Σε σύγχρονες επιχειρήσεις με προηγμένα συστήματα μηχανοργάνωσης και πωλήσεων μετεξελίσσονται τα περίπτερα, τα οποία μαζί με τα υπόλοιπα σημεία μικρής λιανικής «τζιράρουν» ετησίως περί τα 8 δισ. ευρώ. Προς αυτή την κατεύθυνση η εταιρεία Κiosky΄s μέσα σε λίγα χρόνια έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα άτυπο franchising στον συγκεκριμένο κλάδο, με «όπλο» τη χρήση νέων μεθόδων logistics και marketing. Ο «συνεταιρισμός» απαρτίζεται σήμερα από 230 περίπτερα, ψιλικατζίδικα και μίνι μάρκετ, τα οποία η επιχείρηση προμηθεύει με καπνά, ζαχαρώδη και αναψυκτικάποτά. Παράλληλα προσφέρει στα μέλη της συνολική υποστήριξη, που περιλαμβάνει τον σχεδιασμό και την οργάνωση του καταστήματος, νομική και φοροτεχνική κάλυψη, μηχανογραφικές υποδομές, εκπαίδευση και ενημέρωση.

Εκτός από την άρτια οργάνωση, τα καταστήματα αυτά πετυχαίνουν σημαντική μείωση του κοστολογίου τους λόγω των οικονομιών κλίμακας που αναπτύσσονται. Οπως επισημαίνει ο κ. Γ. Μούχαλης, πρόεδρος της Κiosky΄s, «το περίπτερο ή το μίνι μάρκετ για να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό των σουπερμάρκετ πρέπει να προσφέρει ποιοτικές και ταυτόχρονα πρωτοποριακές και καινοτόμες υπηρεσίες στον καταναλωτή». Η εταιρεία έχει εγκαταστήσει σε 130 περίπτερα ένα προηγμένο σύστημα logistics το οποίο δίνει στην κεντρική της αποθήκη real time στοιχεία για τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται, ώστε να αναπληρωθεί το στοκ στο εκάστοτε σημείο πώλησης. Επιπλέον η αξία των προϊόντων που διατίθενται υπολογίζεται αυτόματα και εμφανίζεται σε ειδική οθόνη προς διευκόλυνση του περιπτερά. Το επόμενο βήμα του κ. Μούχαλη είναι να καταστήσει το περίπτερο κέντρο εξυπηρέτησης… καταναλωτών, μπαίνοντας και στον κλάδο των υπηρεσιών.

Συγκεκριμένα, με στόχο τον περιορισμό των μετρητών στις συναλλαγές μικρής αξίας, η Αlpha Βank σε συνεργασία με την Κiosky΄s τοποθετεί ειδικά τερματικά στα περίπτερα, δίνοντας τη δυνατότητα στους πολίτες να πληρώνουν τις αγορές τους με πλαστικό χρήμα, ήτοι με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα. Σε δεύτερη φάση οι πελάτες θα μπορούν στο ίδιο σημείο, εκτός από την αγορά της εφημερίδας τους, να πραγματοποιούν πληθώρα συναλλαγών, όπως η φόρτωση της προπληρωμένης κάρτας τους ή η εξόφληση λογαριασμών, όπως π.χ. του τηλεφώνου ή της ΔΕΗ.

Οπως τονίζει ο κ. Λ. Κασούμης, διευθυντής της Διεύθυνσης Καρτών της τράπεζας και πρόεδρος της Visa Ηellas, «στόχος μας είναι η διεύρυνση της χρήσης του πλαστικού χρήματος σε επιχειρήσεις όπου κυριαρχούν σήμερα τα μετρητά, όπως είναι τα περίπτερα». Σύμφωνα με τον ίδιο, «οι Ελληνες δεν έχουν μάθει να χρησιμοποιούν τις κάρτες τους ως μέσο πληρωμής, αλλά ως μέσο πίστωσης» τόνισε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι «αυτή η νοοτροπία πρέπει να αλλάξει».

Η καινοτομία που εισάγει η Αlpha Βank στο όλο σύστημα αφορά την πληρωμή συναλλαγών μικρής αξίας, που μπορεί να κυμαίνεται από 5 ως 100 ευρώ, με κάθε είδους κάρτα της Visa. Ως σήμερα έχουν τοποθετηθεί τερματικά για τη χρήση των καρτών σε 15 περίπτερα, ενώ ως και το τέλος του χρόνου ο αριθμός αυτός θα είναι 100.