Αυτοκίνητα σαν αυτό ξυπνούν –αδίκως, κατά τη γνώμη μου –αναμνήσεις από μια εποχή που το lifestyle κυριαρχούσε σε βάρος της ουσίας και του μέτρου.
Στην περίπτωση του Α3 Cabriolet ωστόσο δεν υπάρχει τίποτε εξεζητημένο, ιδιαίτερα σε μια χώρα που λάμπει από τον ήλιο τις περισσότερες ημέρες του χρόνου.
Ακόμη και η τιμή των 32.300 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο S-tronic των επτά ταχυτήτων δεν είναι τίποτε περισσότερο από την αξιολόγηση με οικονομικούς όρους της τεχνολογίας που φέρει και του πλήρους εξοπλισμού του.
Εχοντας κερδίσει 18 εκατοστά επιπλέον μήκους (συνολικά 4,42 μέτρα) έναντι του μοντέλου που αντικατέστησε, διατηρεί το πλεονέκτημα της μαλακής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενης οροφής με το απλό πάτημα ενός διακόπτη παρέχοντας επιπλέον χώρο αποσκευών (320 λίτρα κλειστό, 275 λίτρα ανοιχτό), δύο πραγματικές θέσεις για επιβάτες φυσιολογικού ύψους στο πίσω κάθισμα αλλά μειωμένη ορατότητα προς τα πίσω. Η συνολική εικόνα του τετραθέσιου εσωτερικού παραπέμπει ευθέως στις προδιαγραφές ποιότητας των υπολοίπων εκδόσεων του A3, ενώ η προσπάθεια συγκράτησης του βάρους, παρά τις ενισχύσεις του ανοιχτού αμαξώματος, είχε το ικανοποιητικό αποτέλεσμα των περίπου 100 επιπλέον κιλών (συνολικά 1.365 κιλά) σε σχέση με την κλειστή έκδοση.
Ωστόσο τα δύο κρισιμότερα σημεία που αναδεικνύουν τον λόγο ύπαρξης του Α3 Cabriolet στη χώρα μας είναι η διατήρηση της ακαμψίας του σε υψηλά επίπεδα και η ύπαρξη του μοτέρ 1.4 TFSI των 125 ίππων που, πέρα από έναν μικρό δισταγμό στις πολύ χαμηλές στροφές, συνδυάζει εξαιρετικά το χαμηλό κόστος χρήσης με την επιθυμία του οδηγού να παίξει με το κιβώτιο οδηγώντας σβέλτα ένα αυτοκίνητο που «ακούει» τον χειριστή του.
Η ποιοτική οδική συμπεριφορά του, τα περίπου 8 λίτρα κατανάλωσης βενζίνης χωρίς να κοιτάς συνέχεια τον δείκτη, τα 119 γραμμ./χλμ. εκπομπών CO2 και η αντίστοιχη με ένα τρίθυρο hatchback πρακτικότητα που προσφέρει το καθιστούν ένα αυτοκίνητο για κάθε μέρα που ανοίγει και κλείνει ανάλογα με τη διάθεσή σου.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



