Σύνδεση της μηνιαίας δόσης για χρέη στο Δημόσιο με το εισόδημα του πολίτη, ύπαρξη κατώτατου εισοδήματος κάτω από το οποίο δεν θα υπάρχουν δόσεις, κατασχέσεις, δεσμεύσεις κτλ και τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων με την «κυκλοφορία» των χρεών από και προς το Δημόσιο, προτείνει μεταξύ άλλων ο ΣΥΡΙΖΑ.

Η αξιωματική αντιπολίτευση επαναφέρει την πρόταση σχετικά με τη ρύθμιση χρεών στο Δημόσιο εν όψει της κορύφωσης της «φορολογικής εξόντωσης των πολιτών από τις μνημονιακές πολιτικές» στο επόμενο εξάμηνο από την είσπραξη πολλών φόρων (εισοδήματος, Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων, τελών κυκλοφορίας οχημάτων, εισφοράς αλληλεγγύης κλπ.).

Όπως αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ στη σχετική ανακοίνωση «τα ποσά είναι τεράστια σε μέγεθος (σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής της 21.6.14 φτάνουν στα 11 δισ. ευρώ) και θα πνίξουν κυριολεκτικά μισθωτούς-συνταξιούχους, επαγγελματίες, μικρά και μεσαία εισοδήματα και περιουσίες.»

» Αντίδοτο σε όλη αυτή τη κατάσταση, δεν μπορεί να είναι απλά η επέκταση των δόσεων από 12 σε 48 ή ακόμη σε πιο πολλές. Η κοινωνία δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε τόσο μεγάλο βάρος, σε διάστημα έξι μηνών, ειδικά σε συνθήκες ύφεσης!».

«Στον αντίποδα αυτής της πολιτικής» συνεχίζει ο ΣΥΡΙΖΑ «είναι η συγκροτημένη μας πρόταση (που έχουμε δημοσιοποιήσει από τον Μάρτιο του 2013), με την οποία ειδικά σε θέματα των χρεών στο Δημόσιο προτείνουμε (συνοπτικά):

1. Την ύπαρξη κατώτατου εισοδήματος κάτω από το οποίο ΔΕΝ θα υπάρχουν διαδικασίες δόσεων, κατασχέσεων, δεσμεύσεων κλπ.

2. Τη σύνδεση της μηνιαίας δόσης για χρέη με το μηνιαίο εισόδημα του πολίτη, με προκαθορισμένο ρεαλιστικό ποσοστό.

3. Την διευκόλυνση των επιχειρήσεων, με την «κυκλοφορία» των χρεών από και προς το Δημόσιο, μέσα από τραπεζική διαδικασία».

«Είναι προτάσεις που αποδεικνύουν τον ρεαλισμό, την πολιτική φιλοσοφία, αλλά και την κατεύθυνση της συνολικής πολιτικής μας πρότασης, που έχει στόχο τη μεταφορά των φορολογικών βαρών από τα μικρά και μεσαία εισοδήματα και περιουσίες στα μεγάλα και πολύ μεγάλα, τη δίκαιη κατανομή των φόρων και βεβαίως την πάταξη της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου» καταλήγει η Αξιωματική Αντιπολίτευση.

Σύμφωνα με το τμήμα οικονομικής πολιτικής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, «ο ΣΥΡΙΖΑ θα εφαρμόσει, μετρόπο επίσημο και συντεταγμένο, την έστω σταδιακή (και πάντως μακροπρόθεσμη) αποπληρωμή των οφειλών, που πλέον έρχονται σε αντιπαράθεση με την επιβίωση των πολιτών».

