«Δύσκολότερη η είσπραξη οφειλών»

Τον κώδωνα του κινδύνου για τις καθυστερήσεις στην αναδιάρθρωση του φοροεισπρακτικού µηχανισµού και στην είσπραξη οφειλών προς το Δηµόσιο κρούει η επικεφαλής του γραφείου της Οµάδας Δράσης (Task Force) στην Ελλάδα κυρία Ζωρζέττα Λάλη. Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Βήµα της Κυριακής» το διευθυντικό στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σηµειώνει ότι «µε το πέρασµα του χρόνου η είσπραξη ανεξόφλητων οφειλών από φόρους γίνεται όλο και πιο δύσκολη» και καλεί τις Αρχές «να δράσουν γρήγορα και να το θεωρήσουν απόλυτη προτεραιότητα».

Τον κώδωνα του κινδύνου για τις καθυστερήσεις στην αναδιάρθρωση του φοροεισπρακτικού µηχανισµού και στην είσπραξη οφειλών προς το Δηµόσιο κρούει η επικεφαλής του γραφείου της Οµάδας Δράσης (Task Force) στην Ελλάδα κυρία Ζωρζέττα Λάλη.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Βήµα της Κυριακής» το διευθυντικό στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σηµειώνει ότι «µε το πέρασµα του χρόνου η είσπραξη ανεξόφλητων οφειλών από φόρους γίνεται όλο και πιο δύσκολη» και καλεί τις Αρχές «να δράσουν γρήγορα και να το θεωρήσουν απόλυτη προτεραιότητα». Η κυρία Λάλη στέκεται στις ελλείψεις στελεχών που παρατηρούνται σε κρίσιµες ΔΟΥ, όπως η νεοσύστατη ΔΟΥ Μεγάλων Επιχειρήσεων, και υποστηρίζει ότι πρέπει να γίνει «σαφής και µακροπρόθεσµη προσπάθεια» από το υπουργείο Οικονοµικών για την απλούστευση των διαδικασιών και τη βελτίωση της διοίκησης.

Ο επικεφαλής της Ομάδας Δράσης κ. Χορστ Ράιχενμπαχ έθεσε ως βασικό στόχο την είσπραξη 8 δισ. ευρώ ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο. Πώς μπορεί να επιτευχθεί αυτό;

«Αυτός ο στόχος µπορεί να επιτευχθεί µόνο αν το υπουργείο Οικονοµικών πρώτα απ’ όλα διαθέσει επαρκές προσωπικό στις δύο αρµόδιες διευθύνσεις για την είσπραξη των οφειλών, στη Γενική Γραµµατεία Φορολογικών και Τελωνειακών Θεµάτων και στα δικαστικά τµήµατα των µεγάλων εφοριών, εκεί όπου έχουν προκύψει οι µεγαλύτερες οφειλές. Κατά γενικό κανόνα, µε το πέρασµα του χρόνου η είσπραξη ανεξόφλητων οφειλών από φόρους γίνεται όλο και πιο δύσκολη, οπότε οι Αρχές πρέπει να δράσουν γρήγορα και να το θεωρήσουν απόλυτη προτεραιότητα».

Γιατί καθυστερεί κατά τη γνώμη σας η αναδιάρθρωση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού;

«Η αναγκαία αναδιοργάνωση των φορολογικών αρχών, δεν πραγµατοποιείται αρκετά γρήγορα. Σηµαντικές διευθύνσεις δεν είναι πλήρως στελεχωµένες. Το ίδιο ισχύει και για τη νεοσύστατη ΔΟΥ Μεγάλων Επιχειρήσεων. Επιπλέον, οι εφοριακοί υπάλληλοι αναγκάζονται να διαχειρίζονται ένα υπερβολικά περίπλοκο φορολογικό σύστηµα, το οποίο µεταβάλλεται τόσο συχνά ώστε είναι πρακτικά αδύνατον να ακολουθήσουν τις αλλαγές. Η Task Force, δηλαδή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το ΔΝΤ, παρέχουν ήδη στις ελληνικές Αρχές τεχνική βοήθεια σε βασικούς τοµείς της φορολογικής διοίκησης, όπως είναι ο έλεγχος, η είσπραξη οφειλών κτλ., η οποία θα πρέπει να οδηγήσει σε βελτίωση της φορολογικής διοίκησης.

Με τη συνεργασία γάλλων ειδικών και βάσει των μελετών του ΟΟΣΑ επεξεργάζεστε σχέδιο αναδιάρθρωσης του Δημοσίου. Σε ποιο στάδιο βρισκόμαστε;

«Εχει υπογραφεί ένας οδικός χάρτης µεταξύ της Γαλλίας, της Ελλάδας και της Οµάδας Δράσης, τον οποίο έχουµε αρχίσει να υλοποιούµε. Ο οδικός αυτός χάρτης έχει ως στόχο την αποτελεσµατικότερη λειτουργία της Δηµόσιας Διοίκησης και την εξυπηρέτηση του πολίτη. Αφορά θέµατα όπως οι δοµές του κράτους, οργανογράµµατα, η επαγγελµατική διαχείριση των ανθρώπινων πόρων, η σωστή και ελέγξιµη διαχείριση του προϋπολογισµού, καθώς και ένα σύστηµα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που θα φέρει αποτελεσµατικότητα και θα κάνει το σύστηµα απλούστερο, διαφανές και φιλικό προς τον πολίτη. Θα ήθελα να συµπληρώσω ότι σχετικά µε την αξιολόγηση του προσωπικού οι γαλλικές Αρχές θα συνεργαστούνuni00A0ως προς τη µέθοδο αλλά δεν προβλέπεται να συµµετάσχουν στη διαδικασία της αξιολόγησης των δηµοσίων υπαλλήλων».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk