A νέδειξε σταρ (Ρούλα Κορομηλά καιΕλένη Μενεγάκη), έστειλε παρουσιάστριες στο νοσοκομείο (Ελεονώρα Μελέτη), άλλες και άλλους μία ώρα αρχύτερα στο σπίτι τους (Κατερίνα Ζαρίφη,Νίκος Μουτσινάς ), ενώ για τους πρόσφατους φερέλπιδες οικοδεσπότες του επεφύλασσε εκπλήξεις δυσάρεστες σε χρόνο ρεκόρ (Βίκυ Καγιά,Ευγενία Μανωλίδου ).

Η μακροβιότερη εκπομπή της ιδιωτικής τηλεόρασης, ο «Πρωινός καφές», άνοιξε ένα μεγάλο κεφάλαιο στην πρωινή ζώνη το οποίο γνώρισε δόξες, λάμψη, καινοτομίες, επεισοδιακά διαζύγια, αποχωρήσεις, συνεχείς διαδοχές, αποτυχημένες απόπειρες ανανέωσης. Αυτό το κεφάλαιο έκλεισε οριστικά το απόγευμα της 1ης Σεπτεμβρίου, προκαλώντας όχι μόνο έκπληξη αλλά και ανακούφιση. Ο «Πρωινός καφές» τελείωσε, ένα νέο πρόγραμμα που συνδυάζει την ενημέρωση με την ψυχαγωγία αρχίζει. Εδώ και αρκετό καιρό ήταν σαφές ότι δύσκολα θα μπορούσε να ανακάμψει ένα τόσο ταλαιπωρημένο πρόγραμμα, με εμφανή τα σημάδια κόπωσης αλλά και την αδυναμία εύρεσης ιδανικής λύσης. Δεν ήταν μόνο η απουσία ικανών προσώπων που θα μπορούσαν να λάμψουν και να προσελκύσουν το τηλεοπτικό κοινό. Είκοσι χρόνια μετά, η πρωινή συνταγή, με βασικά συστατικά στήλες όπως η μαγειρική, η αστρολογία, οι αυτοσχέδιες πασαρέλες, η μετατροπή του πλατό σε πίστα και οι καλεσμένοι που δοξάζουν τις σειρές και τις ερμηνείες τους, αποδείχθηκε «άνοστη» και δεν αρκούσε ένα απλό «πασπάλισμα» με χρυσόσκονη και εναλλαγές στη δόση του οξυζενέ των παρουσιαστριών του για να διασωθεί. Οι επικεφαλής του σταθμού, βλέποντας τα συνεχή δοκιμαστικά, ακούγοντας τα καπρίτσια άγνωστων και «ψωνισμένων» υποψηφίων, μπόρεσαν να δουν καθαρά πλέον ότι η πρωινή ζώνη έγινε ένα κακόγουστο πανηγύρι. Οι «Πρωινοί καφέδες» απαιτούν άλλο σερβίρισμα, άλλη νοοτροπία, άλλο περιεχόμενο και, κυρίως, άλλη τηλεόραση. Σε μια εποχή όπου οι «παχιές αγελάδες» της τηλεόρασης λιμοκτονούν είναι τουλάχιστον έξυπνο να κάνεις την ανατροπή και να πλασάρεις τη νέα ιδέα. Να ακούσεις το καμπανάκι που χτυπάει εδώ και χρόνια, να συνειδητοποιήσεις τις πραγματικές αιτίες της ήττας και να ανανεώσεις τη στρατηγική σου παίρνοντας ταυτόχρονα το ρίσκο. Γιατί κανείς δεν μπορεί να μαντέψει το πρόσημο. Αλλωστε ακόμη και όταν διήνυε τα πρώτα του τηλεοπτικά χιλιόμετρα ο «Πρωινός καφές», κανείς δεν γνώριζε τι θα ακολουθούσε…

Από το παραμύθι στο θρίλερ
Πρωτοχρονιά του 1990. Λίγες ώρες μετά την εκπομπή σήματος του ΑΝΤ1, τον χρυσό λογότυπο του καναλιού διαδέχεται ένα πρόγραμμα το οποίο θα έγραφε τη δική του, ταραχώδη ιστορία. Ο «Πρωινός καφές» είναι η εκπομπή με την οποία ο τότε ισχυρός άνδρας του προγράμματος,Νίκος Μαστοράκης , επιθυμεί να δώσει το στίγμα του καναλιού του Αμαρουσίου. Στον φακό, από το ballroom του Ιntercontinental εμφανίζεται ηΝανά Παλαιτσάκη, η οποία έμελλε να είναι η πρώτη παρουσιάστρια του προγράμματος για μία μόνο ημέρα. Στο πλάι της η αστρολόγοςΛίτσα Πατέρα, καλεσμένοι οιΖάχος Χατζηφωτίουκαι Τέρενς Κουίκ, σκηνοθέτης οΣτέλιος Αντωνιάδης. Η πρώτη γουλιά του «Πρωινού καφέ» αποδεικνύεται «γευστική» και τα σχέδια για την οργάνωσή του αρχίζουν να καταστρώνονται… Ηδη από τους καλοκαιρινούς μήνες της ίδιας χρονιάς προβάλλεται η εκπομπή «Καλοκαίρι ΄90» με τη Νανά Παλαιτσάκη για μία ακόμη φορά να αναλαμβάνει τα ηνία της παρουσίασης, τα οποία θα αφήσει εσπευσμένα λόγω του πολέμου στον Περσικό Κόλπο. Τη διαδέχεται ηΛουκία Παπαδάκη και όλα δείχνουν ότι ο ΑΝΤ1 αναζητεί την κατάλληλη φόρμουλα και το ιδανικό πρόσωπο για να στήσει την εκπομπή της πρωινής ψυχαγωγικής ζώνης.

Η χρυσή «κούπα» του «Καφέ»
Το πρόσωπο αυτό θα είναι η νεαρή τότε Ρούλα Κορομηλά, η οποία μετακομίζει από την ΕΡΤ στο Μαρούσι για να ξεκινήσει μια καριέρα η οποία θα γράψει τη δική της ιστορία στην ελληνική τηλεόραση. Το 1991 η Ρούλα θα καθήσει στον καναπέ ο οποίος για πολλά χρόνια θα φιλοξενήσει εκατοντάδες καλεσμένους και συνεργάτες απ΄ όλους τους χώρους. Στο πλατό του «Πρωινού καφέ» ο τηλεθεατής παρακολουθεί κοιλιακούς από τη Σούζαν Ασμπικαι τηνΕλένη Πετρουλάκη , αστρολογικές προβλέψεις από τη Λίτσα Πατέρα και μόνο και μαγειρικές συνταγές από μάγειρες και μαγείρισσες οι οποίοι έχτισαν καριέρες στα πλατό του ΑΝΤ1.

Η πορεία του «Πρωινού καφέ» διαγράφεται ιδιαίτερα καλή, η παρουσιάστριά του ανοίγει πανιά και στη βραδινή ζώνη με το «Ciao ΑΝΤ1» και το κανάλι αναδεικνύεται ως κυρίαρχος της ψυχαγωγίας. Το 1994 ωστόσο η σχέση της Ρούλας Κορομηλά με τον ΑΝΤ1 τινάσσεται στον αέρα με ένα εκρηκτικό διαζύγιο του οποίου οι εκκρεμότητες υφίστανται ακόμη και σήμερα. Τη θέση της για τη σεζόν 1994-5 καταλαμβάνει ηΠόπη Χατζηδημητρίου , η οποία όμως δεν διαθέτει τη λάμψη που επιθυμεί η ηγεσία του καναλιού. Η έναρξη της σεζόν 1995-6 βρίσκει τον «Πρωινό καφέ» ενώπιον ενός μεγάλου ρίσκου. Η μέχρι πρότινος συμπαρουσιάστρια του Γιώργου Πολυχρονίουστη «Μega Βanca» Ελένη Μενεγάκη δοκιμάζεται στο τιμόνι της εκπομπής. Με αρκετή αμηχανία στην αρχή, την οποία κατάφερε να ξεπεράσει, η νεαρή ξανθιά γρήγορα συνειδητοποιεί ότι είναι στο χέρι της να γίνει η επόμενη κυρίαρχος της εκπομπής-ορόσημο του σταθμού. Η επόμενη δεκαετία τη βρίσκει αμετακίνητη και πολύ ξανθιά πλέον στον καναπέ της να απολαμβάνει τις υψηλές τηλεθεάσεις, την εμπιστοσύνη του σταθμού, δεκάδες εξώφυλλα και συνεντεύξεις και τελικά να παντρεύεται τον διευθυντή προγράμματος του σταθμούΓιάννη Λάτσιο. Ο γάμος τους αποτελεί τηλεοπτικό και κοσμικό γεγονός, όπως και ο ερχομός του πρώτου παιδιού τους. Η Ελένη Μενεγάκη παρασύρει τη μέση τηλεθεάτρια και καταφέρνει να την πείσει ότι της μοιάζει. Ωστόσο όλα έμελλε να αλλάξουν, καθώς η ξαφνική μετακίνηση του κ. Λάτσιου στον Αlpha προκαλεί ψιθύρους και πολλές συζητήσεις. Ολοι στοιχηματίζουν ότι είναι θέμα χρόνου η σύζυγος να τον ακολουθήσει στην Κάντζα βάζοντας (;) την οικογένεια πάνω από την καριέρα. Το διαζύγιο με τον ΑΝΤ1 είναι γεγονός και η «ωραία Ελένη», πλέον με νέο τίτλο, νέο κανάλι και νέους συνεργάτες, αλλά και με δάκρυα στα μάτια, βγάζει το δικό της διάγγελμα προς τους τηλεθεατές, από τους οποίους ζητεί ψήφο εμπιστοσύνης ως πιστή και αφοσιωμένη σύζυγος και μητέρα. Παρουσιάστριες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Μια άλλη ξανθιά, η Ελεονώρα Μελέτη, μετακομίζει το 2005 από το δελτίο ειδήσεων του Αlter και αναλαμβάνει τον ρόλο της οικοδέσποινας της εκπομπής. Το κανάλι, θέλοντας να αποδείξει ότι δεν ανησυχεί ιδιαίτερα από την αποχώρηση της Ελένης Μενεγάκη, στηρίζει με κάθε τρόπο τη νέα ξανθιά. Η νεαρή κοπέλα με τα τζιν και τις ανταύγειες μεταμορφώνεται σε εκρηκτική ξανθιά η οποία, αφήνοντας πλέον τα τζιν στην ντουλάπα της, υιοθετεί νέα εμφάνιση. Κρατώντας την αγκαζέ οι τότε υπεύθυνοι τη σέρνουν από συναυλίες, εκδηλώσεις, πάρτι ως εγκαίνια και δείπνα, τονίζοντας διαρκώς ενώπιον φλας και δημοσιογράφων: «Το κανάλι στηρίζει την Ελεονώρα». Οι πρώτες προσπάθειες αποδεικνύονται αμήχανες, ωστόσο κάποια στιγμή αποδίδουν, με αποτέλεσμα η εμπιστοσύνη του καναλιού να γίνει ακόμη πιο χειροπιαστή με ένα πολυτελές τζιπ το οποίο τής δίδεται ως δώ ρο για την επιτυχία της. Το χαμόγελο στα χείλη όμως δεν θα κρατήσει για πολύ ακόμη. Τα νούμερα τηλεθέασης αρχίζουν να προσγειώνονται απότομα, τα υπονοούμενα συνεργατών, όπως αυτά της Λίτσας Πατέρα, είναι βιτριολικά και οι σχέσεις αρχίζουν να διαταράσσονται. Μια περιπέτεια που περνά η Ελεονώρα Μελέτη με την υγεία της την κρατάει για κάποιο διάστημα μακριά από την εκπομπή και δυσχεραίνει την κατάσταση. Η ίδια αναγκάζεται να εμφανιστεί on camera ασθενής και αμακιγιάριστη και να απαντήσει στα δημοσιεύματα και σε όσους κρίνει ότι την υπονομεύουν. Από εκεί και πέρα η πορεία είναι προδιαγεγραμμένη και μη αναστρέψιμη. Το ψυχροπολεμικό κλίμα οδηγεί την Ελεονώρα Μελέτη, απογοητευμένη από το κανάλι του Αμαρουσίου, στην αγκαλιά του Star και σε νέο ρόλο, την ίδια ώρα που στον ΑΝΤ1 ανακουφισμένοι αναζητούν τον διάδοχο…

Δίδυμο για γέλια και (τελικά) για κλάματα
