Η θεώρηση της νέας Octavia ως ενός ακόμη «value for money» αυτοκινήτου της Skoda είναι παραπλανητική, όχι γιατί δεν υφίσταται η καλή σχέση αξίας / τιμής αλλά πρωτίστως διότι η τρίτη γενιά του μοντέλου είναι περισσότερο αυτοκίνητο από ποτέ.
Η διαφορά με το παρελθόν δεν έγκειται μόνο στα προφανή στοιχεία, όπως η αύξηση όλων των διαστάσεων –μήκος 4,659 μέτρα –και η επακόλουθη γιγάντωση των εσωτερικών χώρων για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Τα 590 λίτρα του πορτ μπαγκάζ, αν και εντυπωσιακός αριθμός, είναι ίσως αναμενόμενος για τους μυημένους.
Αυτό που δεν περιμένεις είναι ότι σε ένα μοντέλο αυτού του μεγέθους με τον «βασικό» πετρελαιοκινητήρα των 1.598 κ.εκ. οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 99 γραμμ./χλμ. –άρα δεν υφίστανται τέλη κυκλοφορίας -, η μέση θεωρητική κατανάλωση φτάνει τα 4,6 λίτρα/100 χλμ. και οι 105 ίπποι είναι ικανοί να κινούν σβέλτα το πεντάθυρο αμάξωμα των περίπου 1.300 κιλών. Η μακριά κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου 5 ταχυτήτων επιλέχθηκε για τη μέγιστη δυνατή οικονομία και συνηθίζοντάς την θα εστιάσεις στις ανεξάντλητες δυνατότητες του πλαισίου που κολακεύει την οδηγική εμπειρία. Τηρουμένων μάλιστα των αναλογιών και με τη δεδομένη ρύθμιση της ανάρτησης, με ημιάκαμπτο πίσω άξονα, αυτή η Octavia είναι ισάξια, αν όχι καλύτερη, στον δρόμο με ακριβότερα μοντέλα του ομίλου VW. Πέρα από τις επιδόσεις –επιτάχυνση από στάση σε 10,8 δευτερόλεπτα –που δεν μπορούν να θεωρηθούν ζητούμενο στη συγκεκριμένη έκδοση, η εικόνα που αποκομίζεις στον δρόμο είναι ανώτερη των προσδοκιών λόγω κυρίως της ποιότητας κύλισης και δευτερευόντως χάρη στην αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης.
Στην ερώτηση αν υπάρχουν αδυναμίες η δική μου απάντηση αφορά τη μουντή εντύπωση που δίνουν κάποια σημεία του πολύ άνετου εσωτερικού της, ίσως και κάποια ζητήματα στο φινίρισμα, θέματα που σχετίζονται με τις εμπειρίες και τις προτεραιότητες κάθε οδηγού. Ο βασικός εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι τόσο αναβαθμισμένος ώστε περνώντας στον προαιρετικό εξοπλισμό, στον οποίο εντάσσεται και το Drive Selection Mode –για την παραμετροποίηση της οδικής συμπεριφοράς -, αντιλαμβάνεσαι ότι αυτή η Octavia αναδεικνύει τελικά τις νέες προτεραιότητες της Skoda που κοιτάζει ολοένα και ψηλότερα ζητώντας λιγότερα –18.790 ευρώ με το όφελος απόσυρσης –από όσα πραγματικά της αναλογούν.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