Οπως επισημαίνεται, «η εφαρμογή οποιουδήποτε φορολογικού συστήματος δεν μπορεί να στηριχθεί μόνο στην επιβολή, αλλά απαιτεί και την ενσυνείδητη συμμετοχή των πολιτών. Η έκταση της αδικίας και της αναλγησίας της φορολογικής πολιτικής που ασκείται εδώ και τρία χρόνια στη χώρα μας, διαλύει την νομιμοποιητική βάση της φορολογικής διοίκησης. Πρέπει άμεσα να εφαρμοστεί μια πολιτική που θα αντιστρέψει την κατάσταση».
Όπως αναφέρεται και στο προεκλογικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, τα μέτρα που προτείνουμε (με αιχμή το περιουσιολόγιο) θα αποτελέσουν την αφετηρία για ένα ριζικά νέο φορολογικό σύστημα, δίκαιο, απλό και αποτελεσματικό. Στην πλήρη ανάπτυξή τους τα μέτρα αυτά (περιουσιολόγιο κλπ) θα επιτρέψουν την ουσιαστική φορολογική ανακούφιση των ανέργων, των χαμηλόμισθων, των χαμηλοσυνταξιούχων, των μικροϊδιοκτητών, των μικρομετόχων και μικροομολογιούχων, με ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών εσόδων του κράτους.
1.Μέτρα άμεσης φορολογικής ανακούφισης(χαράτσι κλπ) για την πρώτη κατοικία, τους ανέργους και όσους ζουν κάτω ή γύρω από το όριο της φτώχειας.
2. Προστασία των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων από χρέη στην εφορία
Υπάρχουν ήδη πολλές περιπτώσεις πολιτών που έχουν μεγάλα χρέη στην εφορία, από διάφορες αιτίες (π.χ. φόρος εισοδήματος, χαράτσια, ΦΑΠ 2010-2013, τέλη επιτηδεύματος κλπ) στα οποία μέσα στο 2014 έχουν προστεθεί ή θα προστεθούν:
·Ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), δηλαδή η επανάληψη 2 φόρων (του χαρατσιού και του ΦΑΠ) στη συσκευασία του ενός.
·Τα «φουσκωμένα» εκκαθαριστικά του φόρου εισοδήματος έτους 2014.
·Τέλη κυκλοφορίας.
Είναι αυτονόητο ότι όλοι αυτοί οι φόροι, θα πνίξουν κυριολεκτικά τους πολίτες και δεν θα μπορέσουν να έχουν αποτέλεσμα και για τα έσοδα του Δημοσίου, αφού η φοροδοτική ικανότητα των πολιτών έχει εκμηδενιστεί. Όταν τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την εφορία, αυξάνονταν μέχρι σήμερα κατά 1 δις ευρώ κάθε μήνα, μπορεί κανείς να καταλάβει τι θα συμβεί το επόμενο εξάμηνο.
– Ανέργους
– Μισθωτούς – Συνταξιούχους (με χαμηλά εισοδήματα)
– Μικρομεσαίους (με συγκεκριμένα κριτήρια εισοδήματος)
– Αυτοαπασχολούμενους (με συγκεκριμένα κριτήρια εισοδήματος)
– Χρέη που είναι ληξιπρόθεσμα μέχρι ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο (εκτός ΦΠΑ ή ΦΜΥ)
Ο καθορισμός ανώτατου ορίου, για μηνιαία καταβολή χρεών στην εφορία. Το όριο αυτό θα είναι ποσοστό, στοΚΑΘΑΡΟ ΜΗΝΙΑΙΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑπου απομένει, αν αφαιρεθούν στεγαστικά δάνεια Α΄ κατοικίας (ή ποσό ενοικίου) και ιατρικά έξοδα για σοβαρές ασθένειες. Το ποσοστό υπολογίζεται, με βάση κλίμακα η οποία (ενδεικτικά) είναιγια κάθε φορολογούμενο.
ΚΑΘΑΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
(ΑΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ)
ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΔΟΣΗΣ ΧΡΕΟΥΣ
ΜΕΧΡΙ 750 ?
0%
751-1.000 ?
10%
1.001-1.500 ?
15%
1501-2.000 ?
20%
Τα χρέη στα οποία δεν αντιστοιχεί μηνιαία δόση καταβολής (λόγω του ύψους των εισοδημάτων), δεν διαγράφονται αλλά «παγώνουν» (δεν προστίθενται προσαυξήσεις, ούτε λαμβάνει οποιοδήποτε μέτρο είσπραξης η εφορία)μέχρι οι υπόχρεοι να βρεθούν σε οικονομική κατάσταση, η οποία θα τους επιτρέπει την σταδιακή έστω, εξόφλησή τους.
