Ενθαρρυντικές για την πορεία της Renault και την αποτελεσματικότητα των μέτρων που έλαβε η διοίκησή της την προηγούμενη χρονιά αποδεικνύονται οι οικονομικές επιδόσεις της το πρώτο εξάμηνο του 2014.
Τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο τα λειτουργικά κέρδη της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας σημείωσαν αύξηση κατά 25%, παρά τις διακυμάνσεις στις νομισματικές ισοτιμίες, χάρη και στο πρόγραμμα περικοπών που υλοποιείται και μεταξύ άλλων περιελάμβανε τη μείωση του εργατικού δυναμικού της φίρμας στη Γαλλία κατά 5.600 εργαζομένους το 2013, φτάνοντας πλέον τους 48.550.
«Διαπιστώνουμε σημαντική αύξηση κερδών στον όμιλο, βελτίωση που οφείλεται και στον σκληρό έλεγχο του κόστους λειτουργίας του» επεσήμανε σε δηλώσεις του ο Dominique Thormann, επικεφαλής του οικονομικού τομέα.
Η πορεία του σήμερα ξεπερνά τις αρχικές προσδοκίες των στελεχών του για το έτος που διανύουμε, με αποτέλεσμα να αναθεωρούν τώρα τις προβλέψεις τους για συνολική αύξηση των πωλήσεων στη δοκιμαζόμενη ευρωπαϊκή αγορά κατά 3%-4% το 2014.
Οι Γάλλοι εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στη Γηραιά Ηπειρο καθώς διαπιστώνουν αύξηση πωλήσεων της θυγατρικής τους Dacia κατά 35% –χάρη στα ανανεωμένα Sandero και Duster –αλλά προβληματίζονται από όσα συμβαίνουν σε προνομιακά για εκείνους πεδία πωλήσεων όπως η Ρωσία, στην οποία ελέγχουν την AvtoVAZ, τη μεγαλύτερη σε μέγεθος τοπική αυτοκινητοβιομηχανία και κατασκευάστρια των Lada.
Η μείωση των πωλήσεων εκεί κατά 8% αποτελεί μια ένδειξη των συνεπειών της στρατιωτικής διαμάχης με την Ουκρανία αλλά και την αφορμή για την έναρξη συζητήσεων με την κυβέρνηση για την άμεση παροχή οικονομικών κινήτρων προκειμένου να ανακοπεί η πτωτική πορεία.
«Το δεύτερο εξάμηνο του χρόνου μάς επιφυλάσσει κινδύνους και ευκαιρίες» υπογραμμίζει ο D. Thormann. «Η βασική μας ανησυχία αφορά τις αναδυόμενες αγορές στις οποίες πρωταγωνιστούμε καθώς προβλέπουμε μείωση πωλήσεων πέραν της Ρωσίας και στη Βραζιλία, ενώ δεν γνωρίζουμε τι θα συμβεί στην Τουρκία, στην Αλγερία και κυρίως στην Αργεντινή» επισημαίνει.
Μικρά νέα
Το Ράλι Γερμανίας (21-24 Αυγούστου) επέλεξε η Toyota για την πρεμιέρα της αγωνιστικής έκδοσης CS-R3 του GT86 που θα διατίθεται σε ιδιώτες αγωνιζόμενους. Με κίνηση στους πίσω τροχούς, boxer κινητήρα 1.998 κ.εκ. απόδοσης 240-250 ίππων και σειριακό κιβώτιο έξι ταχυτήτων, το GT86 θα έχει ρόλο πλοηγού στον γερμανικό αγώνα, ενώ οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2015.
Νέο Ibiza το 2016
Με στόχο το νέο της supermini να είναι τόσο αποδεκτό ώστε να μπορεί να πουληθεί σε όλους αλλά και τόσο ιδιαίτερο ώστε να ξεχωρίζει ανάμεσα στον ανταγωνισμό του, η Seat ετοιμάζει ήδη τo επόμενο Ibiza. Πριν από αυτό ωστόσο θα παρουσιάσει ένα SUV βασισμένο στο Leon.
Επένδυση 1,5 δισ. ευρώ από την Daimler
Εξασφαλίζοντας τη συναίνεση των εργαζομένων για ευέλικτους εργασιακούς όρους, η Daimler AG ανακοίνωσε την επένδυση 1,5 δισ. ευρώ ως το 2020 για τον εκσυγχρονισμό της μεγαλύτερης μονάδας παραγωγής της Mercedes-Benz στο Sindelfingen της Γερμανίας, όπου μεταξύ άλλων κατασκευάζονται οι S-Class, CLS και E-Class.
Επταθέσιος διάδοχος για το LR Freelander
Πέρα από την πενταθέσια έκδοση του νέου Discovery Sport, η Land Rover ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει στο σαλόνι αυτοκινήτου της γαλλικής πρωτεύουσας τον ερχόμενο Οκτώβριο και μια έκδοση 5+2 θέσεων για το μοντέλο που στην Ευρώπη θα αντικαταστήσει το Freelander. Οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν το 2015.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



