Οι διπλοδοκίδες είναι μια από τις οικογένειες δεινοσαύρων τα μέλη της οποίας ήταν γιγάντια. Το γνωστότερο είδος είναι ο διπλόδοκος που έφτανε σε ύψος τα 8 μέτρα και σε μήκος τα 35 μέτρα. Ολα τα είδη των διπλοδοκιδών ζούσαν στη Βόρειο Αμερική. Ομάδα ερευνητών εντόπισε ένα άγνωστο μέχρι σήμερα είδος διπλοδοκιδών που ζούσε στη Νότιο Αμερική και είναι ταυτόχρονα το μικρότερο είδος της οικογένειας.

Μυστηριώδης

Ο Leinnkupal laticauda όπως ονομάστηκε το νέο είδος δεν ήταν βέβαια μικρός αφού έφτανε σε μήκος τα εννέα μέτρα αλλά σίγουρα πολύ μικρότερος από τους συγγενείς του. Τα μυστήρια δεν σταματούν όμως μόνο στο μέγεθος και την περιοχή που ζούσε αυτός ο δεινόσαυρος αλλά και στην εποχή που ζούσε. Οι ειδικοί έχουν οριοθετήσει την εξαφάνιση των δεινοσαύρων πριν από 145 εκ. έτη. Τα απολιθώματα του Leinnkupal laticauda εντοπίσθηκαν στην Αργεντινή και οι αναλύσεις τους δείχνουν ότι ζούσε πριν από περίπου 140 εκ. έτη δηλαδή πέντε εκ. έτη μετά την πιθανολογούμενη εξαφάνιση των διπλοδοκιδών.

«Η ανακάλυψη του Leinnkupal laticauda είναι εκπληκτική από τη στιγμή που κανείς δεν πίστευε ότι θα υπάρχει τέτοιος δεινόσαυρος. Ενας δεινόσαυρος της οικογένειας των διπλοδοκιδών στη Νότιο Αμερική είναι το ίδιο παράξενο με το να βρούμε ένα Τυραννόσαυρο ρεξ στη Παταγονία» αναφέρει ο Αργεντίνος Παλαιοντολόγος Σεμπάστιαν Απεστέγκουια μέλος της ερευνητικής ομάδας. Ενα ακόμη ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του Leinnkupal laticauda είναι ότι παρά το μεγάλο του μέγεθος φαίνεται ότι ήταν αρκετά ελαφρύς. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι ζύγιζε περίπου όσο ένας ελέφαντας. Η ανακάλυψη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση PLoS ONE.