλλά και στις ίδιες τις απαιτήσεις της εθνικής στρατηγικής λιμένων» προτείνοντας την ενοποίηση ως λύση, καθώς γνώριζε πολύ καλά την «προβληματική» λειτουργία τους.
Η μόνη εφαρμογή του ουσιαστικά έγινε τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου όταν 10 Λιμενικά Ταμεία της Εύβοιας εντάχθηκαν σε ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία Οργανισμός Λιμένων Νομού Ευβοίας. Στην υπόλοιπη Ελλάδα δεν άλλαξε τίποτα.
Υπενθυμίζεται πως στο άρθρο 38 του συγκεκριμένου νόμου σημειωνόταν ότι οι Οργανισμοί Λιμένων δύνανται να συγκροτήσουν συστήματα οργάνωσης – Κεντρικά Λιμενικά Δίκτυα της χώρας: Το Αττικό Λιμενικό Δίκτυο, αποτελούμενο από τους Οργανισμούς Λιμένων – Ανώνυμες Εταιρείες του Πειραιά (ΟΛΠ ΑΕ), του Λαυρίου (ΟΛΛ ΑΕ), της Ελευσίνας (ΟΛΕ ΑΕ) και της Ραφήνας (ΟΛΡ ΑΕ), το Δίκτυο Λιμένων Βορείου Ελλάδος, αποτελούμενο από τους Οργανισμούς Λιμένων – Ανώνυμες Εταιρείες της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), της Καβάλας (ΟΛΚ ΑΕ), της Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ ΑΕ) και του Βόλου (ΟΛΒ ΑΕ), το Δίκτυο Λιμένων Δυτικής Ελλάδος, αποτελούμενο από τους Οργανισμούς Λιμένων – Ανώνυμες Εταιρείες της Πάτρας (ΟΛΠΑ ΑΕ), της Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ ΑΕ) και της Κέρκυρας (ΟΛΚΕ ΑΕ) και τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ ΑΕ).
Επιπλέον «με απόφαση των υπουργών Εσωτερικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου, έπειτα από γνώμη των οικείων Δημοτικών Συμβουλίων, δύνανται να υπαχθούν στην αρμοδιότητα των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, λιμάνια ή λιμενικές υποδομές και εγκαταστάσεις, οι οποίες δεν υπάγονται στην αρμοδιότητα άλλου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένα».

Επίσης σημειωνόταν ότι «με διάταγμα που εκδίδεται έπειτα από πρόταση των υπουργών Εσωτερικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου και ως την εκπόνηση του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Συνενώσεων φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων με τη μορφή ΝΠΔΔ του άρθρου 42 του παρόντος, Κρατικά Λιμενικά Ταμεία δύνανται να απορροφώνται από Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, κατόπιν εισήγησης του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με την εκάστοτε προβλεπόμενη από ειδικότερες διατάξεις νομοθεσία».

HeliosPlus

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk