«Ο άνεργος της χρονιάς» τιτλοφορείται η νέα διαφημιστική εκστρατεία που λανσάρισε ο ιταλικός οίκος μόδας Benetton στις 18 Σεπτεμβρίου. Με τον τρόπο αυτόν ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αλεσάντρο Μπένετον αποφάσισε να στρέψει την προσοχή σε ένα από τα καυτά θέματα της εποχής μας.
«Το Βήμα της Κυριακής» επικοινώνησε με το διαφημιστικό τμήμα της εταιρείας και εκπρόσωποί του αναφέρουν ότι τόσο η εφετινή εκστρατεία όσο και η προηγούμενη που είχε τίτλο «Unhate» και στην οποία πρωταγωνιστούσαν πολιτικοί και θρησκευτικοί ηγέτες που φιλούσαν ο ένας τον άλλον, είναι δημιουργίες του Κέντρου Ερευνας και Επικοινωνίας «Fabrica», το οποίο ανήκει στην Benetton, σε συνεργασία με τη διαφημιστική εταιρεία 72andSunny Amsterdam.
«Βασικός στόχος των δύο τελευταίων διαφημιστικών εκστρατειών ήταν να ξαναφέρουμε σε επαφή την εταιρεία με ένα ευρύτερο κοινό, τόσο όσον αφορά το περιεχόμενο όσο και το μέσο επικοινωνίας, γι’ αυτό και οι δύο καμπάνιες έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στα κοινωνικά δίκτυα και στα ψηφιακά μέσα. Ιδιαίτερα για την τελευταία καμπάνια σκοπός μας ήταν να στρέψουμε την προσοχή των καταναλωτών στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι ηλικίας κάτω των 30 ετών που αναζητούν εργασία. Για τον λόγο αυτόν και αποφασίσαμε να λανσάρουμε τον διαδικτυακό διαγωνισμό στον οποίο μπορούν να πάρουν μέρος νέοι άνεργοι από ολόκληρο τον κόσμο» επισημαίνουν.
Στην ερώτηση γιατί οι διαφημιστικές εκστρατείες του οίκου επικεντρώνονται σε κοινωνικά και πολιτικά θέματα οι εκπρόσωποι της εταιρείας απαντούν ότι η Benetton είναι μια εταιρεία που διαθέτει κοινωνική ευαισθησία και θέλει να την προβάλει. «Πιστεύουμε ότι στον σημερινό κόσμο όπου πολλοί καταναλωτές είναι κοινωνικά ευαισθητοποιημένοι έχει ιδιαίτερη σημασία η προσέγγιση της εταιρείας σε ανάλογα ζητήματα. Η Benetton δεν φοβάται να εκφράσει τις απόψεις της σε δύσκολα κοινωνικά θέματα και όπως απέδειξε η προηγούμενη καμπάνια που κάναμε αυτό έχει απήχηση στους καταναλωτές σε όλον τον κόσμο» εξηγούν.
Οσον αφορά την ανεργία που είναι το κεντρικό θέμα της εφετινής καμπάνιας τονίζουν ότι «σκοπός μας είναι να στρέψουμε την προσοχή του κόσμου σε μια γενιά που έχει αδίκως περιθωριοποιηθεί. Πρόκειται για μια γενιά που διαθέτει τεράστιες δυνατότητες και το πεπρωμένο της θα επηρεάσει το μέλλον όλων μας».

Θερμή ανταπόκριση
Οι εκπρόσωποι της εταιρείας σημειώνουν ότι μέχρι σήμερα η ανταπόκριση στη διαφημιστική καμπάνια υπήρξε πολύ θερμή. «Μέχρι στιγμής υπάρχουν χιλιάδες νέοι που έχουν ανταποκριθεί στο κάλεσμα να μας στείλουν τις ιδέες τους και μέχρι το τέλος του διαγωνισμού περιμένουμε ο αριθμός αυτός να αυξηθεί ακόμη περισσότερο» αναφέρουν.
Στην ερώτηση αν μετάνιωσαν για την προηγούμενη καμπάνια της εταιρείας δεδομένου ότι αυτή αναγκάστηκε να καταβάλει ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό σε φιλανθρωπική οργάνωση του Βατικανού προκειμένου να κατευνάσει τον θυμό του Πάπα που εμφανιζόταν να φιλιέται στο στόμα με έναν μουσουλμάνο κληρικό, οι εκπρόσωποι της Benetton διαβεβαιώνουν ότι σκοπός τους δεν ήταν να προσβάλουν τις θρησκευτικές πεποιθήσεις κανενός. «Για τον λόγο αυτόν και αμέσως αποσύραμε τις επίμαχες φωτογραφίες. Ομως η υπόλοιπη διαφημιστική καμπάνια “έτρεξε” κανονικά και είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτή» σημειώνουν.
Τέλος, στην ερώτηση πώς θα διαφήμιζαν την ελληνική κρίση αν είχαν την ευκαιρία, τονίζουν: «Το κάναμε ήδη. Στην τελευταία μας καμπάνια πρωταγωνιστεί και μία άνεργη Ελληνίδα».

πότε & πού:
Στο www.unhatefoundation.org η διαδικτυακή δημοσκόπηση για την επιλογή των 100 «ανέργων της χρονιάς» που θα κερδίσουν 5.000 ευρώ έκαστος ως τις 14 Οκτωβρίου 2012

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