Με αισθητικές επιρροές από το μεγαλύτερο 308 και ακολουθώντας την πεπατημένη της κοινής γραμμής παραγωγής με τα νέα Citroen C1 και Toyota Aygo, τα οποία αναμένεται να παρουσιαστούν ταυτόχρονα με αυτό στην επικείμενη έκθεση της Γενεύης, το 108 επιχειρεί ένα ποιοτικό άλμα ώστε να αντιμετωπίσει τους καλύτερους της κατηγορίας του.
Με μήκος 3,47 και πλάτος 1,62 μέτρα, θα διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά από τις αρχές του καλοκαιριού με τρίθυρο και πεντάθυρο αμάξωμα και για πρώτη φορά και σε cabrio εκδοχή (108 TOP!) με ηλεκτρικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή, όπως το Fiat 500 Cabrio.
Το μεγαλύτερο ωστόσο όπλο των Γάλλων στη μάχη με τον ανταγωνισμό τους είναι το εξαιρετικά χαμηλό βάρος του νέου 108 που ξεκινά από μόλις 840 κιλά –όταν για παράδειγμα το βάρος του VW up! προσεγγίζει τα 950 κιλά -, στοιχείο εξαιρετικά χρήσιμο για την επίτευξη των στόχων τους σε επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου και κυρίως εκπομπών ρύπων.
Αν και το γαλλικό μοντέλο θα διατίθεται μόνο με τρικύλινδρους κινητήρες βενζίνης, τα μεγέθη εκπομπών CO2 έχουν περιοριστεί κάτω από τα 100 γραμμ./χλμ. και κυμαίνονται μεταξύ 85 και 99 γραμμ./χλμ.
Η γκάμα των μηχανικών συνόλων περιλαμβάνει μοτέρ 1,0 λίτρου απόδοσης 68 ίππων και κινητήρα 1,2 λίτρων Puretech, ισχύος 82 ίππων. Και οι δύο συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, ενώ υπάρχει και επιλογή αυτόματου κιβωτίου πέντε ταχυτήτων.
Το άνοιγμα της γυάλινης πόρτας του χώρου αποσκευών αποκαλύπτει τα 196 λίτρα διαθέσιμου χώρου με τα αναδιπλούμενα καθίσματα στη θέση τους, ενώ η αισθητική και κυρίως τα υλικά του εσωτερικού του παραπέμπουν στις ποιοτικότερες και ακριβότερες προτάσεις της μικρότερης κατηγορίας.
Για αυτόν τον λόγο άλλωστε ο εξοπλισμός του 108 περιλαμβάνει, ανάλογα με την έκδοση, οθόνη αφής επτά ιντσών για το infotainment, έξι αερόσακους, σύστημα αποτροπής ατυχημάτων με αυτόματο φρενάρισμα αλλά και δυνατότητες εξατομίκευσης που προκύπτουν από την επιλογή μεταξύ οκτώ εξωτερικών χρωματισμών και επτά σχεδιαστικών θεμάτων στο αμάξωμα.
Μικρά νέα
Το τελευταίο τετράμηνο του 2014 θα αρχίσει να διατίθεται στην Ελλάδα η νέα Skoda Octavia Scout, που θα παρουσιαστεί επισήμως στη Γενεύη στις 4 Μαρτίου. Διατηρώντας τα off-road αισθητικά στοιχεία, η τετρακίνητη Octavia Scout εξοπλίζεται με συμπλέκτη Haldex και αρχικά με κινητήρα βενζίνης 1.8 TSI απόδοσης 180 ίππων και diesel 2.0 TDI ισχύος 150 ίππων.
«Πράσινη» California από τη Ferrari
Στην επικείμενη έκθεση της Γενεύης η Scuderia θα παρουσιάσει την California T στην οποία ένας turbo V8 βενζινοκινητήρας 3,9 λίτρων απόδοσης 552 ίππων αντικαθιστά τον ατμοσφαιρικό V8 των 4,3 λίτρων. Η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται από τα 13 στα 10,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 από τα 299 στα 250 γραμμ./χλμ.
Νέο Renault Twingo στη Γενεύη
Ταυτόχρονα με τη δημοσιοποίηση των οικονομικών στοιχείων της για το 2013, όπου κατέγραψε αύξηση κερδών κατά 59% σε σχέση με το 2012, η Renault αποκάλυψε ότι το νέο Twingo θα παρουσιαστεί στην ελβετική έκθεση και η παραγωγή του θα ξεκινήσει τον Ιούλιο στη Σλοβενία, δίπλα στο νέο τετράθυρο smart.
280 ίπποι για το νέο Honda Civic Type R
Με τη μορφή concept car θα παρουσιαστεί στην ελβετική έκθεση η ισχυρότερη έκδοση του Civic με τα διακριτικά Type R και δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 280 ίππους και 400 Nm ροπής. Η έκδοση παραγωγής αναμένεται να είναι διαθέσιμη από τα τέλη του 2014 ή τις αρχές του 2015, σχεδόν παράλληλα με το supercar NSX.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



