Η εφετινή διοργάνωση που ολοκληρώνεται στις 16 Μαρτίου περιλαμβάνει 160 παγκόσμιες, ευρωπαϊκές και ελβετικές πρεμιέρες αλλά και πολύ παρασκήνιο καθώς οι συζητήσεις με στελέχη του κλάδου που καθορίζουν το μέλλον με τις αποφάσεις τους απέπνεαν αισιοδοξία για την εφετινή πορεία της αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρώπη αλλά και προβληματισμό για το γεγονός ότι αυτή δεν θα φτάσει σύντομα στα επίπεδα που οι ίδιοι επιθυμούν.
Χαρακτηριστικός είναι ο ισχυρισμός του ισχυρού άνδρα του ομίλου Fiat-Chrysler Σέρτζιο Μαρκιόνε ότι η ευρωπαϊκή αγορά έχει χάσει περίπου 3 εκατομμύρια πωλήσεις σε ετήσια βάση, κάτι που μεταφράζεται σε 10-12 κλειστά εργοστάσια αυτοκινήτων με χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας στον κλάδο και σημαντικές απώλειες για την ευρωπαϊκή οικονομία.
Στο προσκήνιο και με δεδομένη πλέον την ύπαρξη οικολογικών μοντέλων –με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση και στη χρήση φυσικού αερίου –σχεδόν σε κάθε εταιρεία, το ενδιαφέρον μας επικεντρώθηκε σε μοντέλα που χαρακτηρίζουν την εφετινή χρονιά.
Η μαζική παρουσίαση αυτοκινήτων πόλης όπως το Renault Twingo, το Peugeot 108, το Citroen C1 και το Toyota Aygo προσανατολίζουν για τις σημερινές προτεραιότητες του κλάδου, με το Aygo να είναι το πιο αρρενωπό από τα ίδια σε μηχανικά μέρη C1 και 108. Αντίστοιχα μεγάλο ενδιαφέρον προσελκύει και το Ford Focus, το οποίο ανανεωμένο αισθητικά και με νέους κινητήρες βενζίνης και diesel απόδοσης 95-180 ίππων θα διατίθεται στην Ευρώπη μετά το καλοκαίρι.
Σε μια επίδειξη τόλμης η Opel παρουσίασε δίπλα στο Adam S των 1,4 λίτρων με τους 150 ίππους και την SUV ανθρακί εκδοχή του με ηλεκτροκίνητη υφασμάτινη οροφή.
Στο γερμανικό στρατόπεδο τη διαφορά κάνει η state-of-the-art από πλευράς σχεδίασης και τεχνολογίας Mercedes-Benz S-Class Coupe, αναμφισβήτητα το κορυφαίο πολυτελές τετραθέσιο coupe που θα μπορούσε να αποκτήσει κάποιος είτε με το V8 μοτέρ των 455 ίππων είτε στις εκδόσεις με την υπογραφή της AMG.
Στην Audi ο πρωταγωνιστής της έκθεσης φοράει τα νέα ρούχα του TT που ελαφρύτερο και ισχυρότερο (με μοτέρ 230-310 ίππων) ετοιμάζεται για μια ακόμη εμπορική προέλαση στην κατηγορία του πριν το TT quattro sport concept των 420 ίππων περάσει στη γραμμή παραγωγής.
Στην BMW η Σειρά 2 Active Tourer με τα πολυχρηστικά χαρακτηριστικά αποτελεί ένα εντελώς νέο πεδίο δράσης για τους Βαυαρούς ενώ στην απέναντι όχθη βρίσκεται τόσο η κίτρινη τετρακίνητη Lamborghini Huracan των 610 ίππων όσο και η εστέτ Maserati Alfieri concept, ένα coupe 460 που σηματοδοτεί τον πρώτο αιώνα ζωής της ιταλικής φίρμας.
Με τη μορφή Concept το Volvo Estate προκάλεσε κοσμοσυρροή στο περίπτερο της σουηδικής εταιρείας που ξεκαθαρίζει τις σχεδιαστικές φόρμες του μέλλοντός της και ξαφνιάζει με τους εξαιρετικά ισχυρούς Drive-E δίλιτρους κινητήρες, ένα στοιχείο στο οποίο έχει επενδύσει και η Honda με το δίλιτρο μοτέρ των 280 ίππων για τον εντυπωσιακό προάγγελο του νέου Honda Civic Type R.
Renault Twingo
Με κίνηση στους πίσω τροχούς
Στην τρίτη γενιά του το γαλλικό μοντέλο έχει μήκος 3,59 μέτρα, χώρο αποσκευών 219 λίτρων, κύκλο στροφής μόλις 8,65 μέτρα ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία του θα διατίθεται ως πεντάθυρο. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, ενώ τοποθετημένοι πίσω βρίσκονται και οι κινητήρες βενζίνης των 70 και 90 ίππων.
Με κίνηση στους πίσω τροχούς
Στην τρίτη γενιά του το γαλλικό μοντέλο έχει μήκος 3,59 μέτρα, χώρο αποσκευών 219 λίτρων, κύκλο στροφής μόλις 8,65 μέτρα ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία του θα διατίθεται ως πεντάθυρο. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, ενώ τοποθετημένοι πίσω βρίσκονται και οι κινητήρες βενζίνης των 70 και 90 ίππων.
