Ο Λουίτζι Πιραντέλο (1867-1936) τιμήθηκε με το Νομπέλ Λογοτεχνίας δύο χρόνια πριν από τον θάνατό του, το 1934. Το «Ετσι είναι αν έτσι νομίζετε»,
Μια φανταστική ιστορία που ωστόσο βασίζεται σε ένα πραγματικό, ιστορικό, γεγονός, βρίσκεται στην αφετηρία του έργου «Γράμματα αγάπης στον Στάλιν» του Χουάν Μαγιόγκα (Juan Mayorga), που ανεβαίνει την Πέμπτη στο studio Μαυρομιχάλη, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μυλωνά. Με το καίριο ερώτημα «σε ποια πλευρά του οδοφράγματος» ανήκει ο καθένας μας, ο ισπανός δραματουργός καταπιάνεται με […]
Tην Εκάβη θα υποδυθεί η Φιλαρέτη Κομνηνού στις «Τρωάδες» του Ευριπίδη που θα ανεβάσει στην Αθήνα (προς τα τέλη Ιουνίου) και στη συνέχεια σε περιοδεία ο Θέμης Μουμουλίδης (σε μετάφραση Κ. Χ. Μύρη).
Πρωινή παράσταση για παιδιά. Απογευματινή και βραδινή σε κεντρικό θέατρο της Αθήνας.
Η επιθυμία του θα γίνει πραγματικότητα.
Επειτα από δυόμισι χρόνια θεατρικής απουσίας, ο Αλκης Κούρκουλος ανεβαίνει και πάλι στο σανίδι.
Την εκδοχή που είχε δημοσιεύσει ο Τενεσί Γουίλιαμς το 1959 για το «Γλυκό πουλί της νιότης» επέλεξε να ανεβάσει ο Βασίλης Νικολαΐδης
Δέκα σελίδες κριτική ή μάλλον μελέτη για την «Ιλιάδα» του Ομήρου και του Στάθη Λιβαθινού από τις παραστάσεις που έδωσε ο θίασος στη Μόσχα δημοσίευσε το έγκυρο ρωσικό περιοδικό «Θέματα Θεάτρου/Προσκήνιο».
«Μέλημά μου είναι να κόβει η ποιότητα εισιτήρια στο Εθνικό Θεάτρο», είπε μεταξύ πολλών άλλων ο καλλιτεχνικός διευθυντής της πρώτης σκηνής της χώρας Σωτήρης Χατζάκης, στη συνέντευξη τύπου που έδωσε το μεσημέρι Τρίτης 4 Φεβρουαρίου. Τονίζοντας ότι «δεν είμαστε θέατρο πολυτελείας» ξεδίπλωσε το σκεπτικό της διοίκησής του. Ο απολογισμός του πρώτου πενταμήνου της θητείας του, […]
Πρόωροι τίτλοι τέλους για την παράσταση «Ολα για τη μητέρα μου»...
Η Μαρία Ζορμπά ερμηνεύει στη σκηνή του Θεάτρου Τέχνης τις «Φανερωμένες»: δύο γυναίκες–κορίτσια που τις χωρίζουν σχεδόν δύο αιώνες, κι όμως βρίσκονται τόσο κοντά η μία στην άλλη.
«Αρσενικό και παλιά δαντέλα»….
«Κι εγώ που νόμιζα ότι το θέατρο των πρωταγωνιστών έχει τελειώσει, ότι είναι πια ξεπερασμένο. Και ήρθε η εφετινή σεζόν για να μου αποδείξει το αντίθετο...».
«Οι απόψεις ενός κλόουν» δεν απέχουν πολύ από τις απόψεις του Αργύρη Ξάφη.
«Μπορεί το έργο να έχει ως αφετηρία το Κραχ του '29 και με αυτή την έννοια να διαθέτει μια επικαιρότητα, αλλά η ουσία του είναι διαχρονική» λέει ο Σταύρος Ζαλμάς για «Το τίμημα» του Αρθουρ Μίλερ στο οποίο πρωταγωνιστεί.
«Θέλω να μπορώ να διαλέγω ρόλους και έργα με τα οποία χτυπάει η καρδιά μου» λέει η Κάτια Γέρου, η οποία παίζει εφέτος σε τρία ταμπλό...
«Για να δείτε τον μεγάλο αυτόν καλλιτέχνη πρέπει να πάτε την Αθήνα σε ένα πολύ μικρό θέατρο» είχε πει ο πρόεδρος των ευρωπαίων κριτικών θεάτρου George Banu, μιλώντας για τον Λευτέρη Βογιατζή.
Ο Σωτήρης Χατζάκης έκλεισε το πρώτο τρίμηνο στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου, ξεπερνώντας τους πρώτους κλυδωνισμούς: την παραίτηση του προέδρου του ΔΣ Σταύρου Ξαρχάκου, αλλά και την αποχώρηση του Δημήτρη Μαυρίκιου.
Με την τριλογία της «Πόλης» εμφανίστηκε η Λούλα Αναγνωστάκη το 1965 στο θέατρο. Ηταν το Θέατρο Τέχνης που έκανε γνωστή την ελληνίδα θεατρική συγγραφέα μέσα από την παράσταση του Καρόλου Κουν.
Βραβείο Σκηνοθεσίας Λευτέρης Βογιατζής που θα απονέμεται κάθε δύο χρόνια στον καλύτερο νέο ευρωπαίο σκηνοθέτη, σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων. Παραστάσεις από νεανικές ομάδες αλλά και παραστάσεις με έργα που ο ίδιος είχε βάλει στον προγραμματισμό του μαζί με τους σταθερούς και αγαπημένους του συνεργάτες. Διημερίδα αφιερωμένη στο έργο του από το Θεατρικό Τμήμα […]