Την ώρα που στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου κυριαρχούν εμπορικά τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, υβριδικές προτάσεις όπως αυτή του IS 300h αποτελούν πια εξαιρετικά συνειδητοποιημένες επιλογές.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση και προσπερνώντας το κόστος των 38.900 ευρώ, το οποίο αντανακλά την τεχνολογία και την προσωπικότητα που χαρακτηρίζουν το ιαπωνικό σπορ σεντάν, δεν μπορείς να παραβλέψεις ότι οι εκπομπές CO2 είναι τόσο χαμηλές –μόλις 99 γραμμ./χλμ. –που όχι μόνο εξασφαλίζουν απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας αλλά σε καθιστούν μέρος της λύσης στο ζήτημα της προστασίας του περιβάλλοντος και όχι μέρος του προβλήματος.
Εδώ μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με βάρος 1.620 κιλά που συνδυάζει κινητήρα βενζίνης 2.494 κ.εκ., απόδοσης 181 ίππων και ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 143 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς των 223 ίππων μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης E-CVT, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση σε 8,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Η θεωρητική μέση κατανάλωση υπολογίζεται σε 4,3 λίτρα/100 χλμ. και εδώ τελειώνουν οι αριθμοί και αρχίζει η πραγματική ζωή.
Αν θεωρήσεις καλοδεχούμενη τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης –η οποία στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων πληγώνει την εξαιρετική ποιότητα κύλισης –λόγω των σπορτίφ προοπτικών του IS 300h, αποκλείεται να μην απολαύσεις όχι μόνο τον τρόπο που σε ωθεί να οδηγήσεις αλλά και τις premium επιλογές στους επιμέρους τομείς του.
Ο παραδοσιακός πελάτης Lexus θα συναντήσει και πάλι την «ποιότητα ζωής» που έχει καθιερώσει η εταιρεία σε επίπεδο υλικών και συναρμογής και θα χαμογελάσει από τις hi-tech πινελιές στο εσωτερικό, όπως π.χ. η λειτουργία αφής για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας στον διζωνικό κλιματισμό.
Για τους άλλους, τους πρωτάρηδες στη φίρμα, η άμεση επιτάχυνση, η στιβαρότητα, ο τρόπος που το αυτοκίνητο στρίβει σε κλειστές, γρήγορες διαδρομές γεμάτες στροφές και η αίσθηση του τιμονιού με την ηλεκτρική υποβοήθηση που απαντά με ταχύτητα στις εντολές του οδηγού συνιστούν μια απρόσμενα ευχάριστη έκπληξη.
Για τις ανάγκες της τετραμελούς οικογένειας υπάρχουν διαθέσιμα 450 λίτρα στον χώρο αποσκευών και για τον οδηγό του μια εξαιρετική θέση οδήγησης που σε προδιαθέτει όσο ελάχιστες για να παρατείνεις την οδηγική σου εμπειρία.
Θεωρώ το τελευταίο εξαιρετικά κρίσιμο, καθώς στο τέλος της ημέρας ο οδηγός είναι εκείνος που με την υπάρχουσα κατάσταση θα βρίσκει κάθε χρόνο μπροστά του –λόγω κυβισμού –το ποσό των 620 ευρώ για τον εντελώς παράλογο φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



