Η στρατηγική των Γάλλων να κοιτάξουν κατευθείαν στην κορυφή της μικρομεσαίας κατηγορίας για να διαπιστώσουν πώς κατασκευάζονται τα ολοκληρωμένα αυτοκίνητα απέδωσε τα μέγιστα στη δημιουργία του νέου 308.
Στη δεύτερη γενιά του το γαλλικό hatchback είναι πια 140 κιλά ελαφρύτερο, τιμή που αποτυπώνεται στις επιδόσεις που προσφέρει ο ισχυρότερος και καθαρότερος πετρελαιοκινητήρας που χρησιμοποιείται –στα 1.560 κ.εκ., με 115 ίππους, 270 Nm ροπής, 98 γραμμ./χλμ. εκπομπών CΟ2, κατανάλωση 3,8 λίτρα/100 χλμ., επιτάχυνση από στάση σε 10,2 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 194 χλμ./ώρα –αλλά και στην οδική συμπεριφορά του.
Η άνεση και η αίσθηση που προσφέρει το 308 στον δρόμο παραπέμπουν σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, δείγμα της ωριμότητας με την οποία η Peugeot αντιμετωπίζει τους υποψήφιους αγοραστές της κατηγορίας.
Αυτή την αλλαγή πλεύσης σε σχέση με το παρελθόν τη διαπιστώνεις ήδη από την εξωτερική σχεδίαση και την εμπεδώνεις στο εσωτερικό του με το ποιοτικό άλμα που έχει συντελεστεί. Από εδώ αντιλαμβάνεσαι αρχικά τη στιβαρότητα του αμαξώματος και την έμφαση στον εξοπλισμό ο οποίος κάνει τη διαφορά είτε λόγω γαλλικής ιδιοσυγκρασίας –με την περίεργη τοποθέτηση του πίνακα οργάνων για παράδειγμα –είτε λόγω πληρότητας στην έκδοση Allure των 20.770 ευρώ με το όφελος απόσυρσης και το bonus της ελληνικής αντιπροσωπείας.
Με μήκος 4,25 μέτρα, το 308 φιλοξενεί άνετα τέσσερα άτομα, αρκεί οι πίσω επιβάτες να μην υπερβαίνουν το μέσο ύψος ενώ τα 420 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι εύκολα προσβάσιμα χάρη στο μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας. Επί προσωπικού, θα ήθελα ένα «βαρύτερο» σε αίσθηση τιμόνι και λιγότερο μακριές σχέσεις στο μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων, ωστόσο για τους περισσότερους όλα είναι θέμα συνήθειας και πλέον οικονομίας καυσίμου αφού επιλέγεις έναν πετρελαιοκινητήρα.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



