Η καλοκαιρινή σεζόν είχε ανοίξει με μεγάλες προσδοκίες για το πρώτο έργο που θα είχε την ευκαιρία να δει το αθηναϊκό κοινό στον ομολογουμένως εντυπωσιακό χώρο του «Σχολείου» της Ειρήνης Παπά στην Πειραιώς.
H Nατάσσα Mποφίλιου έχει πολλούς λόγους να γιορτάζει. Ενας από αυτούς είναι η συμπλήρωση δέκα ολόκληρων χρόνων από την πρώτη φορά που ακούσαμε εκείνο το όμορφο ξανθό κορίτσι με το ασυγκράτητο ταμπεραμέντο και τη φωνή που αντηχεί στο μυαλό πολλή ώρα αφού τελειώσει το τραγούδι. Μια μεγάλη συναυλία στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων στις 2 […]
Ο Ντέμιαν Μπουκάι δεν ήταν πάντα ευτυχισμένος που είναι γιος του διάσημου αργεντινού ψυχιάτρου και συγγραφέα Χόρχε Μπουκάι.
Ηταν 13 Απριλίου του 1970 όταν βγήκε στις αίθουσες η κωμωδία του Γιάννη Δαλιανίδη «Μια τρελή… τρελή… σαραντάρα» με τη Ρένα Βλαχοπούλου στον ομώνυμο ρόλο. Εντελώς διαφορετικά τα ήθη της ελληνικής κοινωνίας τότε από τα σημερινά και η ηρωίδα, «χήρα και τσαχπίνα», υπέφερε από τη στενοκεφαλιά του οικογενειακού της περιβάλλοντος, που την ήθελε να ξαναπαντρευτεί […]
Είναι τόσο τετριμμένη στον χώρο του θεάτρου η φράση «πιο επίκαιρο από ποτέ» που έχει χάσει από καιρό τη σημασία της.
Δεν έχει να κάνει με εμμονή στο παλιό και στο κλασικό. Κάποια τραγούδια που φρεσκάρονται και μπολιάζονται με σημερινούς ήχους σε κάνουν να τα αγαπήσεις ξανά, εκεί που κόντευες να τα ξεχάσεις.
Ακούγεται σαν υπεραστικός μύθος, αλλά είναι αλήθεια. «Από το 1954, που ξεκίνησαν τα Επιδαύρια, ως το 1960 ρεύμα στο Λυγουριό δεν υπήρχε.
Η ευτυχία, λένε, είναι μια πεταλούδα που όσο την κυνηγάς σου ξεφεύγει. Και με το που θα ηρεμήσεις, θα έρθει και θα καθήσει πάνω σου. Οι ψυχολόγοι την ονομάζουν «χαμένη Ατλαντίδα των συναισθημάτων», αφού όλοι λένε ότι υπάρχει, αλλά κανείς δεν ξέρει πού ακριβώς να ψάξει για να τη βρει. Και οι οικονομολόγοι καταλήγουν στο […]
Γεμάτο την Παρασκευή και ασφυκτικά γεμάτο το Σάββατο, το αρχαίο θέατρο αγκάλιασε τους αριστοφανικούς «Βατράχους» σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.
Οταν η μεγαλύτερη εφημερίδα των ΗΠΑ, οι «New York Times», καθώς και ο επιφανής επενδυτής Τζορτζ Σόρος τάσσονται ανοιχτά υπέρ της νομιμοποίησης της κάνναβης, συνειδητοποιείς ότι αρχίζει μια νέα εποχή, που έρχεται να κλονίσει την κοινωνία, αλλά και την οικονομία όπως την ξέραμε. Ποιοι δρόμοι μπορούν να ανοίξουν αν εκτός από τη θεραπευτική γίνει αποδεκτή […]
Πριν από δέκα καλοκαίρια ακριβώς, ένας καλός φίλος παραθέριζε στη Φολέγανδρο. Η αγαπημένη του παραλία είχε το οξύμωρο όνομα «Κάτεργο» –είναι εκείνη με τον εντυπωσιακό βράχο που αναδύεται μέσα από τη θάλασσα και προκαλεί τους τολμηρούς να τον σκαρφαλώσουν και να βουτήξουν. Λίγο πριν από την έναρξη της άδειάς του, του είχε γίνει μια ενδιαφέρουσα […]
Σάββατο, 5 Ιουλίου 2014: ο Δημήτρης Καραντζάς ανοίγει τα Επιδαύρια και παίρνει το βάπτισμα του πυρός υπογράφοντας την πρώτη του σκηνοθεσία στο αρχαίο θέατρο.
