Οι «κολοσσοί» του διαδικτύου, όπως το facebook και το youtube, απορροφούν πλέον περί το 50% της κίνησης δεδομένων των δικτύων της Cosmote, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας.
Μάλιστα, δεδομένου ότι η εταιρεία διατηρεί περί το ήμισυ της καταναλωτικής βάσης της χώρας στην κινητή τηλεφωνία, αυτή η τάση δείχνει τη στροφή των καταναλωτών προς την κινητή ευρυζωνικότητα, αλλά και την έμφαση που δίνουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το ψηφιακό περιεχόμενο, ενώ φέρνει σιγά-σιγά και τον κλάδο των ηλεκτρονικών επικοινωνιών της χώρας μας ενώπιον των μεγάλων προκλήσεων της τεχνολογικής επανάστασης.
Το μεγάλο ερώτημα δηλαδή είναι μέχρι πότε οι τηλεπικοινωνικοί φορείς θα ανέχονται τους λεγόμενους ΟΤΤ («Over the Top») παίκτες να «καβαλούν» δωρεάν τα δίκτυά τους και να εξοικονομούν τεράστια ποσά χωρίς να πληρώνουν «διόδια» για την υπερχρήση των υποδομών τους.
Πάντως, στόχος της Cosmote είναι να επεκτείνει το δίκτυο 4G ούτως ώστε έως το τέλος του 2014 να έχει πληθυσμιακή κάλυψη στο 70% του πληθυσμού. Παράλληλα, όμως, μέσω συνδυασμένων τεχνολογιών, η εταιρεία μπορεί μέσω των ίδιων σταθμών βάσης να λειτουργεί τεχνολογίες τόσο 3G -που ακόμη διεισδύει στην Ελλάδα και έχει ορίζοντα ωρίμανσης- όσο και 2G, καθώς χιλιάδες πολίτες αρκούνται στο να περιορίζουν τη χρήση του κινητού για τηλεφωνήματα και SMS.
Ψηφιακό μέρισμα
Σύμφωνα με στελέχη της Cosmote, καθοριστικό ρόλο σε αυτή την επένδυση θα διαδραματίσει το ψηφιακό μέρισμα, το οποίο θα παραχωρηθεί με διαγωνισμό από την Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) τους προσεχείς μήνες.
Όπως αναφέρουν, το ψηφιακό μέρισμα θα επεκτείνει και θα μεγαλώσει τη χωρητικότητα του δικτύου, θα καλύψει τους αστικούς πληθυσμούς και θα λειτουργήσει ευεργετικά για την επαρχία, καθώς θα μπορεί να γίνει συνδυασμός των φασματικών ζωνών των 800 και των 1800 MHz ανοίγοντας «λεωφόρους» στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες. Άλλωστε, η τεχνολογική εξέλιξη «τρέχει» και οι νέες κινητές συσκευές έχουν απίστευτες δυνατότητες μεταφόρτωσης, αλλά και όλο και χαμηλότερες τιμές.
Όπως σημειώνον στελέχη της εταιρείας, η πίεση από τους ΟΤΤ είναι πολύ ισχυρή. Πάνω από το 40% της κίνησης δεδομένων της Cosmote δημιουργείται από την παρακολούθηση βίντεο από τους καταναλωτές είτε από το youtube ή άλλες πλατφόρμες είτε μέσω εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης. Παράλληλα, apps όπως του facebook καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην κίνηση των data. Μάλιστα, περί το 30% του όγκου των δεδομένων παράγεται από το facebook. Έτσι, περίπου η μισή κίνηση του δικτύου δημιουργείται από τα δύο δημοφιλή σάιτ.
Ήδη οι μεγάλοι πάροχοι τηλεπικοινωνιών της Ευρώπης αναζητούν λύση για το φαινόμενο των ΟΤΤ, όπως το Whatsapp (σύντομα θα προσφέρει υπηρεσίες φωνής), το Viber και το facebook, το οποίο παρέχει δυνατότητα βιντεοκλήσεων.
Η Deutsche Telekom έχει λανσάρει ένα παρόμοιο app για ανταλλαγή μηνυμάτων και υπηρεσίες φωνής μέσω διαδικτύου, το Joyn, το οποίο θα «παντρεύεται» άλλες υπηρεσίες και θα έρθει ως απάντηση στους ΟΤΤ, μέσα από μεγαλύτερη ποιότητα υπηρεσίας. Το Joyn έχει τρέξει πιλοτικά και αναμένεται κάποια στιγμή να λανσαριστεί από την Cosmote και να «κουμπώσει» με άλλες υπηρεσίες της.
Παράλληλα, στελέχη της εταιρείας σημειώνουν ότι η αμερικανική εταιρεία ookla, η οποία μέσω του SpeedTest έδειξε ότι η Cosmote έχει το ταχύτερο δίκτυο στην Ελλάδα, λειτουργεί με διαφάνεια και αντικειμενικότητα, καθώς ουδείς μπορεί να αλλοιώσει τα δεδομένα που συλλέγει.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν, η εταιρεία αντλεί έξι δισεκατομμύρια δείγματα δεδομένων κάθε μέρα από όλο τον πλανήτη. Στην Ελλάδα, η ookla επικοινωνεί με επτά σέρβερ και παρουσιάζει τα αποτελέσματα των μετρήσεων σε καθημερινή βάση ανοιχτά στο διαδίκτυο.
Όπως σημειώνουν στελέχη της Cosmote, στη χώρα μας το τελευταίο εξάμηνο η εταιρεία έχει αντλήσει δεδομένα κίνησης από 40.000 μοναδικούς χρήστες και συνολικά 150.000 δείγματα και από τους τρεις παρόχους κινητής. Μάλιστα, όπως υπογραμμίζουν, οι επιδόσεις της Cosmote είναι οι δεύτερες καλύτερες σε ολόκληρο τον όμιλο της Deutsche Telekom.



