Μεγάλο γεγονός

Σπεύδω να εξηγήσω τον τίτλο του σημερινού άρθρου. Μεγάλο γεγονός θεωρώ τα Ποσειδώνια, τα οποία εγκαινιάστηκαν την περασμένη Δευτέρα από τον πρωθυπουργό κ. Σαμαρά.

Μεγάλο γεγονός | tovima.gr
Σπεύδω να εξηγήσω τον τίτλο του σημερινού άρθρου. Μεγάλο γεγονός θεωρώ τα Ποσειδώνια, τα οποία εγκαινιάστηκαν την περασμένη Δευτέρα από τον πρωθυπουργό κ. Σαμαρά.
Πρώτον, διότι είναι η μεγαλύτερη έκθεση της παγκόσμιας ναυτιλίας. Συμμετέχουν 1.800 εκθέτες από 93 χώρες και οι επισκέπτες υπολογίζονται σε 18.000.
Δεύτερον, διότι αναδεικνύεται ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ελληνόκτητης ποντοπόρου ναυτιλίας. Εκτόπισε την Ιαπωνία και κατέλαβε την πρώτη θέση με 4.894 πλοία και χωρητικότητα 164 εκατομμύρια gt. Κατέχει και το 43% του ευρωπαϊκού ποντοπόρου στόλου. Στις αρχές της άνοιξης παραγγέλθηκαν από έλληνες εφοπλιστές άλλα 372 νέα πλοία.
Τρίτον, το σημαντικότερο. Η ελληνόκτητη ναυτιλία μετέχει στο ΑΕΠ της χώρας τα τελευταία χρόνια με 7% και στην απασχόληση με 200.000 θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με δύο εκθέσεις, του ΙΟΒΕ και της Boston Consulting Group, η συνεισφορά στο ΑΕΠ μπορεί να διπλασιασθεί και να φθάσει στα 26 δισ. δολάρια και οι θέσεις εργασίας να υπερβούν τις 500.000.
Να υπενθυμίσω στους νεότερους αναγνώστες ότι στην πρώτη δύσκολη δεκαετία, μετά τον Πόλεμο και τον Εμφύλιο, αλλά και αργότερα το ναυτιλιακό και μεταναστευτικό συνάλλαγμα συνέβαλαν αποφασιστικά στην ανόρθωση της οικονομίας.
Και από τη Μεταπολίτευση, δυστυχώς, η ναυτιλιακή πολιτική υπαγορευόταν από τα πανίσχυρα σωματεία των ναυτεργατών. Γι’ αυτό και οι περισσότεροι υπουργοί Ναυτιλίας ήσαν βουλευτές Πειραιά. Οι ναυτεργάτες είχαν ψήφους. Ησαν οι πελάτες του πελατειακού κομματικού συστήματος… Οι εφοπλιστές ήταν αποδιοπομπαίοι καπιταλιστές! Και η κυβέρνηση του κ. Γ. Παπανδρέου κατάργησε και το υπουργείο Ναυτιλίας!
Η Ναυτιλία, ο Τουρισμός και η σύγχρονη και ανταγωνιστική Γεωργία είναι οι τρεις βασικοί πυλώνες, στους οποίους μπορεί να οικοδομηθεί η βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας και να δημιουργηθούν μόνιμες θέσεις εργασίας. Η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας δεν πρόκειται να ανατραπεί στο προσεχές μέλλον και μάλιστα από ελληνική κυβέρνηση, όπως επαγγέλλονται τα κόμματα της Αριστεράς.
Συνεπώς η αναπτυξιακή πολιτική τού σήμερα και του αύριο πρέπει να βασίζεται και να κινείται στον άξονα της διεθνούς ανταγωνιστικότητας. Και οι έλληνες εφοπλιστές γνωρίζουν πολύ καλά το παιχνίδι του διεθνούς ανταγωνισμού.
Ας διδαχθούμε από τους Αγγλους, οι οποίοι είχαν συγκεντρώσει τους περισσότερους έλληνες εφοπλιστές στο City, από τη Σουηδία που ενέταξε τον ναυτιλιακό τομέα στη μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή πολιτική της χώρας, από τη Σιγκαπούρη, η οποία απλοποίησε τις διαδικασίες έναρξης των επιχειρήσεων με ένα ηλεκτρονικό σύστημα που λειτουργεί όλο το 24ωρο και τις Φιλιππίνες, που αναδείχθηκε, με την ιδιωτική εκπαίδευση, στην πρώτη χώρα στον κόσμο στην εκπαίδευση ναυτικών.
Η Boston Consulting Group και ο ΙΟΒΕ έχουν καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Ας αποτελέσουν τη βάση ολοκληρωμένης μελέτης για την ένταξη της ναυτιλίας στην εθνική αναπτυξιακή πολιτική.
Προέχει όμως να παύσουμε να στοχοποιούμε τους εφοπλιστές. Είναι περισσότερο χρήσιμοι και περισσότερο Ελληνες από τους εγχώριους κρατικοδίαιτους «επιχειρηματίες» και τους φοροφυγάδες. Και από τους «πατριώτες», που με το ξέσπασμα της κρίσης εξασφάλισαν τις «οικονομίες» τους στο εξωτερικό!

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk