Καμία διάθεση να ιδιωτικοποιήσει τμήματα της δημόσιας τηλεόρασης δεν υποκρύπτεται στο σχέδιο του γάλλου προέδρου Νικολά Σαρκοζί να τη μετατρέψει σε τηλεόραση χωρίς διαφημίσεις. Αυτό δήλωσε στην υποδοχή της νέας επιτροπής ειδικών που διόρισε «για μια νέα δημόσια τηλεόραση». Και προσέθεσε ότι ήδη η κυβέρνησή του εξετάζει τη «δυνατότητα πρόσθετης χρηματοδότησης της France Τelevisions ήδη από το 2008». Ταυτόχρονα παρουσίασε δύο εναλλακτικές προοπτικές: «Η πρώτη θα ήταν να καταργηθούν όλες οι διαφημίσεις ήδη από 1ης Ιανουαρίου του 2009», ενώ «η δεύτερη θα ήταν μια πιο προοδευτική κατάργηση, ξεκινώντας το 2009 με την κατάργηση της διαφήμισης ύστερα από τις 8 το βράδυ σε όλα τα κανάλια της France Τelevisions».

Η ιδέα της εξάλειψης των διαφημίσεων από την κρατική τηλεόραση, που θα πλησιάσει τη γαλλική δημόσια τηλεόραση προς το βρετανικό μοντέλο του ΒΒC, στοχεύει να ενθαρρύνει την ποιότητα. Ταυτόχρονα όμως θα είναι η μεγαλύτερη επανάσταση στη διαφημιστική τηλεοπτική αγορά της Γαλλίας στα τελευταία 40 χρόνια, καθώς θα στρέψει μια συνολική διαφημιστική δαπάνη 1,5 δισ. ευρώ προς τις δύο βασικές ιδιωτικές τηλεοπτικές εταιρείες, ΤF1 και Μ6. Το αντίστοιχο χρηματοδοτικό έλλειμμα που θα δημιουργηθεί για τη δημόσια τηλεόραση, και που υπολογίζεται σε τουλάχιστον 1,2 δισ. ευρώ, θα καλυφθεί, κατά τον πρόεδρο, με φορολόγηση της ιδιωτικής τηλεόρασης και των εταιρειών τηλεπικοινωνιών, έτσι ώστε «κάθε καταργημένο ευρώ διαφήμισης» να «αντικατασταθεί από ένα ευρώ δημοσίων πόρων».

Οι ως τώρα αντιδράσεις επίσης είναι αρκετές,- όχι μόνον από τους εργαζομένους αλλά από τις διαφημιστικές και εταιρείες τηλεπικοινωνιών.