Στην αυτοκινητοβιομηχανία ο χρόνος είναι συνήθως εχθρός. Οι κύκλοι ζωής των μοντέλων κλείνουν πια ταχύτερα, ο ανταγωνισμός εντείνεται, νέες υποκατηγορίες αναδύονται ξαφνικά, αμφισβητώντας τα κεκτημένα.
Στην περίπτωση ωστόσο του νέου μικρομεσαίου μοντέλου της η Nissan έκανε τον χρόνο σύμμαχό της, καθώς απέχοντας από τη συγκεκριμένη κατηγορία από το 2006 και επενδύοντας στη δημιουργία crossovers όπως τα δημοφιλή Juke και Qashqai απέκτησε ένα διαφορετικό know how.
Αυτό χρησιμοποιεί τώρα για να επιστρέψει με εμφατικό τρόπο στα μικρομεσαία οικογενειακά μοντέλα με το Pulsar. Ενα ασφαλές ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο που συνδυάζει υποδειγματική άνεση για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος, τεχνολογία αιχμής σε επίπεδο infotainment και συστημάτων ασφάλειας για την αποφυγή ατυχημάτων και λογικού κυβισμού κινητήρες. Σε όλα αυτά οι μυημένοι θα αναγνωρίσουν τα συστατικά που έκαναν το Qashqai best-seller και στο Pulsar αναπαράγονται για να καλύψουν τις απαιτήσεις αγοραστών που δεν συγκινούνται από τα SUV.
Διαθέσιμο στην Ελλάδα από τον Οκτώβριο, σχεδόν παράλληλα με την υπόλοιπη Ευρώπη, θα κοστίζει σαφώς λιγότερο από το Qashqai. Με συνολικό μήκος 4,38 μέτρα διαθέτει μεταξόνιο 2,70 μέτρων προσφέροντας πολύ περισσότερο χώρο για τους επιβάτες από τα Ford Focus και Opel Astra αλλά και 395 λίτρα στον πρακτικό χώρο αποσκευών.
Tο αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα συνδυάζεται προς το παρόν με τον turbo κινητήρα βενζίνης 1.2 DIG-T (1.197 κ.εκ., 115 ίπποι, 190 Nm ροπής, επιτάχυνση σε 10, 7”, μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα, 5 λίτρα μέση κατανάλωση, 117 γραμμ./χλμ. εκπομπές CO2) και τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi (1.461 κ.εκ., 110 ίπποι, 260 Nm ροπής, επιτάχυνση σε 11,5”, μεγ. ταχύτητα 190 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 3,6 λίτρα και μόλις 94 γραμμ./χλμ. εκπομπών CO2.
Και στις δύο περιπτώσεις χρησιμοποιείται μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων, ενώ το αυτόματο XTRONIC CVT αφορά μόνο τον βενζινοκινητήρα. Στο άμεσο μέλλον αναμένεται και έκδοση NISMO με 190 ίππους από βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων που θα βάλει το Pulsar στο club των επιδόσεων.
Οδηγώντας τις εκδόσεις των 110 και 115 ίππων στους ισπανικούς δρόμους, διαπίστωσα ότι κάτω από το αθώο Pulsar δεν κρύβεται μόνο ένα φεστιβάλ τεχνολογίας με συστήματα όπως το Safety Shield και όλα όσα σε προστατεύουν από την εμπλοκή σε ατύχημα αλλά και ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που ισορροπεί μεταξύ οδηγικής ευχαρίστησης και άνεσης, δίχως περίεργους θορύβους και κραδασμούς.
Χωρίς να είναι συναρπαστικό στον δρόμο, αποδεικνύει ότι η Nissan επένδυσε σε αυτό χρήμα και συναίσθημα για να χωρέσει τα συστατικά των κορυφαίων μοντέλων της στα τρία επίπεδα εξοπλισμού του και όχι απλώς για να γεμίσει ένα υπαρκτό κενό στην γκάμα της.
ΜΙΚΡΑ ΝΕΑ
Διπλός συμπλέκτης για τη Lexus
Τον συνδυασμό της υβριδικής τεχνολογίας και των κιβωτίων διπλού συμπλέκτη στα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων της σειράς F που θα παρουσιάσει στο μέλλον εξετάζει η Lexus. Για τον λόγο αυτόν πρόκειται να συνεργαστεί με το αγωνιστικό τμήμα της Toyota. Σε ό,τι αφορά την πιθανότητα παρουσίασης ενός μοντέλου που θα ανταγωνιστεί τη Mercedes-Benz A45 AMG ή την GLA45 AMG, η Lexus απορρίπτει οποιοδήποτε τέτοιο ενδεχόμενο.
Τετρακίνητες «M» από την BMW
Στο πλαίσιο της ριζικής αναδόμησης της γκάμας τους με την υιοθέτηση της κίνησης, σε κάποια μοντέλα της, στους μπροστινούς αλλά και σε όλους τους τροχούς, οι Βαυαροί εξετάζουν σοβαρά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της πιθανής χρήσης τετρακίνησης στις εκδόσεις με τα διακριτικά «M». Παράλληλα σε συνεργασία με την Toyota εξελίσσουν το νέο πισωκίνητο roadster τους που αναμένεται να εμφανιστεί το 2016-2017 με νέο τρίλιτρο turbo εξακύλινδρο κινητήρα 3,0 λίτρων και όχι με υβριδικό μηχανικό σύνολο με το οποίο είναι πιθανόν να εμφανιστεί η Toyota Supra.
Μείωση κόστους για την Tesla
Η ιαπωνική Panasonic θα προμηθεύει την Tesla με μπαταρίες ιόντων λιθίου τις οποίες η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία θα συναρμολογεί στο νέο gigafactory που θα δημιουργηθεί στη Νεβάδα των ΗΠΑ. Ετσι η Tesla υπολογίζει ότι το κόστος παραγωγής θα μειωθεί κατά 30% σε σχέση με σήμερα, ελπίζοντας ότι αυτό θα συμβάλει στη δραστική μείωση των τιμών των ηλεκτροκίνητων μοντέλων που διαθέτει στην παγκόσμια αγορά.
Νέος κινητήρας για το Swift
Από την επόμενη χρονιά η Suzuki θα τοποθετεί στο Swift ένα νέο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων, απόδοσης 91 ίππων, ο οποίος θα μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου εξασφαλίζοντας ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα περιορίζονται στα 99 γραμμ./χλμ.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



