Παραφράζοντας το ρητό του Βολταίρου «αν δεν υπήρχε Θεός θα έπρεπε να τον εφεύρουμε», η Citroen ακολουθεί τη λογική «αν δεν υπάρχει χώρος για νέα μοντέλα, απλώς τον δημιουργούμε». Με αυτό το σκεπτικό το C4 Cactus, το οποίο στην έκδοση παραγωγής θα κάνει πρεμιέρα στην επερχόμενη έκθεση της Γενεύης, επιχειρεί να καθιερώσει τον μινιμαλισμό αιφνιδιάζοντας με τη φαινομενική απλότητά του.
Ο σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων, η γραμμή της οροφής και τα Airbumps –οι κυψελίδες αέρα στις πλευρικές επιφάνειες και στους προφυλακτήρες –δημιουργούν την αίσθηση ενός αυτοκινήτου-παιχνιδιού, άποψη εντελώς άδικη αν γνωρίζεις και τις υπόλοιπες παραμέτρους της εξίσωσης.
Κορυφαία προτεραιότητα στην κατασκευή του αποτέλεσε η μείωση του βάρους για τους προφανείς λόγους που σχετίζονται με την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Καπό από αλουμίνιο, πόρτα χώρου αποσκευών από πλαστικό, πίσω παράθυρα που δεν κατεβαίνουν αλλά ανοίγουν προς τα έξω, όπως στο DS4, και ένας ενιαίος πάγκος στη θέση του πίσω καθίσματος περιορίζουν το συνολικό βάρος στα 965 κιλά, 200 λιγότερα από το «απλό» C4 και σχεδόν 300 λιγότερα από εκείνα του Juke και του 500L που διαθέτουν τις ίδιες lifestyle προοπτικές.
Ωστόσο οι Γάλλοι παραμένουν… Γάλλοι, άρα για να κάνουν τη διαφορά τοποθέτησαν τον αερόσακο του συνοδηγού στην οροφή και όχι στο ταμπλό, αγνόησαν τους διακόπτες επιλέγοντας μια οθόνη αφής επτά ιντσών για τον έλεγχο κλιματισμού, ηχοσυστήματος και τηλεφώνου και μία μικρότερη στη θέση του πίνακα οργάνων.
Με μήκος 4,16 μ., μεταξόνιο 2,6 μ. και χώρο αποσκευών 358 λίτρα, το C4 Cactus θα διατίθεται με ατμοσφαιρικό και turbo κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων που θα αποδίδει, κατά πληροφορίες, 82 και 110 ίππους και δύο εκδόσεις ισχύος του diesel μοτέρ των 1,6 λίτρων, από 90 ίππους.
Αποτέλεσμα; Κατανάλωση από 3,1 λίτρα/100 χλμ. και 82 γραμμ./χλμ. CO2 για την πετρελαιοκίνητη έκδοση και λιγότερα από 100 γραμμ./χλμ. CO2 για τη βενζινοκίνητη. Στην Ελλάδα το C4 Cactus αναμένεται το ερχόμενο φθινόπωρο.
Δημοσιεύτηκε στο HELIOS PLUS στις 18 Φεβρουαρίου 2014
HeliosPlus