Το «Σχολείον» της Ειρήνης Παπά ανοίγει τις πόρτες του από τις 23 Ιουλίου εγκαινιάζοντας τη νέα Θερινή Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Σωτήρης Χατζάκης, ανεβάζει το έργο του νομπελίστα ισπανού συγγραφέα Χαθίντο Μπεναβέντε «Fantastico-Τα δημιουργημένα συμφέροντα» και με αφορμή την πρεμιέρα, μίλησε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου για όλες τις δραστηριότητες που θα στεγάσει ο ομολογουμένως όμορφος χώρος στο ύψος της Πειραιώς 52 στο Μοσχάτο.
Η τοπική κοινωνία σε Αρχαία Επίδαυρο και Λυγουριό, εκεί δηλαδή όπου υπάρχουν τα ξενοδοχεία και οι ταβέρνες που κάθε καλοκαίρι περιμένουν πώς και πώς την άφιξη των θεατρικών σχημάτων,
Χρειάστηκε η στενή συνεργασία δύο διαφορετικών τεχνών, του κινηματογράφου και του θεάτρου, προκειμένου να μεταφερθεί σε όλο του το μεγαλείο το μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση «Η Μεγάλη Χίμαιρα».
Ο αξεπέραστος Αντον Τσέχοφ έχει την τιμητική του στην παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών «Διασκεδαστικές ιστορίες περί θνητότητας» που ανεβαίνει από τις 18 ως τις 20 Ιουλίου σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου.
Ολα έμοιαζαν να είναι στη θέση τους το βράδυ του Σαββάτου 12 Ιουλίου στην Επίδαυρο. Το πολυάριθμο κοινό που γέμισε το θέατρο, το εντυπωσιακό σκηνικό, μία γιγάντια ανθρώπινη φιγούρα ξαπλωμένη στο έδαφος να μαρτυρά το λαβωμένο, καθηλωμένο σώμα ενός Τιτάνα, τα κοστούμια στα σώματα των ηθοποιών, που παρέπεμπαν σε στολές ενός αυστηρού σχολείου άλλων εποχών, ή άλλων χωρών.
Η Χλόη και ο Διονύσης Θεοδωρόπουλος επιβεβαιώνουν τον κανόνα «It takes two to tango» και περιοδεύουν με την ομάδα του Γκουστάβο Ρούσο, με επόμενο σταθμό την Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων στις 17 Ιουλίου.
Οι διάφορες Κασσάνδρες που οραματίζονταν το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου μισοάδειο στην εναρκτήρια παράσταση του Φεστιβάλ το Σάββατο 5 Ιουλίου, δεν δικαιώθηκαν.Το Θέατρο μπορεί να μην γέμισε ασφυκτικά, πάντως γέμισε. Και σε συντριπτική πλειοψηφία από κόσμο που ήξερε τί πηγαίνει να δει.
Ενα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνουμε στο σχολείo είναι ότι οι Ελληνες ενέδωσαν στον Τρωικό Πόλεμο για τα μάτια της Ωραίας Ελένης. Χιλιάδες χρόνια αργότερα, μπορεί να μη γίνονται πόλεμοι στο όνομα του κάλλους, η ομορφιά όμως αποτελεί μία από τις πιο ισχυρές βιομηχανίες παγκοσμίως. Και ενώ οι καιροί είναι πολύ δύσκολοι οικονομικά, οι […]