Mazda Hazumi
Το πρωτότυπο της νέας γενιάς 2
Αν η σχεδίαση της έκδοσης παραγωγής του επόμενου Mazda 2 ακολουθήσει τη λογική του concept car, τότε οι Ιάπωνες έπιασαν τον πρώτο αριθμό του λαχείου. Με κινητήρα diesel 1,5 λίτρων που εκλύει 90 γραμμ./χλμ. CO2 και μοτέρ βενζίνης με εκπομπές χαμηλότερες των 100 γραμμ./χλμ., το νέο 2 που θα δούμε το φθινόπωρο θα σπάσει ταμεία.
Το πρωτότυπο της νέας γενιάς 2
Αν η σχεδίαση της έκδοσης παραγωγής του επόμενου Mazda 2 ακολουθήσει τη λογική του concept car, τότε οι Ιάπωνες έπιασαν τον πρώτο αριθμό του λαχείου. Με κινητήρα diesel 1,5 λίτρων που εκλύει 90 γραμμ./χλμ. CO2 και μοτέρ βενζίνης με εκπομπές χαμηλότερες των 100 γραμμ./χλμ., το νέο 2 που θα δούμε το φθινόπωρο θα σπάσει ταμεία.
Jeep Renegade
SUV πόλης με μοτέρ από 1,4 λίτρα
Τα 22 εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμά του από το έδαφος καθιστούν το Renegade πραγματικό καθαρόαιμο 4×4 στην κατηγορία του. Θα διατίθεται με κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης από 1,4 λίτρα και σε δικίνητες εκδόσεις με μηχανικά κιβώτια 5 και 6 σχέσεων ή κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Στο μέλλον θα υπάρχει και αυτόματο 9 ταχυτήτων.
SUV πόλης με μοτέρ από 1,4 λίτρα
Τα 22 εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμά του από το έδαφος καθιστούν το Renegade πραγματικό καθαρόαιμο 4×4 στην κατηγορία του. Θα διατίθεται με κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης από 1,4 λίτρα και σε δικίνητες εκδόσεις με μηχανικά κιβώτια 5 και 6 σχέσεων ή κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Στο μέλλον θα υπάρχει και αυτόματο 9 ταχυτήτων.
CarPlay από την Apple
Πρεμιέρα σε μοντέλα Ferrari, Mercedes-Benz και Volvo
Η απόφαση της αμερικανικής Apple να παρουσιάσει στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης τη νέα δημιουργία της, το σύστημα CarPlay που φέρνει στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας του αυτοκινήτου λειτουργίες και υπηρεσίες με τις οποίες είναι εξοικειωμένοι οι χρήστες iPhone, οδηγεί ακόμη περισσότερο κόσμο στα περίπτερα των Ferrari, Mercedes-Benz και Volvo. Αυτές είναι οι πρώτες τρεις εταιρείες που θα ενσωματώσουν το CarPlay σε μοντέλα τους, ενώ θα ακολουθήσουν άλλες 14 αυτοκινητοβιομηχανίες.
Το CarPlay απευθύνεται σε χρήστες iPhone 5, 5C και 5S που «τρέχουν» την τελευταία έκδοση του λειτουργικού iOS και συνδέονται ενσύρματα με το σύστημα infotainment του αυτοκινήτου, ενώ σύντομα θα υπάρχει και δυνατότητα σύνδεσης μέσω Wi-Fi.
Αυτόματα στις οθόνες που βρίσκονται στη Ferrari California T, στη νέα Mercedes C-Class και στο Volvo Concept Estate εμφανίζονται αρχικά οι εφαρμογές που χρησιμοποιούνται συχνότερα (τηλέφωνο, SMS, μουσική και δορυφορική πλοήγηση), ενώ αναγνωρίζονται και άλλες εφαρμογές, όπως για παράδειγμα το Spotify για audio streaming.
Δοκιμάζοντας το CarPlay στη Γενεύη, διαπιστώσαμε ότι κάθε αυτοκινητοβιομηχανία το αξιοποιεί διαφορετικά.
Στη Mercedes-Benz η χρήση του είναι εφικτή μέσω του περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας αλλά και μέσω φωνητικών εντολών. Στη Ferrari υπάρχει οθόνη αφής, αλλά το συγκριτικά μικρότερο μέγεθός της δεν επιτρέπει την ταυτόχρονη θέαση εφαρμογών του iPhone και ενδείξεων που αφορούν την California T.
Στη Volvo το μεγαλύτερο μέγεθος της κάθετα τοποθετημένης οθόνης αφής επιτρέπει την ταυτόχρονη απεικόνιση ενδείξεων για διαφορετικές λειτουργίες του αυτοκινήτου (ηχοσύστημα, κλιματισμός) αλλά και των εφαρμογών του iPhone. Η σουηδική φίρμα έχει εξελίξει για αυτό ένα ειδικό interface, καθώς όπως δήλωσε μιλώντας στο «Βήμα» ο αντιπρόεδρος της Volvo Cars Αλέν Βισέρ περισσότεροι από το 50% των πελατών της είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία της Apple.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



