Με ρυθμούς υψηλότερους του αναμενομένου και 16.607 ταξινομήσεις το πρώτο τρίμηνο του έτους ξεκίνησε η εφετινή χρονιά για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου καταγράφοντας αύξηση 17,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013. Αύξηση η οποία προέρχεται τόσο από τη βελτίωση των πωλήσεων λιανικής όσο και κυρίως από την επίσπευση των παραγγελιών και ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων εκ μέρους των εταιρειών ενοικίασης που προσμετρούνται στις εταιρικές πωλήσεις.
«Η αγορά αυτοκινήτου έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2014 με θετικό πρόσημο σημειώνοντας αύξηση 9,5% στη λιανική και 28,1% στις εταιρικές πωλήσεις σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα. Κινητήριος μοχλός των συνολικών πωλήσεων του κλάδου εξακολουθούν να παραμένουν οι εταιρικές, όπου και σε αυτόν τον τομέα η Nissan κεφαλαιοποιεί τα αποτελέσματα που έρχονται από την έντονη δραστηριοποίησή της στον κλάδο των ενοικιάσεων, σημειώνοντας ότι τα μηνύματα που λαμβάνουμε από την τουριστική αγορά είναι πολύ θετικά» επεσήμανε μιλώντας στο «Βήμα» ο κ. Μάριος Μπαρκής, εμπορικός διευθυντής της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης, σχολιάζοντας παράλληλα την κορυφαία επίδοση της ιαπωνικής εταιρείας τον προηγούμενο μήνα.
«Τον Μάρτιο κατακτήσαμε την πρώτη θέση στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, με 997 ταξινομήσεις και με μερίδιο ρεκόρ 17%, ενώ στο τέλος του πρώτου τριμήνου βρισκόμαστε συνολικά στη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 10%. Σε αυτή την πορεία συμβάλλουν στον μέγιστο βαθμό τα Micra και Note που κυκλοφόρησαν πρόσφατα αλλά και το νέο Qashqai, o ηγέτης στην κατηγορία των crossover, με σχεδόν 20.000 πωλήσεις επί ελληνικού εδάφους στο ενεργητικό του, με τα πρώτα στοιχεία από την εμπορική πορεία της δεύτερης, ολόφρεσκης γενιάς του να είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά».
Η συνολικότερη θεώρηση της πορείας της ελληνικής αγοράς το πρώτο τρίμηνο επιβεβαιώνει εκ νέου την προτίμηση του κοινού σε μοντέλα με κινητήρες diesel (με μερίδιο 67% των συνολικών πωλήσεων την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2014), παρά το γεγονός ότι στις περισσότερες περιπτώσεις οι τιμές τους είναι υψηλότερες από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα. Ταυτόχρονα τεκμηριώνεται στην πράξη η άποψη ότι οι εταιρικές πωλήσεις – με ποσοστό 46% το πρώτο τρίμηνο –θα αποτελέσουν «μαξιλάρι ασφαλείας» για τη συνολική πορεία της αγοράς το 2014.
Στην κορυφή των πωλήσεων βρίσκεται για μία ακόμη φορά η Toyota με ποσοστό 11,2%, ενώ οι δέκα πρώτες εταιρείες στη λίστα των ταξινομήσεων συγκεντρώνουν συνολικά ποσοστό 73,4%. Σε ό,τι αφορά τις premium αυτοκινητοβιομηχανίες (Audi, Mercedes-Benz, BMW, Volvo και Lexus) το μερίδιο αγοράς που ελέγχουν προσδιορίζεται στο 12,6% της ελληνικής αγοράς.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