Και ενώ όλοι περίμεναν τη νέα ξανθιά διάδοχο, ξαφνικά γίνεται γνωστό ότι οι διαθέσεις αλλάζουν και στον καναπέ θα καθήσει το δίδυμο Κατερίνα Ζαρίφη- Νίκος Μουτσινάς. Οι επιφυλάξεις πολλές, τα σχόλια μάλλον δυσοίωνα και η σεζόν αρχίζει. Με τους δύο παρουσιαστές να κάνουν αγώνα δρόμου να ξεπεράσουν τον εαυτό τους, να προκαλέσουν γέλιο με το ζόρι, αλλά τελικά να αδυνατούν να σηκώσουν το βάρος της εκπομπής και να οδηγούνται στην αποτυχία. Αυτό που ακολουθεί είναι και το αναμενόμενο πλέον: καβγάδες, δυσαρέσκεια, αλλαγές προσώπων, θεματολογίας, δομής. Τίποτε όμως δεν μοιάζει ικανό να «σηκώσει» την εκπομπή στον πίνακα τηλεθέασης. Τον Μάρτιο του 2009 ο ΑΝΤ1 ανακοινώνει τη λύση της συνεργασίας του με τους δύο παρουσιαστές και προσωρινά το κενό καλύπτουν οιΔέσποινα ΚαμπούρηκαιΓιώργος Λιανός. Ολοι πιστεύουν- και δικαιολογημένα- ότι οι τελευταίοι θα είναι και αυτοί που θα κλείσουν τη σεζόν έτσι ώστε το κανάλι να έχει τον απαραίτητο χρόνο να ανακαλύψει τον διάδοχο της«ηλεκτρικής καρέκλας», όπως πλέον χαρακτηρίζεται.

Παρουσιάστε, σκουπίστε, τελειώσατε!
Φευ! Στις 21 Απριλίου του 2009 το κανάλι αιφνιδιάζει για μία ακόμη φορά ανακοινώνοντας ότι η νέα εθελόντρια θα είναι η Βίκυ Καγιά. Σε χρόνο ρεκόρ το πρώην μοντέλο μπαίνει με φόρα στα πλατό και αποφασίζει ότι οι τηλεθεάσεις είναι μια λεπτομέρεια μπροστά στην καινοτομία που θα φέρει εκείνη στην πρωινή ζώνη. Δίνει δεκάδες συνεντεύξεις, κάνει πολλά λάθη, εκτίθεται μέσα από άστοχες δηλώσεις, προσπαθεί με κάθε τρόπο να καλύψει τα κάλλη της, με αποτέλεσμα το κοινό να γυρίσει για μία ακόμη φορά την πλάτη του στην πρωινή ψυχαγωγική εκπομπή του καναλιού. Η προθεσμία που έχει λάβει είναι ως τον Δεκέμβριο του 2009 και όλοι τής δίνουν μικρό περιθώριο να ανακάμψει την ίδια ώρα που όλη η ομάδα της ξηλώνεται. Ανανεώνοντας το ραντεβού της με το τηλεοπτικό κοινό για τον τρέχοντα Σεπτέμβριο, η Βίκυ Καγιά ταξιδεύει στη Νέα Υόρκη για να βελτιωθεί παρακολουθώντας μαθήματα από ειδικούς. Και εκεί που τα ρολά έχουν κατέβει, μέσα από αυτά η επιτελική ομάδα του ΑΝΤ1 συσκέπτεται και αποφασίζει ότι είναι προτιμότερο να μη δοθεί δεύτερη ευκαιρία στο μοντέλο, καθώς όλα δείχνουν ότι μάλλον δεν θα τα καταφέρει. Μεσούντος του θέρους η Καγιά αποπέμπεται από τον «Πρωινό καφέ» για να αναλάβει άλλον ρόλο στο κανάλι και η ονοματολογία ξανά προς τη δόξα τραβά, με επικρατέστερες διαδόχους τηνΤατιάνα Στεφανίδουκαι την Ευγενία Μανωλίδου. Η τελευταία προκρίνεται τελικά και ενώ τα δοκιμαστικά προχωρούν, τα πάνελ συμπληρώνονται και το μόνο που απέμενε ήταν η επίσημη ανακοίνωση του καναλιού, η καριέρα της τελευταίας υποψήφιας παρουσιάστριας του «Πρωινού καφέ» ολοκληρώθηκε προτού καν αρχίσει. Ο «Καφές» τελείωσε και μαζί με αυτόν και οι φιλοδοξίες κάθε φερέλπιδος πρωινατζούς. Επιτέλους!