Ι.Οικογένεια έχει οικογενειακό εισόδημα (μετά την αφαίρεση του ενοικίου της ή του στεγαστικού δανείου) 1.200 ευρώ. Δεν θα πληρώσει μηνιαία δόση στην εφορία (750Χ 2 = 1.500 ευρώ).
ΙΙ.Οικογένεια έχει οικογενειακό εισόδημα (μετά την αφαίρεση του ενοικίου της ή του στεγαστικού δανείου ή ιατρικών εξόδων) 1.950 ευρώ. Θα πληρώνει μηνιαία δόση στην εφορία 195 ευρώ (1.950 : 2 = 975 ευρώ Χ 10% = 97,5X2 = 195 ευρώ).
Ηλεκτρονική αίτησησε Γ.Γ.Π.Σ. (ΚΕΠΥΟ).
Επεξεργασίααπό Γ.Γ.Π.Σ., έκδοση σχετικών καταλόγων.
Ρύθμιση χρέους από τοπική εφορία(μέσα στο 2013), η οποία δεν θα προσθέτει προσαυξήσεις, θα ορίζει μηνιαίες δόσεις και θα κατοχυρώνει τον πολίτη από οποιοδήποτε μέτρο αναγκαστικής είσπραξης (φορολογική ενημερότητα, κατάσχεση μισθού κλπ) .
Επανεξέταση της ρύθμισηςμετά από συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, (για έλεγχο του αν συνεχίζουν να ισχύουν οι προϋποθέσεις).
1.Υπάρχουν πάρα πολλά χρέη του Δημοσίουπρος επιχειρήσειςκαι επιχειρήσεωνπρος το Δημόσιο. Η κατάσταση αυτή, είναι λογιστικά αντιμετωπίσιμη, αν υπάρξει σχετική νομοθετική πρωτοβουλία, η οποία θα δώσει δυνατότητα για:
– Συμψηφισμό των χρεών (σε ένα βαθμό γίνεται και τώρα)
– «Κυκλοφορία» του χρέους του δημοσίου, προς τις επιχειρήσεις.
– Απεμπλοκή των επιχειρήσεων, από δεσμεύσεις σε εφορία και τράπεζα.
I.Κάθε επιχείρηση (μετά από αίτημά της) λαμβάνει ειδική (ηλεκτρονική) βεβαίωση, που περιγράφει το ποσό που της οφείλει το Δημόσιο ή γενικά φορέας του (Αυτοδιοίκηση κλπ).
II.Η ηλεκτρονική βεβαίωση κοινοποιείται σε συγκεκριμένη τράπεζα, η οποία ανοίγει σχετικό λογαριασμό, στο όνομα της επιχείρησης.
III.Η επιχείρηση μπορεί να αποπληρώσει (με ειδική τραπεζική εντολή) χρέη της προς άλλες επιχειρήσεις, ή το Δημόσιο ή φορέα του (Δήμος, ΙΚΑ, ΔΕΗ κλπ) ή φυσικά πρόσωπα, (εφ όσον στην πληρωμή αυτή συμφωνεί ο αποδέκτης).
IV.Η επιχείρηση που λαμβάνει (από την άλλη) την τραπεζική εντολή, την μεταβιβάζει σε άλλες επιχειρήσεις ή φυσικά πρόσωπα, για αποπληρωμή αποκλειστικά υποχρεώσεων (χρεών) προς το Δημόσιο, με συγκεκριμένη διάρκεια ισχύος (π.χ. 10 ημέρες).
Οι προτάσεις Γ.1 §1 και Γ.1 §2 έχουν κατατεθεί από συνδικαλιστικούς φορείς εργαζομένων και το Τμήμα Οικονομικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ τις υιοθετεί.
2.Πρέπεινα αποσυνδεθεί(για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις)η υποβολή των δηλώσεωνΦορολογίας εισοδήματος (των Ο.Ε., Ε.Ε.) και των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ,από την καταβολή οποιουδήποτε ποσού. Η διαδικασία αυτή θα δημιουργήσει αυτόματα, ένα σημαντικό αρχείο, χρήσιμο για ελεγκτικές ενέργειες και θα απελευθερώσει προσωπικό που σήμερα ασχολείται με άσκοπες γραφειοκρατικές διαδικασίες.
3.Πρέπει να αποσυνδεθεί (για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις) η θεώρηση βιβλίων, από την ύπαρξη ασφαλιστικής ενημερότητας. Σε όσες περιπτώσεις οι επιχειρήσεις δεν προσκομίζουν σχετική βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας, να ενημερώνεται άμεσα (με ηλεκτρονικό μήνυμα) ο ασφαλιστικός φορέας, ώστε να διενεργεί τους σχετικούς ελέγχους.
4.Εξέταση της δυνατότητας, η καταβολή του ΦΠΑ στις εισαγόμενες πρώτες ύλες για τις ελληνικές βιομηχανίες, να μη γίνεται κατά την έξοδό τους από το τελωνείο, αλλά τη στιγμή που θα παραχθεί και θα πουληθεί το προϊόν που τις χρησιμοποίησε. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στα τελωνεία κοντέινερ με πρώτες ύλες, που δεν μπορούν να εισαχθούν, λόγω αδυναμίας των επιχειρήσεων να καταβάλλουν τον ΦΠΑ.