Σουηδία, Τρίτη 26 Αυγούστου, αποκάλυψη του κορυφαίου SUV της Volvo. Ο Χάκαν Σάμουελσον, πρόεδρος και CEO του Volvo Car Group, δηλώνει στους εκπροσώπους των MME: «Αυτή είναι μία από τις σημαντικότερες ημέρες στην ιστορία μας. Δεν λανσάρουμε απλώς ένα νέο μοντέλο, επαναλανσάρουμε τη μάρκα μας!».
Μεγάλη κουβέντα για μια φίρμα με ιστορία 87 ετών, αλλά η πρόκληση για αυτόν και την εταιρεία του ήταν εξίσου σημαντική με το κίνητρο που είχαν για να προσπεράσουν τον ανταγωνισμό τους. Το αποτέλεσμα δείχνει ότι τα κατάφεραν.
Το σμιλεμένο αμάξωμα με το νέο σήμα στη γρίλια και τα φώτα ημέρας σε σχήμα πλαγιαστού «Τ» που παραπέμπουν στο σφυρί του θεού Θωρ, συμβόλου της σκανδιναβικής παράδοσης, βασίζεται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα Μεταβλητής Αρχιτεκτονικής Προϊόντος.
Ελαφρύτερη, ευέλικτη από άποψη μεγέθους, ανθεκτικότερη και για αυτό ασφαλέστερη, επιτρέπει την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση χώρου στον επταθέσιο θάλαμο επιβατών, με τα καθίσματα της τρίτης σειράς να φιλοξενούν με άνεση άτομα με ύψος 170 εκατοστών.
Συμβάλλει επίσης καθοριστικά στην αμεσότερη οδική συμπεριφορά του νέου XC90, που διαθέτει το πληρέστερο πακέτο συστημάτων ασφαλείας στον κόσμο. Πέρα από τη φιλοσοφία City Safety, που παρέχει δυνατότητα αποφυγής συγκρούσεων με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα, και την ανίχνευση με αυτόματο φρενάρισμα μπροστά από ποδηλάτες και πεζούς, ημέρα και νύχτα, υπάρχουν δύο παγκόσμιες τεχνολογικές πρωτιές: το σύστημα προστασίας σε περίπτωση εκτροπής από τον δρόμο, που κρατά σταθερά σφιγμένες τις ζώνες ασφαλείας, ενώ ταυτόχρονα ενεργοποιεί τη λειτουργία απορρόφησης της ενέργειας στον σκελετό του καθίσματος, αποτρέποντας τραυματισμούς στη σπονδυλική στήλη, και το σύστημα που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο αν ο οδηγός επιχειρήσει να στρίψει απρόσεκτα σε διασταύρωση ενώ πλησιάζει όχημα από την αντίθετη κατεύθυνση.
Το νέο XC90 κινείται αποκλειστικά από δίλιτρους τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου Drive-E, απόδοσης 190-400 ίππων. Για την Ελλάδα ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχουν οι εκδόσεις βενζίνης T5 με 254 και Τ6 με 320 ίππους και οι εκδόσεις diesel D4 με 190 και D5 με 225 ίππους, ενώ στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση T8 Twin Engine.
Πρόκειται για το πρώτο plug-in υβριδικό επταθέσιο SUV στον κόσμο συνδυάζοντας δίλιτρο βενζινοκινητήρα με υπερσυμπιεστή και turbo και έναν ηλεκτροκινητήρα, συνολικής απόδοσης 400 ίππων, με εκπομπές CO2 που περιορίζονται σε 60 γραμμ./χλμ. Για την ιστορία, η Porsche Cayenne S E-Hybrid εκλύει 79 γραμμ./χλμ.

Οσο για το εσωτερικό του, την παράσταση κλέβουν η κάθετα τοποθετημένη τύπου tablet οθόνη αφής που αποτελεί το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου, το άψογο φινίρισμα και ο κρυστάλλινος επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Η επίσημη πρεμιέρα του XC90 θα γίνει στο Παρίσι στις 2 Οκτωβρίου και οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν πριν από το τέλος του 2014.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