Αφού ανέβηκε, πέρυσι, στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, εφέτος κατάφερε να σκαρφαλώσει στην κορυφή. Η γνωστή δανέζικη εταιρεία παιχνιδιών Lego ξεπέρασε την αμερικανική Mattel το πρώτο εξάμηνο του 2014 και αναδείχθηκε ως η κορυφαία σε πωλήσεις εταιρεία του κλάδου στον κόσμο.
Οι πωλήσεις της Lego έφθασαν, συγκεκριμένα, τα 2,11 δισ. δολάρια εμφανίζοντας αύξηση κατά 11% το εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2014 συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι. Αντίθετα, οι πωλήσεις της Mattel, κατασκευάστρια της διασημότερης κούκλας στον κόσμο, Μπάρμπι, υποχώρησαν κατά 7% και περιορίστηκαν στα 2,01 δισ. δολάρια το εξάμηνο που πέρασε.
Την τελευταία πενταετία οι επιδόσεις της πασίγνωστης «εταιρείας με τα τουβλάκια» ενισχύονταν χάρη στις καλές πωλήσεις που είχαν στην Ασία δημιουργίες όπως οι «Μύθοι της Σίμα». Πολύ καλά πούλησε, όμως, και το Lego Friends, το παιχνίδι με τα παστέλ χρώματα που κυκλοφόρησε πριν από μια διετία και απευθύνεται στα κορίτσια.
Σε γενικές γραμμές η Lego, η οποία στις αρχές της δεκαετίας του 2000 φαινόταν ότι θα έπεφτε θύμα των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, ανακάμπτει. Και την ανάκαμψη πιστώνεται ο διευθύνων σύμβουλός της, Γιόργκεν Βιγκ Κνούντστροπ, ο οποίος από το 2004 επέλεξε την επιστροφή της εταιρείας στις πηγές της, δηλαδή στα τουβλάκια, και σε μια πολιτική ανανέωσης του ήμισυ των συλλογών της επιχείρησης κάθε έτος.
Η στρατηγική αυτή επιλογή της Lego είχε ως αποτέλεσμα τον τριπλασιασμό των πωλήσεών της μέσα σε μια μόνο πενταετία.
Από την άλλη πλευρά, η κατασκευάστρια της κούκλας με τις τέλειες αναλογίες εμφανίζει σημάδια κόπωσης στην αγορά. Η άμεμπτη Μπάρμπι, άλλωστε, όπως και ο φίλος της, ο επίσης εξιδανικευμένος Κεν, έκλεισαν ήδη μισό αιώνα «ζωής».